جابه‌جایی شهرک‌های سرب و روی زنجان با حضور دستگاه‌های مربوطه بررسی می‌شود

بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :


معاون سازمان محیط‌زیست:




معاون محیط زیست‌انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مساله فعالیت شهرک‌های سرب و روی را یکی از مشکلات اساسی استان زنجان دانست و گفت: قرار است در این خصوص جلسات ویژه‌ای با معاون محترم وزیر صمت و مدیرکل محیط‌زیست استان برگزار شود و اگر امکان جابه‌جایی وجود داشت، این شهرک‌ها جابه‌جا شوند و در غیر این صورت، با الزمات زیست‌محیطی سفت و سخت‌تری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.


جابه‌جایی شهرک‌های سرب و روی زنجان با حضور دستگاه‌های مربوطه بررسی می‌شود


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، ایرج حشمتی معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره برپایی میز خدمت این سازمان در استان زنجان توضیح داد: در آستانه دومین سفر رئیس‌جمهور محترم و اعضای هیات دولت به استان زنجان، به همراه مسئول بازرسی، مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط‌زیست، از روز پنجشنبه میز خدمت استان را برپا کرده و پاسخگوی ۲۱ نفر از فعالان اقتصادی استان بودیم.

وی افزود: این فعالان مشکلاتی را در رابطه با تولید داشتند که در برخی موارد با دستوراتی که صادر شد، مقرر شد تا با رعایت الزامات زیست‌محیطی مشکلات‌شان حل شود. برخی دیگر از این درخواست‌ها نیازمند مطرح شدن در کمیسیون ذیل ماده ۱۱ دارند که لازم است سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کنند. 

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: یک مشکل فعالان اقتصادی استان مربوط به مجوزهای سامانه جامع محیط‌زیست بود که وزارت صمت نیز باید عضو این سامانه می‌شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مجوز احداث به صورت دستی صادر می‌شود که این موضوع باعث زمان‌بر شدن صدور مجوزها شده است. انتظار می‌رود سازمان صمت استان هرچه زودتر در سامانه عضو شود و روند بررسی و صدور مجوزها تسریع شود. 

حشمتی با بیان این که مساله استقرار صنایع در حریم کیفی و کمی رودخانه‌ها یکی از مسائل مهم استان است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو باید اظهار نظر صریح خود را اعلام کنند تا بتوانیم در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم و به فعالان اقتصادی پاسخ بدهیم. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مساله دیگر مربوط به خسارتی بود که امسال و سال‌های گذشته حیات وحش به باغات و مزارع در حاشیه مناطق وارد کرده بودند. این افراد از سال‌های گذشته طلب دارند که مقرر شد هماهنگی لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود. بر این اساس تفاهم نامه صندوق ملی محیط‌زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود. 

معاون محیط زیست‌انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین مساله فعالیت شهرک‌های سرب و روی را یکی از مشکلات اساسی استان زنجان دانست و گفت: قرار است در این خصوص جلسات ویژه‌ای با معاون محترم وزیر صمت و مدیرکل محیط‌زیست استان برگزار شود و اگر امکان جابه‌جایی وجود داشت، این شهرک‌ها جابه‌جا شوند و در غیر این صورت، با الزمات زیست‌محیطی سفت و سخت‌تری به فعالیت‌های خود ادامه دهند. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حشمتی در پایان تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدامات نظارت مستمر را انجام خواهد داد تا فعالیت این صنایع در راستای توسعه پایدار باشد.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.