پوشش ۶۵ درصدی پویش ملی سلامت

بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پوشش ۶۵ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال کشور در پویش ملی سلامت خبر داد.

 

مشارکت بیش از ۴۱ میلیون نفر در پویش ملی سلامت

کوروش اعتماد در مصاحبه با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، گفت: از آغاز اجرای پویش ملی سلامت ۲۰ آبان تا امروز به صورت میانگین بیش از ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور در این پویش از نظر پرفشاری خون و دیابت ارزیابی شده‌اند.

مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۰ هزار و ۷۵۰ ایرانی در پویش ملی سلامت ارزیابی پرفشاری خون و دیابت شدند.

کوروش اعتماد گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱ هزار و ۸۸۳ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۵ هزار و ۷۸۶ نفر با احتمال ابتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند.

مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: ۴۱ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۶۰ ایرانی از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت تا امروز از نظر پرفشاری خون و دیابت ارزیابی شدند.

کوروش اعتماد افزود: ۷۸۵ هزار و ۶۶۶ نفر در پویش ملی سلامت با احتمال ابتلا به پرفشاری خون شناسایی شده اند.

مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: ۴۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر در این پویش با احتمال ابتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند.

کوروش اعتماد گفت: ۹ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۶۹۸ نفر با پیش پرفشاری خون و ۲ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۹۸ نفر نیز با پیش دیابت نیز شناسایی شدند.

مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی بهبهان، خمین، گراش، خلخال و یاسوج بیشترین پوشش جمعیت را در پویش ملی سلامت به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.