بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

بر اساس نظر سنجی‌ها بیش از ۷۵ درصد جمعیت کره جنوبی از افزایش ظرفیت پزشکی نظام بهداشتی این کشور حمایت می‌کنند، زیرا باعث دسترسی بیشتر مردم مناطق دور افتاده میشود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیش از یک ماه از اعتراض پزشکان و کارورزان پزشکی کره جنوبی میگذرد و دولت این کشور تصمیم گرفته مجوز طبابت افرادی که در اعتراض ها شرکت داشته اند را باطل کند. اساتید پزشکی با هدف حمایت از پزشکانِ در حال آموزش علیه برنامه دولت برای افزایش تعداد مراکز آموزش پزشکی، دست به استعفای دسته جمعی زدند. حدود ۱۰ هزار کارورز پزشکی که بالغ بر ۸۰ و ۸ دهم درصد نیروی کار آموزشی را تشکیل می‌دهند، از چندین هفته گذشته معترض تصمیم دولت برای افزایش ۶۵ درصدی افزایش ظرفیت پزشکی هستند.
در کشور ما نیز موضوع افزایش ظرفیت پزشکی از سه سال گذشته تصویب شده چرا که سرانه پزشک به ازای ۱۰ هزار جمعیت در ایران تقریبا نصف کره جنوبی است؛ با این وجود وزارت بهداشت اعلام کرده به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته مصوبه افزایش ظرفیت پزشک در امسال متوقف شود.

در سال ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماده واحده‌ای تصویب کرد که سالانه به میزان ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش پزشک در کنکور اضافه شود.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.