بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

­سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره استفاده نادرست از دارو‌های گیاهی و تاثیر آن بر سلامت افراد هشدار داد.

هشدار درباره استفاده نادرست از دارو‌های گیاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­، علیرضا رستمی با اشاره به استقبال مردم از دارو‌های گیاهی و مکمل گفت: استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل می‌تواند تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان باشد از این رو آگاهی از عوارض و نحوه کاربرد این دارو‌های گیاهی یا تداخل آن‌ها با دارو‌های شیمیایی ضروری است.

سرپرست اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت مشاره استفاده کنندگان گیاهان دارویی با پزشک داروساز افزود: برخی مکمل‌ها و حتی دارو‌های گیاهی از مبادی غیررسمی وارد کشور و در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای مصرف آن‌ها تبلیغ می‌شود که استفاده آن‌ها ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

علیرضا رستمی گفت: هم اکنون بسیاری از دارو‌های مکمل و نیروزا‌هایی که در بازار سیاه دارویی ایران وجود دارد، حاوی ترکیبات خطرناک و دارو‌های شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند از این رو به شهروندان بویژه جوانان توصیه می‌شود مکمل‌های مورد نیاز خود را فقط داروخانه‌ها تامین کنند.

سرپرست اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: دارو‌های غیرمجازی که برای چاقی استفاده می‌شود نیز می‌تواند دارای عوارض طولانی مدت مانند دیابت و پوکی استخوان، آکنه‌های پوستی، زخم وسیع دستگاه گوارش، ضعف عضلانی و مشکلات پوستی باشد.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.