بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

مردم روزه دار طی شش روز هجدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۵۰ هزار و ۲۱۷ واحد خون اهدا کردند.

بیش از ۵۰ هزار اهدای خون در مراکز انتقال خون سراسر کشور

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما ،گفت: شهروندان روزه دار بار دیگر با اهدای خون بویژه در شب‌های قدر حمایت خود را از سلامت هموطنان اعلام کردند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: آمار ثبت شده در سه شب قدر ماه مبارک رمضان امسال نشان می‌دهد اهدا کنندگان و نذر کنندگان خون در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان بیشترین خون را اهدا کرده اند و میزان خون گیری در این شب به ۱۲ هزار و ۸۱۳ واحد رسید.

بشیر حاجی بیگی افزود: در نخستین شب قدر برابر با هجدهم ماه مبارک رمضان نیز ۶ هزار و ۸۴۴ واحد و در شب بیستم ماه مبارک ۱۱ هزار و ۹۱۷ واحد خون اهدا شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: آمار اهدای خون فقط در این سه شب قدر برابر با ۳۱ هزار و ۵۷۴ واحد در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: استان تهران با ثبت اهدای ۶ هزار و ۷۴۵ واحد خون بیشترین اهدای خون را طی این شش روز به ثبت رسانده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون اهدای خون را امری مستمر و نجات بخش خواند و از مردم خواست این امر خداپسندانه را در برنامه‌های زندگی خود بگنجانند و با کمک به سلامت جامعه برکات این عمل خیر و مبارک را در زندگی خود جاری کنند.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.