تامین خون مورد نیاز مجروحان حادثه تروریستی کرمان

بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

سخنگوی سازمان انتقال خون، از اهدای خون ۷۰۷ واحدی اهداکنندگان کرمانی و تامین خون مورد نیاز در روز گذشته خبر داد.

تامین خون مورد نیاز مجروحان حادثه تروریستی کرمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بشیر حاجی بیگی با تسلیت به خانواده‌های حادثه تروریستی کرمان و آرزوی صبر و شکیبایی برای این عزیزان، از اهدا کنندگان خون که بلافاصله پس از سانحه با اهدای خون حمایت خود را از مجروحان حادثه نشان دادند، قدردانی کرد و گفت:با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه، مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود و با توجه به اینکه زمان لازم برای تعیین گروه خونی مصدومان وجود ندارد بیشترین خون مورد استفاده در روز گذشته از گروه O منفی بود که برای همه مصدومان با هر گروه خونی قابل استفاده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: از طریق شبکه ملی خون‌رسانی طی ۲۴ ساعت گذشته، استان تهران ۱۸۰ واحد، فارس ۱۵۰ واحد، خراسان جنوبی ۶۰ واحد، یزد ۲۸ واحد، ۱۰۰ واحد کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان ۱۵ واحد گلبول قرمز فشرده به استان کرمان ارسال کردند.

حاجی بیگی همچنین از ارسال ۶۱ واحد پلاکت از بندر عباس، ۵۰ واحد اصفهان، ۴۰ واحد تهران و ۴۰ واحد از استان یزد به کرمان خبر داد.

سخنگوی سازمان انتقال خون وضعیت فعلی ذخایر خون در استان را کاملا مناسب توصیف کرد و افزود: نیاز به خون همیشگی است و گر چه در حال حاضر برای مجروحان این حادثه خون و فرآورده مورد نیاز تامین شده است، اما با توجه به این نیاز مستمر و همیشگی، خوب است هموطنان اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده به نجات جان هموطنان خود همت گمارند

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.