بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :


آکسیوس:




آکسیوس به نقل از نخست وزیر قطر نوشت که ترور معاون حماس مذاکرات تبادل اسرا را پیچیده کرده است.


ترور العاروری مذاکرات تبادل اسرا را پیچیده کرد


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از آکسیوس «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست وزیر قطر به خانواده‌های اسرای اسرائیلی اطلاع داده است که ترور «صالح العاروری»، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس تلاش‌ها برای آزادی اسرا را پیچیده کرد.

طبق این گزارش، آل ثانی در گفت‌و‌گو با خانواده‌های اسرا چالش‌های پیش روی دوحه در تلاش برای دستیابی به توافق برای آزادی بازداشت شدگان را تبیین کرد. 

وی در جمع خانواده‌های ۶ اسیر اسرائیلی با اشاره به اینکه ترور العاروری ساز و کارهای تفاهم با جنبش حماس را پیچیده‌تر کرد، گفت که با وجود مشکلات به تلاش‌های خود برای حصول توافق جدید جهت آزادی بازداشت‌شدگان توسط حماس ادامه خواهد داد. 

آکسیوس در این گزارش نوشت که تیم‌های میانجی قطر و مصر به دنبال دستیابی به توافق برای آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی در ازای آتش‌بس چند هفته‌ای در نوار غزه هستند.

یک مقام ناشناس قطری نیز در مصاحبه با اکسیوس گفت: «ما از همه کانال‌های ممکن استفاده می‌کنیم و به شدت با همکاران خود در ایالات متحده و اسرائیل برای حصول توافق جدید تبادل اسرا کار می‌کنیم، اما قطر فقط یک واسطه است و حماس را کنترل نمی‌کند». 

وی افزود: «به دلیل تشدید بمباران نوار غزه که مذاکرات برای آزادی اسرا را پیچیده می‌کند، حفظ کانال‌های ارتباطی قطر با حماس دشوار شده است».

 



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.