بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :


عراق خبر داد؛




وزارت حمل و نقل عراق از آغاز تملک اراضی خط آهن «بصره – شلمچه» خبر داد.


تملک اراضی خط آهن «بصره – شلمچه» آغاز شد


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از میدل ایست نیوز؛ وزارت حمل و نقل عراق خبر داد که تملک اراضی خط آهن «بصره – شلمچه» مشترک با ایران با هدف حمل و نقل و جا به جایی میلیون‌ها مسافر آغاز شده است.

دولت ایران متعهد شده است که هزینه از بین بردن موانع و تملک اراضی این پروژه که به 5 میلیون دلار می‌رسد را پرداخت کند.

میثم الصافی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه با دولت محلی بصره برای امتلاک اراضی خط آهن به سمت ایران هماهنگی هایی انجام داده است.

الصافی افزود که در سپتامبر گذشته سنگ بنای این پروژه برای برقراری اتصال و حمل و نقل مسافران و زوار عتبات عالیات عراق گذاشته شده است.

وی ادامه داد که در توافق نامه با ایران آمده است که وزارت حمل و نقل عراق ساخت خط آهن و ایستگاه‌های داخل عراق را به انجام برساند و ایران مسئولیت مین زدایی از مسیر به طول 16 کیلومتر و هزینه احداث پلی بر شط العرب (اروند رود) را متعهد شده و این امر در حال انجام است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اظهار داشت که این وزارتخانه اقدامات زیادی برای کامل کردن الزامات این پروژه خصوصا طرح های استراتژیک و فنی ویژه انجام داده است.

الصافی افزود که این پروژه به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی عراق و افزایش توانمندی‌های آن برای ارتباط با کشورهای همسایه و آسیای میانه کمک بسیاری می‌کند.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.