رشد ۳۰ درصدی فیلم‌های ثبت‌نامی در جشنواره امسال فیلم فجر/ جشنواره‌ها متعلق به هنرمندان است، ما تنظیم‌گر هستیم

بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :


اسماعیلی در گفت‌وگو با سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، مطرح کرد؛




وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست ۲ ساله من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد همراهی و همگرایی حداکثری و حتی اجماعی است. کسانی که با ما مخالف هستند اشکالی ندارد. با اسماعیلی، خزائی و سالاری و یا برخی از سیاست‌های بالادستی مخالف هستند، آن هم ایرادی ندارد. ما کشور آزادی هستیم. ولی جشنواره متعلق به خودشان است.


رشد ۳۰ درصدی فیلم‌های ثبت‌نامی در جشنواره امسال فیلم فجر/ جشنواره‌ها متعلق به هنرمندان است، ما تنظیم‌گر هستیم


محمد مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، درباره این‌که هر سال در ایام جشنواره فجر شاهد کناره‌گیری برخی از هنرمندان هستیم وزارت ارشاد برای شنیدن انتقادات آنها و همگرایی بیشتر با هنرمندان چه برنامه‌ای دارد، گفت: امسال در جشنواره فیلم فجر یک رشد ۳۰ درصدی فیلم‌های ثبت‌نامی را شاهد بودیم. اگر سال ۱۴۰۰ ، ۷۴ فیلم در جشنواره ثبت‌نام کردند و سال ۱۴۰۱ این عدد ۷۵ فیلم بود، امسال صدویازده فیلم ثبت‌نام کرده‌اند که عدد بسیاری خوبی است و هنرمندان متنوعی حضور دارند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه هنرمندان است، جشنواره متعلق به ما نیست، ما برگزارکننده هستیم. جشنواره‌ها محلی برای دیده شدن هنر، هنرمند و آخرین محصولات فیلم، تئاتر و موسیقی در کشور است. الحمدالله روند ارتباط همکاران من بسیار خوب است. شخصاً مرتب جلساتی را در خدمت همه اهالی فرهنگ و هنر هستم. مخاطب ما از جامعه قرآنی، مساجد و هیأت‌ها گرفته تا خانه‌های موسیقی، سینما و تئاتر هستند و همه اهالی هنر برای ما عزیز هستند و ما خودمان را خادم آن‌ها می‌دانیم. 

وی تاکید کرد: سیاست ۲ ساله من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد همراهی و همگرایی حداکثری و حتی اجماعی است. کسانی که با ما مخالف هستند اشکالی ندارد. با اسماعیلی، خزائی و سالاری و یا برخی از سیاست‌های بالادستی مخالف هستند ایرادی ندارد، ما کشور آزادی هستیم. ولی جشنواره متعلق به خودشان است. با فلان مسئله ما اختلاف نظر دارند چه اشکالی دارد؛ حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه پهن و یا در اصطلاح لاتین فِلَت است، بالا و پائینی نیست که یکی بایستد بالا و بگوید به چپ و به راست بروید. باید با تعامل کار پیش برود ما اینجا تنظیم‌گر هستیم. تلاش می‌کنیم با حداکثر قرأت انبساطی با هنرمندان رفتار کنیم و به هرحال تلاش ما این است که قانون را حاکم کنیم چرا که قانون به نفع همه است. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هنگامی که فلسفه قانون را در علم حقوق می‌خوانیم، می‌بینیم قانون برای مطالبه طبیعی بشر است. اصلا نیاز طبیعی بشر است که بتواند روابطش را تنظیم کند. در حوزه تنطیم‌گیری هنر هم ما این‌ کارها را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به حمایت از هنرمندان در قالب طرح‌های مختلف عنوان کرد: امسال سینماگران را مشاهده کنید علیرغم همه محدودیت‌های مالی که وجود داشت همکاران من به حدود ۳ هزار هنرمند شب یلدا بسته حمایتی دادند و اگر این اتفاق رخ نداده بود، حتما از من سوال می‌شد چرا شب یلدا شد و برای افراد نیازمند، مستمند و مشکل‌دار، یا عموم هنرمندانی که به هر دلیل کاری ندارند، کاری نشده است. در صندوق هنر همه اعداد و ارقام چندین برابر شده است. تعداد خبرنگاران عضو این صندوق از ۴ هزار نفر به یازده هزار نفر رسیده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بهار فرهنگ و هنر جشنواره‌ها است، ان‌شاالله با حضور همه اهالی هنر با سلایق و گرایش‌های مختلف در نهایت شور و نشاط، رقابت منطقی و دوستانه انجام شود و یک دوره بی‌نظیری در تاریخ جشنواره‌ها ثبت شود.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.