عذاب الیم در انتظار جنایتکاران حادثه تروریستی کرمان است/ مسئولان در صف اول مبارزه با فساد هستند

بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :


خطیب نماز جمعه تهران:




خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: این شهیدان تابلوی ابدی افتخار شما و ملت ایران هستند و ننگ ابدی بر قاتلا‌ن‌شان که جایگاه‌شان قعر جهنم است. عذاب الیم در انتظار این جنایتکاران است.


عذاب الیم در انتظار جنایتکاران حادثه تروریستی کرمان است/ مسئولان در صف اول مبارزه با فساد هستند


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،  سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید شاکر نعمت‌های خدا باشیم، گفت: بخشی از خطبه نماز جمعه معطوف به خداوند و مباحث توحیدی است. بی تردید مرگ پایان زندگی همه است. هر جا باشید مرگ زمان خودش به سراغ‌تان می‌آید حتی در برج‌های محکم باشید. مرگی که از آن فرار می‌کنید بخواهید و نخواهید سراغ شما می‌آید. نه آن‌هایی که می‌ایستند و نه آن‌هایی که فرار می‌کنند نمی‌توانند از چنگال مرگ فرار کنند.

وی افزود: گاهی انسان تصادف می‌کند. گاهی فرد بدترین مرگ که خودکشی است را برای خودش انتخاب می‌کند. مولا‌امیرالمؤمنین می‌فرمایید بهترین مرگ شهادت است. شهادت بهترین نوع مرگ است.

خاتمی تاکید کرد: به دیگران می‌گویید مرده بگویید اما به شهید مرده نگویید. نگویید فقید. نگویید جایش خالی است، چرا که جای ما پیش شهید خالی است. شهیدان زنده هستند. شما در قفس هستید که نمی‌دانید چه بر شهیدان می‌گذرد.

وی ادامه داد: شهیدان مرده نیستند‌، شهیدان زنده هستند و خدا از آن‌ها پذیرایی می‌کند. آثار شهیدان از بین رفتنی نیست. آن‌ها که در راه خدا به شهادت رسیدند آثارشان از بین رفتنی نیست. از همین‌جا به خانواده شهدای کرمان تبریک می‌گویم که نور شهادت در خانواده شما تابیدن گرفته است. این نور را به کسی نمی‌دهند و به خانواده شهدا می‌دهند.این شهیدان تابلوی ابدی افتخار شما و ملت ایران هستند و ننگ ابدی بر قاتلا‌ن‌شان که جایگاه‌شان قعر جهنم است. عذاب الیم در انتظار این جنایتکاران است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران  بیان کرد: قلبم عاجز است وقتی می‌بینم ۹ نفر از یک خانواده به شهادت رسیدند. زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

وی ضمن ابراز تبریک و تسلیت برای شهادت جمعی از مردم کرمان و شهید رضی گفت: یک جنایت در کرمان صورت گرفت، شما از آغاز انقلاب واژه ترور و تروریست را شنیده‌اید. ۱۷ هزار ترور توسط داعشی‌های وطنی صورت گرفت. ۷۲ تن از خدمت‌گزاران ملت را ترور کردند.

خاتمی تاکید کرد: شهادت دعای بزرگان است. حضرت علی هنگام ضربت گفتند من به آرزویم رسیدم چراکه شبانه‌روز برایش گریه کردم. حضرت علی در جنگ احد گریه می‌کرد که چرا شهید نشده است. زهی افتخار و زهی سعادت که با یاد خدا به شهادت رسیدند. در مسیر مراز شهید جهان اسلام به یاد خدا بودند و به دیدار خدا رفتند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: درست است داعش بیانیه داده و ترور را برعهده گرفته است، اما داعش عنصر کیست؟ داعش عنصر دست ساز آمریکایی است. داعش عنصر اسرائیلی‌ است، این‌ها را وقتی در سوریه مجروح می‌شدند، به بیمارستان‌های اسرائیلی‌ها می‌بردند. پس این‌ها اسرائیلی‌ و آمریکایی هستند. داعش تابلو اسرائیلی‌ها است.

وی عنوان کرد: قصه داعش تلافی نابودی دولت آنها در موصل است، یادتان هست شهید سلیمانی گفت تا ۳ ماه دیگر خبری از داعش نیست و ۳ ماه نشده دولت داعش در موصل از بین رفت و ان‌شاالله رهروان راه شهید سلیمانی ته مانده‌شان را به قعر جهنم خواهند فرستاد.

خاتمی گفت: خون مظلوم جوشش دارد. کودکان و نوجوانان و زنان چه گناهی داشتند؟ همه مسئولان قول انتقام دادند و الان هم از زبان مسئولان می‌گویم انتقام این خون‌های پاک گرفته خواهد شد. حضور بلافاصله مسئولان در کرمان جای تقدیر و تشکر دارد. این یعنی مسئولین مردمی هستند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: برخی این حادثه را دست‌مایه تخریب مسئولان امنیتی ساخته‌اند، به جای این‌که از مسئولان امنیتی که توطئه‌هایی مانند کرمان را خنثی کردند، تشکر کنند آنها را می‌کوبید؟ ان‌شاالله باقی‌مانده این جنایتکاران را دستگیر و به سزای اعمالشان برسانند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: انتخابات نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج. حضور‌ مردم‌ پای صندوق‌های رای بیعت با امام و نظام اسلامی است.‌ انتخابات امتحان است.

 

خاتمی افزود: انتخابات امتحان مجریان انتخابات است که نشان می‌دهد قانون برایشان مطرح است یا این حزب و آن حزب. اگر قانون برای‌شان مطرح است که برنده‌ هستند. امتحان گروه‌ها و جریان‌های حزبی است، آن‌هایی که لیست می‌دهند و می‌گویند به این لیست رأی دهید باید دید منافع ملی مطرح است یا جناحی. امتحان تاییدشدگان است که در باغ سبز دروغین به مردم نشان ندهند. امتحان رد صلاحیت‌شدگان است که بر مدار قانون عمل کنند.

 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که از سوی گفته می‌شود فساد نهادینه شده است، گفت: من می‌گویم فساد نهادینه نشده است مسئولان در صف اول مبارزه با فساد هستند در تخلف اخیر باید هرچه سریع‌تر تکلیف روشن شود. هرکسی تخلف و فساد کرده است خودش باید پرداخت کند چرا نظام باید هزینه پرداخت کند؟ با سرعت تخلف را بررسی کنید و هرکه مفسد است بی پرده برای مردم بگویید.

 

خاتمی گفت: سه شنبه ۱۹ دی یادآور ۱۹ دی ۵۶ و قیام مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله موهن درباره امام است. انقلاب دو مقطع دارد؛ ۱۵ خرداد  و ۱۹ دی این دو مقطع مهم است بنابراین این جمله که انقلاب ما انقلاب ولایی است سخنی گزاف نیست و می‌گوییم تا آخرین نفس و قطره خون پای ولایت هستیم و خواهیم بود.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.