بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

­معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، برنامه‌های حوزه تحقیقات و فناوری در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

اجزای کلیدی لازم برای دستیابی به شعار سال

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­ دکتر یونس پناهی­ گفت:­ اجزای کلیدی لازم برای دستیابی به شعار سال با تمرکز اصل ۴۴ قانون اساسی، عبارت است از بهره مندی از نیروی کار متخصص و افزایش جذب نخبگان، تجاری سازی تحقیقات و پژوهش، ایجاد فضای امن کسب و کار در دانش بنیان‌ها و حمایت صندوق‌ها از حوزه تحقیقات و پژوهش، تسریع و چابک سازی فرآیندها، ارتباط تجاری موثر با کشور‌های خارجی و تقویت دیپلماسی سلامت و واگذاری امور به مردم و یا به عبارت دیگر، استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم سازی.

وی در ادامه با تاکید بر مساله محور شدن پایان نامه ها، گفت: جذب نیروی انسانی متخصص در تحقق شعار سال در حوزه تحقیقات و فناوری بسیار مهم است که در این زمینه در سال گذشته مجوز جذب ۲۰۵ اعضای هیات علمی پژوهشی صادر شد.

وی در ادامه بر فعال‌تر شدن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاکید و تصریح کرد: نسبت مقالات به ازای هر هیات علمی ۱.۸ است که در برنامه عدد ۳ درنظر گرفته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر افزایش تعداد مراکز توسعه بالینی بیمارستان‌ها و تاثیر آنها در رشد علم، ادامه داد: در زمینه جهش تولیدات علمی، علاوه بر حمایت و جذب نیروی انسانی، تکمیل زیرساخت‌ها و ملزومات مورد نیاز نیز اهمیت زیادی دارد.

­وی افزود: با مرور شعار سال‌های گذشته می‌بینیم که مقام معظم رهبری از کلمات تولید و اقتصاد بار‌ها استفاده کرده اند و همین موضوع نشان می‌دهد که در شعار سال، به این دو موضوع باید توجه ویژه تری داشته باشیم.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.