امام مسئله حضور مردم برای انتخاب مسئولان را برای همیشه ماندگار کرد/ دست‌های محورهای مقاومت در هم تنیده شده است

بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خطبه‌های نهج‌البلاغه درباره انتخاب مسئول برای زمامداری بیان کرد: مردم مسئول هستند شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنند تا جامعه دچار فساد و انحراف نشود و جنگ جمل به وجود نیاید.

وی یادآور شد: در تاریخ اسلام سه فراز سیاسی داریم که زنان در آن حضور یافتند، نخست  در ماجرای بیعت با پیامبر بود.  دوم واقعه غدیر و امامت علی ابن ابیطالب بود و سوم در سال ۳۵ هجری با امیر المومنین بیعت کردند. مقام معظم رهبری فرمودند پایه و اساس اسلام مردم‌سالاری ایت است و مردم‌سالاری ما اسلامی است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: آن چیزی که امام برای همیشه ماندگار کرد مسئله حضور مردم برای انتخاب مسئولان است و نقطه تلاقی جمهوری اسلامی با دیگر نظام‌ها در انتخاب مسئولان است. حضور مردم در پای صندوق‌های رای تجلی نظام، رهبریت ملی، گردش نخبگانی و افزایش قدرت ملی و ارتقا کارآیی نظام و افزایش امنیت است.

وی افزود: افزایش رقابت یعنی مسابقه برای حضور در مسئولیت و رهبری فرمودند مسابقه سیاسی باید بین جناح‌های سیاسی صورت گیرد و شایسته است دستگاه ‌های اجرایی و شورای نگهبان این مهم را در  دستور قرار دهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع غزه بیان کرد: موضوع غزه مهم‌ترین مسئله جهان است. قریب به یکصد روز است که آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی غزه را بمباران می‌کنند. یکصد روز است گر‌گ‌های درنده کودکان و جگر مادران را می‌درند. رژیم صهیونیستی در قامت یک نظام سرتاپا تروریستی همه ارزش‌های اخلاقی را به تاراج گذاشته است تا ملتی را به زانو درآورد اما با شکیبایی ملت غزه تمام دنیای استکبار را به شکست وا داشته است‌. بعد از ۹۰ روز آمریکا زبان گشود که مقاومت غزه شکستنی نیست و این یعنی بن بست استکبار و شکست غرب.

وی افزود: آنچه در عراق، افغانستان و لبنان برای استکبار گذشت می‌تواند عبرت آموز باشد و همچنین یمن می‌تواند محل درس گرفتن باشد. تبهکاران مسلح که از شکست خود درسی نگرفتند باید از یمن شجاع درس بگیرند. امروز یمن نه تنها مورد حمایت ملت ایران و محور مقاومت و جهان اسلام بلکه مورد حمایت همه آزادگان جهان است. 

امام جمعه موقت تهران گفت: مردان، زنان، کودکان یمن بعد از یک دهه محاصره کامل و بمباران در این سطح فاخر به حمایت از مردم سلحشور غزه ایستاده‌اند. این تجاوز‌ها نمی‌تواند کاری کند که یمن از آرمان‌ فلسطین دست بردارد. دست‌های محورهای مقاومت در هم تنیده شده است و همچون صفی در مقابل استکبار ایستاده است.

وی با اشاره به سالروز توسعه صندوق ملی افزود: این صندوق می‌تواند نقش والایی در کاهش درآمد حاصل از نفت و تولید ناخالص ملی ایفا کند. این صندوق می‌تواند به رشد توسعه ملی کمک کند. فلسفه تشکیل صندوق به عنوان یک نگاه حکومتی و تغییر نگاه راهبردی به درآمدهای نفت و گاز است.

ابوترابی فرد بیان کرد: مقرر گردید سالانه ۲۰ درصد درآمد حاصل از نفت و گاز به این صندوق واریز شود که بعدا به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و بعدها مقرر شد سالی ۲ درصد اضافه شد که امروز به ۴۲ درصد برسد اما متاسفانه امروز به ۱۰ درصد کاهش یافته است. در طول عمر ۱۲ ساله صندوق حدود ۱۵۰ میلیارد دلار وارد صندوق شده است که حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای حل مشکلات دولت‌ها در اختیارشان قرار گرفته است. یازده میلیارد دولت دهم. ۶۴ میلیارد دلار دولت یازدهم و دوازدهم برداشته است و این راه را برای رشد تولید و مهار تورم است با چالش رو به رو کرده است.

وی افزود: یکی از راه‌های خوب دولت محترم سیزدهم شفاف‌سازی بود. در یک دهه گذشته حدود ۳۶ میلیارد به پتروشیمی‌ها، صنایع بالا دستی و مواد غذایی اختصاص داده شده است و تعداد زیادی طرح‌های اقتصادی افتتاح شدند که کار خوبی است.

ابوترابی فرد گفت: از این ۳۶ میلیارد که برای ۳۶۴ طرح اختصاص داده شده است. این طرح‌ها باید اقساط خودشان را پرداخت کند که نکردند. آنچه که در این ۲ سال گذشته رخ داده است مدیریت صندوق با حمایت جدی دولت حدود ۵ میلیارد بد‌هی‌های معوق را واریز کرده است. بانک مرکزی از همه ظرفیت‌هایش برای باز پرداخت استفاده می‌کند و بانک‌ها و شرکت‌ها را وادار به پرداخت می‌کند. صندوق توسعه ملی اسامی شرکت‌ها و نهادهایی که از صندوق دریافتی داشته اند اما بدهی خود را پرداخت نکرده اند در سایت صندوق قرار دهد. با ۱۵ میلیارد دلار بدهی می‌توان ۸ پروژه مانند ستاره خلج فارس ساخت. لذا انعکاس اسامی کسانی که تسهیلات را دریافت کردند اما اقساط خودشان را پرداخت نکردند از مطالبات مردم است.



پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.