بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

وی افزود: کمتر از یک درصد مردم از دوچرخه استفاده می‌کنند. مدام درباره موضوع دوچرخه و هوای پاک گفته می‌شود. همچنین در کشورهایی مانند هلند ۹۹ درصد شهروندان از دوچرخه استفاده می‌کنند و ۴۰۰ کیلومتر مسیر در آمستردام برای دوچرخه تعریف شده است.

تقدسی‌نژاد ادامه داد: ما نیز در کشور تلاش کردیم تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای تردد و حضور دوچرخه ایجاد کنیم، ولی اغلب موتورها از این مسیر استفاده می‌کنند و به دلیل عدم استفاده درست موجب تشدید ترافیک شده است. یکی از کارکردهای مهم این نمایشگاه، معرفی دوچرخه‌ها به صورتی است که سال‌های آینده بتوانیم برای آن نمایشگاهی مجزا در نظر بگیریم.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیان اینکه رویکرد برقی‌سازی موتور در کشور به سمت خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: بخشی از آلاینده‌ها به خاطر موتورهای کار بوده و استفاده از ظرفیت موتورهای برقی نیز با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. افراد توان خرید موتور برقی را ندارند. امیدواریم برگزاری این نمایشگاه به مردمی و ارزان‌سازی استفاده از دوچرخه‌ها و موتورهای برقی در کشور کمک کند. در کشورهایی مثل هند در سال ۲۰۰۰، چهار میلیون موتوربرقی تولید می‌شد، اما اکنون بیش از ۶۰ میلیون موتور برقی تولید می‌کنند. با توجه به ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای می‌توانیم به تولید کننده منطقه کمک کنیم.

۱۱.۵میلیون موتورسیکلت فرسوده داریم

همچنین در ادامه این مراسم، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت عنوان کرد: در خصوص یک جریان تحولی در صنعت موتورسیکلت کشور ۴ محور در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است. محور اول جریان تولید است. جریان تولیدات موتورسیکلت در سال ۱۳۹۸ به ۱۱۶ هزار رسیده بود و عملا شاهد رهاشدگی این صنعت به خصوص در دهه ۹۰ بودیم. همین امر می‌طلبید تا حرکت جدی برای احیای این حوزه انجام شود. در حال حاضر تولید موتورسیکلت در کشور از مرز ۴۵۰ هزار گذشته است. سال گذشته ۳۰۰ هزار تولید داشتیم و تاکنون، بیش از ۵۰ درصد رشد داشتیم. هدف‌گذاری برای آینده روی ۶۰۰ هزار دستگاه قرار گرفته است.

وی درباره محور دوم اظهار داشت: همت موتورسیکلت‌سازان و قطعات در کنار هم به عمق داخلی‌سازی بالاتر خواهد رسید. باید عمق داخلی‌سازی به صورتی شود که وابستگی و ارزبری در این صعنت کاهش پیدا کند. به این منظور علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط دچار تحول شدند. به صورتی که تعرفه‌های داخلی سازی بالای ۳۰ درصد، به نصف رسیدند.

توکلی‌لاهیجانی با اشاره به موضوع نوسازی به عنوان محور سوم افزود: در حوزه وسایل نقلیه فرسوده، در کشور حدود ۳۸ میلیون دستگاه که ۳۷ درصد آن‌ها آلاینده‌اند و سهم زیادی از آن‌ها به موتورسیکلت‌ها اختصاص دارند. ۱۱.۵ میلیون موتورسیکلت فرسوده داریم که میزان آلایندگی را افزایش می‌دهند. آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی تصویب و ابلاغ خواهد شد که در آن به صدور گواهی اسقاط اشاره شده است. مسیر نوسازی نیز بوسیله این گواهی تسهیل می‌شود و سرعت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت درباره چهارمین محور اعلام کرد: تکیه بر فرصت فناوری‌های نوین برقی‌سازی و اتصال‌پذیری که در همین نمایشگاه هم‌اتفاق افتاده است و زمینه پیشرفت را برای مشتریان و تولیدگنندگان فراهم‌می‌کند. در نوسازی هم بیشترین استفاده را از فناوری‌ها خواهیم داشت همچنین فرصت فناوری‌های جدید هم فراهم‌ خواهد شد.

توافق شهرداری تهران با وزارت صمت در حوزه خودروهای برقی و شهر هوشمند

بنابر اعلام سایت شهر، در بخش دیگری از افتتاحیه نمایشگاه موتورسیکلت شهر آفتاب، مهدی ضیغمی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران عنوان کرد: طی دو سال اخیر با برنامه‌های دولت توسعه تجارت و توسعه تولید صورت گرفته که پیشرفت آن نیازمند افزایش حضور تاجران در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. تهران هم ظرفیت خوبی را در حوزه زیرساخت دارد و از طرف دیگر درخواست‌ها برای برگزاری نمایشگاه افزایش داشته است. طی توافقات خوبی که انجام شده، نمایشگاه شهرآفتاب و دیگر نمایشگاه‌ها مورد بهره‌برداری مطلوب قرار گرفته‌اند. همچنین توافقاتی میان شهرداری تهران با وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه خودروهای برقی و شهر هوشمند مطرح شده و در دست اجرا است. با هم‌افزایی کنونی، تاجران باید نهایت استفاده را ببرند و فضای تجاری کشور نیز رشد پیدا کند.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.