بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

امیدوار هستیم معاهده همکاری‌های جامع تهران و مسکو مراحل نهایی را طی کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از جمله موضوعات مود مذاکره معاهده همکاری‌های جامع، بلندمدت و راهبردی دو کشور است و که از پیش از سفر آقای رئیسی و دیدار با عالیجناب پوتین در دستور کار ما قرار داشت. امیدوار هستیم که به زودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه و تصویب در دولتین و پارلمان‌ها را پشت سر بگذاریم.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف گفت: به دوست و همکار خودم و هیات عالیرتبه همراهشان خوش آمد می‌گویم. ملاقات خوبی داشتیم و راجع به مهمترین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم.  


وی ادامه داد: از جمله موضوعات مود مذاکره معاهده همکاری‌های جامع، بلندمدت و راهبردی دو کشور است و که از پیش از سفر آقای رئیسی و دیدار با عالیجناب پوتین در دستور کار ما قرار داشت. امیدوار هستیم که به زودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه و تصویب در دولتین و پارلمان‌ها را پشت سر بگذاریم. دو سند دیگر در حوزه ایجاد و فعالیت مراکز فرهنگی و امنیت بین‌الملل اطلاعات است که خوشبختانه در روزها گذشته در هیات دولت ایران به تصویب رسید و برای تصویب به مجلس ارسال شد. 


وی افزود: توافق کردیم دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه را برگزار کنیم. در خصوص همکاری در سایر حوزه‌های اقتصادی، تجاری، علم و فناوری و سایر موضوعات توافقات خوبی داشتیم. ایران یک مسیر ترانزیتی مطلوب در دنیای امروز است. واقع شدن در مسیر ترانزیت شمال – جنوب و شرق به غرب مزیتی است که ایران داراست. 


 


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.