بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :


معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،:




معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن رشت -آستارا به طول ١۶٢ کیلومتر از طریق وام روسیه با سود ٣ درصد تامین مالی می‌شود، سود این وام ۶ درصد پیشنهاد داده شده بود اما با مذاکرات ایران در جلسات به ٣ درصد کاهش پیدا کرد .


کاهش سود وام روسیه برای ساخت راه‌آهن آستارا به ٣ درصد


به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، شهریار افندی‌زاده در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه در بحث نوسازی ناوگان در بخش‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی نیاز به تحول در توسعه و نوسازی داریم و از این رو‌، کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است، اظهار داشت: این کمیته برای توسعه ناوگان  برنامه زمانبندی برای امسال و سال آینده تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در بخش جاده‌ای اولویت با تولید داخل است و به تولیدات داخلی ورود کردیم اما باید توجه داشت که در حال حاضر قیمت یک دستگاه اتوبوس تولید داخل به ١٧ میلیارد تومان رسیده‌ است و در این شرایط توسعه و نوسازی ناوگان نیاز به مدل اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی در داخل کشور سرمایه داریم و زمینه برای ورود سرمایه آماده است اما در تامین منابع و واردان نیاز به تضمین داریم، گفت:  از ۵ هزار اتوبوس که براساس مصوبه هیات وزیران امکان واردات آن وجود دارد ٣٣ دستگاه اتوبوس وارد شده و مسیر برای واردات اتوبوس باز شده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر اینکه ارزش نهایی قرارداد با روس‌ها درباره راه آهن رشت- آستارا چقدر  قیمت‌گذاری شده و سود وام روسی برای تامین مالی این پروژه چقدر است؟ برخی از منتقدان می‌گویند سود ۶ درصدی وام برای این پروژه بالا است و کشور پر ریسکی مانند روسیه نمی‌تواند به بهانه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ایران نرخ سود را بالا ببرد چراکه روسیه هم شرایط ایران را دارد.

وی تاکید کرد: این پروژه به طول ١۶٢ کیلومتر از طریق وام روسیه با سود ٣ درصد تامین مالی می‌شود، سود این وام ۶ درصد پیشنهاد داده شده بود اما با مذاکرات ایران در جلسات به ٣ درصد کاهش پیدا کرد .



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.