معرفی بهترین سنگ اسلب برای تزیین دیوار پشت تلویزیون

بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

امروزه، طراحی دکوراسیون منازل و ساختمان‌های تجاری و اداری، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و با توجه به انواع سبک‌های طراحی در معماری و انواع مصالح ساختمانی، طیف وسیعی از گزینه‌ها برای انتخاب وجود دارد. در منازل، اعضای خانواده اغلب گرد تلویزیون، دور هم جمع می‌شوند و با هم وقت می‌گذرانند. بدین ترتیب، تلویزیون، عنصری مهم در طراحی دکوراسیون تلقی شده و طراحی دیوار پشت تلویزیون اهمیت می‌یابد. به دیوار پشت تلویزیون اصطلاحا تی وی وال (TV Wall) نیز گفته می‌شود. در طراحی دیوار پشت تلویزیون عمدتا از اقلام و مصالحی مانند چوب، سنگ و  کامپوزیت استفاده می‌شود. در حال حاضر کاربرد سنگ و چوب بسیار رایج شده است. به‌خصوص در ساختمان‌های شیک و لاکچری از سنگ اسلب که گران‌قیمت است، استفاده می‌شود که زیبایی خانه را صدچندان می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم انواع سنگ مناسب برای تزئین دیوار پشت تلویزیون را به همراه ویژگی‌ها و عکس‌های آن‌ها معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

سنگ اسلب و طرح بوکمچ و فورمچ چیست و بهترین آن‌ها برای پشت تلویزیون کدام است؟

سنگ اسلب، ورقه‌های بزرگ و صاف تولید شده از سنگ طبیعی با ضخامت بین 2 تا 3 سانتی‌متر است و کاربردهای متعددی در ساختمان‌سازی دارد. سنگ اسلب از انواع سنگ‌ها مانند سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت و سنگ کریستال تولید شده و دارای ظاهری زیبا و مقاوم در برابر خراش و حرارت هستند.

سنگ‌ها، اغلب دارای خطوط و هاله‌هایی رنگی درون خود هستند که از کنار هم قرار دادن دو سنگ اسلب به صورت قرینه در کنار هم، طرح بوک‌مچ و از کنار هم قرار دادن چهار سنگ اسلب به صورت قرینه، طرح فورمچ خلق می‌شود. این طرح‌های بوکمچ و فورمچ، گزینه‌ای عالی برای تی وی وال به حساب می‌آید.

در انتخاب بهترین سنگ اسلب پشت تلویزیون به عوامل مختلفی مانند نوع سنگ، رنگ، الگو و مقاومت آن‌ها در برابر شکنندگی و خردشدگی باید دقت کرد. برخی از بهترین انواع سنگ اسلب پشت تلویزیون شامل مرمر، مرمریت و سنگ چینی (کریستال) هستند.

برای خرید سنگ اسلب پشت تلویزیون باید چه ویژگی‌هایی را مدنظر قرار دهیم؟

002

برای انتخاب بهترین سنگ اسلب پشت تلویزیون، باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

1. مقاومت سنگ: سنگ اسلب پشت تلویزیون باید مقاوم در برابر خراش و حرارت باشد تا بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

2. زیبایی سنگ: انتخاب سنگ با رنگ و الگوی زیبا و جذاب بسیار مهم است تا به دکوراسیون داخلی خود، فضای زیبایی ببخشید.

3. نوع سنگ: برای خرید سنگ اسلب پشت تلویزیون، باید ابتدا نوع سنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سنگ مرمر، سنگ کریستال و سنگ مرمریت و سنگ گرانیت از برترین انواع سنگ اسلب پشت تلویزیون هستند، اما بسته به نیاز و سلیقه خود، می‌توانید انتخاب کنید.

4. ابعاد و نصب: سنگ‌های اسلب، بستگی به نوع سنگ و قدوپای آن، ابعاد مختلفی دارند. حتماً قبل از خرید، ابعاد و موارد فنی نصب سنگ را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که سنگ انتخابی، مناسب فضای خود است.

5. منبع تامین: از فروشندگان معتبر و با تجربه خرید کنید تا اطمینان داشته باشید که سنگ شما از کیفیت مناسبی برخوردار است.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید مطلوب‌ترین سنگ برای تی وی وال را برای خود انتخاب کنید و از زیبایی و مقاومت آن برای مدت طولانی لذت ببرید. بنابراین، برای خرید سنگ اسلب تی وی وال، باید ابتدا نوع سنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس همچنین باید از قیمت، ابعاد و نصب سنگ نیز مطمئن شوید تا هزینه‌های کامل خرید و نصب را در نظر بگیرید.

بهترین سنگ‌ها برای سنگ اسلب پشت تلویزیون

003

  1. سنگ مرمر: سنگ مرمر یک سنگ با طرح، نقش و رنگ‌های زیبا است که مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی و حرارت دارد. این سنگ به دلیل زیبایی، مقاومت و قابلیت عبور نور، یک گزینه لوکس و شیک برای تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ به حساب می‌آید.
  2. سنگ مرمریت: سنگ مرمریت یک سنگ با تاریخچه طولانی و زیبا است و الگوها و رنگ‌های منحصر به فردی دارد. این سنگ نیز مقاوم در برابر خراش و حرارت است و به عنوان یک گزینه عالی برای سنگ اسلب تی وی وال محسوب می‌شود.

می‌توان گفت دو سنگ مرمریت و سنگ مرمر، دارای تنوع طرح و رنگ گسترده هستند. به‌خصوص طرح‌های بوکمچ و فورمچ این دو سنگ، در زیبایی دکوراسیون داخلی غوغا به پا می‌کند.

  1. سنگ کریستال (چینی): سنگ کریستال که به سنگ چینی نیز خوانده می‌شود، غالبا سنگی سفید است که در زمینه خود دارای خطوط و رگه‌های طوسی و دودی است. همین خطوط طوسی، نقوش زیبایی در سنگ می‌آفریند و گزینه‌ای بسیار مناسب به عنوان سنگ پشت تلویزیون است.

سنگ چینی، سنگ مرمر و سنگ مرمریت برای سنگ پشت تلویزیون، سنگ‌های ترند دنیای این روزها به حساب می‌آید و کاربرد فراوانی دارند.

  1. سنگ آنتیک: سنگ آنتیک نیز یکی از گزینه‌های انتخابی برای دیوار تلویزیون است. سنگ انتیک، در گذشته طرفداران بیشتری داشت و در حال حاضر، استقبال کمتری از آن می‌شود.
  2. سنگ گرانیت: سنگ گرانیت یکی از مقاوم‌ترین انواع سنگ‌ها است و مقاومت بالایی در برابر خراش و حرارت دارد. برخی گرانیت‌های خاص، طرح متفاوتی دارند و برای سنگ پشت تلویزیون گزینه‌ای مناسب است اما باید توجه داشت که رایج نیست.
  3. سنگ تراورتن: تراورتن یک سنگ روشن، نسبتا سبک است که مقاومت بالایی در برابر فشار و حرارت دارد. این سنگ به ندرت به عنوان سنگ تی وی وال کاربرد دارد، اما سنگی با رنگ روشن و گرم است که بنا به سلیقه افراد می‌تواند به کار آید.

قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون

انواع سنگ‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند. برای تعیین قیمت سنگ ساختمانی، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود که برخی از این پارامترها عبارتند از:

  • ابعاد قد و پای کوپ سنگ
  • کمیابی سنگ
  • کیفیت برش، فرآوری و پرداخت سنگ
  • فاصله حمل و نقل تا مقصد
  • گونیا بودن سنگ
  • ضخامت سنگ
  • ویژگی‌های ذاتی فیزیکی و شیمیایی سنگ

گران‌ترین و ارزان‌ترین سنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟

سنگ مرمر، گران‌ترین سنگ برای دیوار پشت تلویزیون هستند. این سنگ، تنوع طرح و نقش بالایی دارد و دست خریدار برای انتخاب بسیار باز است و در نتیجه، آن را به گزینه‌ای مناسب برای تزیین دیوار پشت تلویزیون در خانه‌های لاکچری تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، سنگ‌های مانند سنگ تراورتن و سنگ کریستال از جمله گزینه‌های ارزان‌تر برای دیوار پشت تلویزیون هستند که همچنان دارای زیبایی و مقاومت مناسبی می‌باشند. سنگ تراورتن در میان انواع سنگ ساختمانی، کمتر کاربرد دارد.



پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.