انتخابات نظام پرستاری با دقت و شفافیت کامل برگزار شد

بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از وبدا، سعید کریمی در این نشست که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت در سالن شهید سردار سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، با تاکید بر رقابت و سبقت در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مسابقه نیز با نیت پاک شما و در مسیر خیر خدمت رسانی به انسان های دردمند صورت گرفته است.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی چهارشنبه هفته گذشته در کرمان و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جنایات اخیر داعش در شهید کردن مردم کرمان نشان دهنده ترس آنها از زائران شهید سلیمانی است.جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در بمباران مراکز درمانی و قربانی کردن بیماران، کودکان و زنان، ضعف این رژیم را نمایان کرد.

رییس ستاد اجرایی مرکزی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره‌های شهرستان‌ها و شورای عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص برگزاری انتخابات ششمین دوره سازمان نظام پرستاری، گفت: از 27 اردیبهشت ماه و پس از دریافت ابلاغ از سوی وزیر بهداشت، فرآیند انتخابات به صورت رسمی آغاز و کمیته اجرایی مرکزی برگزاری انتخابات تشکیل و احکام مربوطه صادر شد.

به گفته کریمی، آیین نامه ارسالی از سوی سازمان نظام پرستاری دریافت شد و از لحاظ حقوقی و فنی و اعلام مغایرت های آن با قانون به سازمان صورت گرفت و نهایتا آیین نامه اصلاحی در 21 تیر ماه ابلاغ شد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: همزمان تیم اجرایی مرکزی برگزاری انتخابات با انتخاب 9 نفر از همکاران ستاد معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شد. دانشگاه ها بین اعضای تیم اجرایی تقسیم و اطلاع رسانی و ارتباط با رابطین هر دانشگاه شبانه روزی انجام می شد. همچنین بیش از 14 جلسه در معاونت درمان با حضور نمایندگان کمیته های اجرایی و نظارت همگام با مراحل اجرایی آیین نامه برگزار شد.

وی با اشاره به مجاز بودن 263 هزار و 343 نفر برای شرکت در این دوره از انتخابات سازمان نظام پرستاری، یادآور شد: 171حوزه انتخاباتی تشکیل شد که نسبت به دوره قبل 25 حوزه جدید اضافه شد. همچنین تعداد شهرستان ها و کاندیداها نسبت به دور قبل 16 درصد رشد داشت.  

وی با بیان اینکه در این دوره به منظور دریافت و تبادل اطلاعات برخط و انتشار اخبار، پورتال اختصاصی انتخابات راه اندازی شد، افزود: ثبت نام اولیه داوطلبان حوزه ها با مراجعه حضوری آنها و ارائه مدارک شناسایی به حوزه های ثبت اطلاعات صورت گرفت و احراز هویت و ثبت اطلاعات داوطلبان در پورتال اختصاصی هر دانشگاه توسط کارشناسان دانشگاه انجام شد.

کریمی میانگین سنی ثبت نام کنندگان را 39 سال عنوان کرد و گفت: جوان ترین فرد ثبت نام کننده 20 و مسن ترین فرد، 70 سال داشت. بیشترین مدرک شرکت کننده در انتخابات نیز کارشناسی بود. 97 درصد از داوطلبان تایید صلاحیت شدند و انتخابات  با مشارکت 3 برابری جامعه پرستاری نسبت به سال گذشته، برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: فرآیند رای گیری با اخذ رای به صورت کتبی براساس آیین نامه انجام و اصالت سنجی رای دهندگان  از طریق احراز هویت افراد از طریق سرویس ثبت احوال و تایید آنلاین عضویت در سازمان نظام پرستاری و اعتبار کارت عضویت از طریق سایت election.salamat.gov.ir صورت گرفت.

کریمی تعداد صندوق های رای برای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در کشور را 659 صندوق شامل 419 مورد ثابت و 240 مورد سیار دانست و گفت: قطعا حضور فعال و موثر پرستاران در فعالیت هایی که منجر به سلامتی جامعه و ارائه خدمت به مردم می شود، ستودنی است و امیدواریم منتخبان بتوانند با همکاری یکدیگر جهت پشبرد اهداف حوزه پرستاری گام بردارند.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.