بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :



asdasd





سرپرست امور آب شهرستان ری گفت: با هدف حفظ ایمنی شهروندان بیش از ۶ کیلومتر از کانال‌های سطحی شهرستان ری ایمن‌سازی شده است.

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، بهروز صفا با بیان اینکه در محدوده شهرستان ری حدود ۲۰ کیلومتر کانال انتقال آب وجود دارد که پساب را از تصفیه‌خانه جنوب تهران به سمت دشت ورامین و پاکدشت منتقل می‌کند، گفت: از این ۲۰ کیلومتر حدود دو کیلومتر زیرزمین و حدود ۱۸ کیلومتر در سطح زمین قرار دارد.

سرپرست امور آب شهرستان ری افزود: در سال‌های اخیر با توسعه مراکز جمعیتی و اقتصادی شاهد رشد جمعیت در اطراف کانال‌ها بودیم این در حالی است که در زمان احداث فاصله کانال‌ها با مناطق شهری به میزانی بود که مشکل خاصی وجود نداشت، اما در حال حاضر باتوجه به توسعه شهرسازی این مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از روی کانال‌ها رفت و آمد صورت می گیرد و همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد حوادثی در این مناطق بودیم، شرایط موجود و حوادثی که تعداد آن روبه افزایش بود، حوزه مدیریت استان را به سمت اخذ تصمیم هایی برای مدیریت و ایمن سازی پیش برد.

وی گفت: با تلاش مجموعه آب تهران و هزینه ۲۵ میلیارد تومان، بیش از ۶ کیلومتر روی کانال‌ها ایمن‌سازی شده است، استمداد این طرح در امور آب از مراجع شهرستانی و استان به ویژه سازمان برنامه وبودجه به تامین اعتبار نیاز دارد.

صفا با بیان اینکه پروژه ایمن سازی برحسب اولویت انجام شده است و این موضوع نیز به صورت جدی در آب تهران مطرح است، ادامه داد: هر سال سازمان آب تهران باتوجه به منابع مالی که می تواند از محل های مختلف تامین کند این پروژه را پیش می برد.

سرپرست امور آب ری با بیان اینکه در سال های اخیر سازمان آب تهران طرحی را شروع کرده که جدا از موضوع های مطرح شده بود، گفت: خط لوله دوم پساب از تصفیه خانه فاضلاب تهران را شروع کردیم که با تکمیل این طرح که خط لوله‌ای به طول ۳۶ کیلومتر به قطر ۲.۸ متر است، بخش عمده ای از آبی که در کانال جریان دارد را منتقل خواهیم کرد و تا حدود زیادی از مشکلات حال حاضر برطرف خواهد شد.

وی افزود: در صورت افتتاح خط لوله دوم پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب تهران که اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مساله ایمن سازی کامل انجام خواهد شد.

صفا گفت: بخش عمده این طرح انجام شده و تنها سه کیلومتر بنابه مشکلاتی باقی مانده که با رفع آن، پروژه به نتیجه خواهد رسید، اما تا آن زمان نیز سعی داریم با ایجاد پروژه‌های ایمن‌سازی مشکلات و چالش‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم و ایمنی در اولویت پروژه‌های آبی قرار دارد و در این راستا و برحسب ضرورت برنامه‌هایی را در نظر داریم، گفت: با انجام اقدام های صورت گرفته ایمن سازی کامل کانال صورت گرفته است و برحسب اولویت برای سایر کانال ها نیز کار را پیش خواهیم برد و با راه اندازی خط لوله مشکل به طور کامل برطرف می شود.

سرپرست امور آب تهران افزود: کمک جدی حوزه شهرستان و استان را در بحث تامین بودجه به منظور ایمن سازی کامل ضروری است و لازم است دستگاه‌های ذیربط در اختصاص بودجه کامل برای این موضوع کمک کنند.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر

همراه اول - همراه مکانیک -آچاره

رایتل

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.