بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :



asdasd





مدیرعامل شرکت قطر انرژی از انعقاد چندین قرارداد چارتر بلندمدت با تعدادی از مالکان کشتی آسیایی با هدف تقویت ناوگان کشتیرانی خود خبر داد.

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سعد بن شریده الکعبی، مدیرعامل شرکت قطر انرژی اعلام کرده که این شرکت چندین قرارداد چارتر بلندمدت با تعدادی از مالکان کشتی آسیایی منعقد کرده تا بتواند قبل از افزایش و توسعه چشمگیر تولید گاز، ناوگان کشتیرانی خود را با اضافه کردن 19 کشتی حامل گاز طبیعی مایع تقویت کند.

این قراردادها در بخش دوم  عملیات رقابت بین‌المللی شرکت قطر انرژی برای انتخاب مالکان کشتی‌ها به عنوان بخشی از برنامه توسعه ناوگان گاز طبیعی مدیریت خواهد شد و بر اساس آن شرکت حمل و نقل گاز مایع چینی شش نفتکش، شرکت شاندونگ نیز شش نفتکش، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مالزی 3 عدد و شرکت ژاپنی کاوازاکی کیسن کایشا و هیوندای گلوویس کره جنوبی نیز هر کدام دو نفتکش در اختیار قطر قرار خواهند داد.

سعد الکعبی تصریح کرد: این توافقنامه‌ها  نقطه عطفی در برنامه‌های شرکت قطر انرژی است که تعداد کل کشتی‌های تحت قرارداد آن به 104 کشتی حمل گاز خواهد رسید و بزرگ‌ترین برنامه ساخت و اجاره تانکرهای گاز در تاریخ صنعت قطر با هدف افزایش ظرفیت تولید به‌ویژه از میدان شمالی و اجرای پروژه امریکایی «گلدن باس»  به شمار می‌آید.

گفتنی است قطر پیشتر برای ساخت 77 کشتی در کارخانه‌های کشتی‌سازی کره و چین در مراحل اولیه برنامه خرید کشتی‌های حمل و  نقل گاز مایع قرارداد بسته بود ضمن آنکه توسعه میدان شمالی شرکت انرژی قطر موقعیت این شرکت را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان تثبیت خواهد کرد.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر

رایتل

همراه اول - همراه مکانیک -آچاره

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.