بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

قیمت بازار محصولات سایپا در سال 1400

قیمت محصولات سایپا؛ این شرکت باسابقه ایرانی که دهه‌های متوالی در حوزه تولید و مونتاژ خودرو مشغول به فعالیت است، همواره مورد توجه متقاضیان خودرو بوده است.


اگر کسی به‌دنبال خودروهای تولید داخل باشد، باید از قیمت ماشین‌های سایپا آگاهی داشته باشد. قیمت محصولات سایپا، مانند بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی داخلی دیگر، همواره در افت‌وخیز است. مخصوصا در زمان‌های ارائه پیش‌فروش‌ها و طرح‌های ویژه‎ از سوی این شرکت، قیمت روز محصولات سایپا به یکی از اخبار داغ هفتگی تبدیل می‌شود.


در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از نمونه‌های کارکرده، دست دوم و صفر داخلی را دارند، باید در لحظه از قیمت سایپا آگاه باشند. هر روز می‌توانید جدیدترین لیست قیمت خودروهای سایپا را در همراه مکانیک از طریق کلیک روی لینک https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/saipa/ ببینید.


قیمت خانواده تیبا


تیبا به‌عنوان نخستین خودروی ملی سایپا که امضای «هارادا»، طراح نسبتا شناخته‌شده ژاپنی را در بخش‌هایی از بدنه‌اش دارد دیگر کم‌کم گرد پیری را بر چهره خود احساس می‌کند، مخصوصا با وجود فیس‌لیفت این خودرو یعنی ساینا و عرضه نسخه به‌روزتر از ساینا با نام ساینا اس. اما به هر حال تیبا که از هر نظر خودرویی در میانه پراید و ریوی تولید سایپاست، اکنون بهترین و نزدیکترین گزینه جانشینی پراید به حساب می‌آید. خودرویی با ایمنی بالاتر، هندلینگ بهتر و فناوری بهینه‌تر و به‌روزتر نسبت به پراید که اختلاف قیمت‌اش با پرایدهای صفرکیلومتر بر جای مانده از سال 99 دست‌کم غیر قابل توجیه نیست. گرچه زمزمه‌های پایان تولید تیبا نیز از سوی مدیران سایپا به گوش می‌رسد.


البته سایپا با افزودن آپشن‌هایی چون مانیتور فابریک و چند مورد تزئینی دیگر سعی در به‌روزتر نشان دادن تیبا نیز داشته اما اینکه تا چه اندازه در این راه موفقیت کسب کرده جای بحث و گفت‌وگو دارد. تیبای آپشنال سایپا 1400 را با محدود 130 میلیون تومان آغاز کرد و با صعود پلکانی قیمت طی 6 ماه گذشته شهریور را در حوالی قیمت 160 میلیون تومان به اتمام رساند. تیبای ساده نیز با تبعیت از همین الگوی قیمتی از بالاتر از 130 میلیون تومان در فروردین ماه تا 5/145 در پایان شهریور نوسان قیمت داشت.


اما تیبا 2 یا نسخه هاچ‌بک و نمکین این خودرو نسبت به مدل صندوق‌دار افزایش قیمت بیشتری را به ثبت رساند. تیبا 2 SX، EX و پلاس سال 1400 را از محدود 120 تا 130 میلیون تومان آغاز کردند و تا نیمه راه حتی از 160 میلیون تومان نیز فراتر رفتند اما در نهایت طی روزهای پایانی شهریورماه از قطار 160 میلیونی‌ها پیاده شدند.


1506


 


قیمت سایپا شاهین


ورود سدان جدید سایپا به بازار که ابتدا رهام نام داشت و بعدتر تبدیل به شاهین شد یکی از اتفاق‌های مثبت نیمه نخست 1400 بود. شاهین خودروی زیبا و هماهنگی است و در کنار تارا از اردوگاه رقیب بدون تردید طی میان‌مدت روح تازه‌ای به بازار سدان‌های کامپکت در کشور خواهند دمید. اما مشکل اصلی شاهین را باید فناوری قدیمی پیشرانه آن و ناهماهنگی یک موتور 8 سوپاپه قرن بیستمی با سیستم توربو دانست. شاهین دنده‌ای با 2 تیپ G و S که در حال حاضر تنها مدل این خودرو است ابتدا در بازار از 380 میلیون تومان قیمت خورد و پس از گذشت چند ماه در محدوده 325 میلیون تومان لنگر انداخت.


درصورت تمایل می‌توانید قیمت شاهین سایپا را در سایت همراه مکانیک از طریق کلیک روی لینک مشخص‌شده، ببینید. همراه مکانیک به‌صورت روزانه قیمت‌های خود را از معاملات سطح بازار، آپدیت می‌کند.


قیمت خانواده ساینا


ساینا به‌عنوان فیس‌لیفت تیبا در نمای جلو و عقب خودرویی هماهنگی است اما کیفیت سپر و چراغ‌های جلوی آن می‌توانست بالاتر باشد. همچنین حفظ انحنای سقف تیبا اندکی بر نمای جانبی این خودرو اثر منفی گذاشته است. در مجموع پیکره کلی این خودرو که بی‌شباهت به سدان‌های کامپکت یکی، دو دهه پیش هوندا نیست همچنان کشش لازم در این رده قیمتی را دارد. فضای داخلی ساینا نیز نسبت به خودروهای هم‌رده جذاب است و تنها ایراد آن را می‌توان فناوری قدیمی پیشرانه‌اش دانست.


ساده‌ترین تیپ ساینا سال جدید را با محدوده قیمتی 140 میلیون تومان آغاز کرد و با شیب ملایم صعودی قیمت نهایی خود را تا آغاز مهر به محدوده 160 میلیون تومان رساند. ساینای پلاس یا آپشنال نیز بر اساس همین الگو از بیشتر از 160، تا 180 میلیون تومان تغییر قیمت را تجربه کرد. اما نسخه فیس‌لیفت ساینا که با پسوند S شناخته می‌شود نسبت به مدل پلاس نوسان قیمت بالاتری داشت و از کمتر از 150 میلیون تومان بازی قیمتی خود را آغاز کرد و در نهایت به 175 میلیون تومان رضایت داد.


قبل‌تر ساینا یک مدل مجهز به گیربکس ضریب متغیر پیوسته یا همان CVT نیز داشت که به‌دلیل مشکلات مختلف صنعت خودروسازی طی 3 سال گذشته عملا از صرفه تولید برای سایپا خارج شد.


160


 


قیمت سایپا کوییک


کوییک شاید مشکلات زیادی داشته باشد، شاید کیفیت‌اش آن‌قدرها بالا به نظر نرسد، شاید در زمینه طراحی حتی در مقایسه با برخی خودروهای چینی ارزان‌قیمت نیز ناهماهنگی‌هایی نشان بدهد؛ اما به‌عنوان یک «هاچ‌بک کراس» ارزان و در مقیاس خودش آپشنال، خودرویی است که می‌توان گزینه ماشین‌اولی‌های زیادی باشد. البته احتمالا خانواده‌ها و افرادی که قصد دارند یک ماشین ارزان برای زیرِ پا یا کار در تاکسی‌های آنلاین خریداری کنند، چندان علاقه‌ای به آپشن‌ها و قطعات تزئینی کوییک نداشته باشند.


کوییک در 2 نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به تولید می‌رسد و تیپ‌های آن ساده، R و S هستند. کوییک R از بدنه دورنگ سود می‌برد و کوییک S که البته هنوز به بازار نیامده ظاهر نسبتا جدیدتری دارد. چهره‌ای که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص مدعی هستند برگرفته از صورت یوز ایرانی است.


کوییک دنده‌ای امسال را با محدوده قیمتی 150 میلیون تومانی استارت زد تا 174 میلیون تومان نیز اوج گرفت و پایان شهریور در ایستگاه 167 میلیونی توقف کرد. اما قیمت مدل اتوماتیک پلاس این خودرو از 220 تا 230 میلیون تومان صعود کرد و در نهایت به 225 میلیون تومان رسید. همچنین مدل R در ماه‌های ابتدایی سال 160 میلیون تومان قیمت داشت، ابتدای شهریور حتی به مرز 180 میلیون نیز رسید و نیمه نخست 1400 را با عقب‌نشینی به محدوده 170 میلیون تومان به پایان رساند.


منبع: در ادامه مقاله « افت‌وخیز قیمت خودروهای داخلی در نیمه اول 1400 » در سایت سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.