بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر وضعیت آب‌وهوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و قرارگیری آن در قسمت کویری استان اصفهان، این شهر آب‌وهوایی نیمه‌بیابانی و خشک دارد. به همین دلیل، تابستان‌ها هوا بسیار گرم می‌شود و ممکن است سفر به اصفهان در این فصل ناخوشایند باشد. زمستان‌ها نیز دمای هوا به زیر صفر درجه کاهش پیدا کرده و این مسئله موجب می‌شود مسافران به‌راحتی نتوانند در شهر گردش کنند.

بنابراین، از نظر آب‌وهوایی، اوایل بهار و اوایل پاییز، بهترین زمان سفر به اصفهان محسوب می‌شود. در این بازه زمانی، هوا شرایط بسیار دلپذیری دارد و گردش در این شهر و بازدید از بناهای تاریخی آن، بی‌نهایت دلچسب و لذت‌بخش خواهد بود.

بهترین زمان سفر به اصفهان برای سفر ارزان

در صورتی که ترجیح می‌دهید در خلوت‌ترین حالت ممکن به اصفهان سفر کنید، توصیه می‌کنیم در ایام تعطیلات نوروز به این شهر سفر نکنید. وضعیت آب‌وهوایی مناسب در کنار تعطیلات، موجب می‌شود که مسافران زیادی به اصفهان بروند و شلوغی شهر مانع از لذت‌بردن از زیبایی‌های آن شود.

در عوض، اواخر فروردین و اردیبهشت، اصفهان رو به خلوتی می‌رود و بهترین زمان برای بازدید از این شهر محسوب می‌شود. اوایل پاییز نیز با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه، جمعیت گردشگران در اصفهان کاهش پیدا می‌کند. همچنین، در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا، حجم مسافرت‌ها به این شهر به کمترین میزان خود می‌رسد. همچنین در فصل‌های کم سفر، قیمت بلیط و هتل اصفهان نیز کاهش می‌یابد.

بهترین زمان خرید بلیط اصفهان

برای آنکه پرواز تهران اصفهان را با هزینه کمتری رزرو کنید، نباید در ایام پیک به این شهر بروید. در روزهایی مثل تعطیلات عید نوروز یا نیمه دوم شهریور که مسافران زیادی به اصفهان سفر می‌کند، هزینه خدمات سفر از جمله رزرو هتل، بلیط و… به بالاترین مقدار خود می‌رسد و باید بودجه بیشتری را برای مسافرت صرف کنید. از سوی دیگر، اگر تابستان یا اوایل پاییز را برای سفر به اصفهان انتخاب کنید، به بودجه کمتری برای سفر نیاز خواهید داشت.

Picture2

ترفندهای خرید بلیط هواپیما اصفهان با ارزانترین قیمت

علاوه بر انتخاب زمان مناسب برای سفر، ترفندهای دیگری هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بلیط تهران اصفهان را با هزینه کمتری خریداری کنید. این ترفندها عبارتند از:

  • به‌جای روزهای پایانی هفته و تعطیلات، اواسط هفته و ایام غیر تعطیل را برای سفر انتخاب کنید.
  • بلیط‌هایی را انتخاب کنید که زمان پرواز آن‌ها صبح زود یا آخر شب باشد.
  • در زمان خرید بلیط هواپیما اصفهان، حتما تقویم قیمتی را بررسی کرده و ارزانترین بلیط را انتخاب کنید.
  • بلیط خود را برای کلاس پروازی اکونومی خریداری کنید.
  • حداقل 3 هفته پیش از تاریخ سفر، اقدامات لازم برای خرید بلیط را انجام دهید. در صورتی که قرار است در ایام پیک به اصفهان بروید، بهتر است حداقل از یک ماه قبل پرواز خود را رزرو کنید.
  • از سرویس «کِی‌کُجا» فلای تودی استفاده کنید تا به ارزانترین پروازها به اصفهان و سایر شهرها دسترسی داشته باشید.

در سفر به اصفهان از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

اصلی‌ترین دلیل بسیاری از مسافران از سفر به اصفهان، بازدید از مکان های دیدنی آن است؛ بناهایی که از نظر زیبایی‌شناختی و معماری ارزش بسیار زیادی دارند و داستان‌های زیادی را از سیر تاریخ ایران برای بازدیدکنندگان روایت می‌کنند. مهم‌ترین بناهای دیدنی اصفهان که در زمان مسافرت به این شهر نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید، عبارتند از:

  • کاخ عالی قاپو اصفهان
  • کاخ چهلستون اصفهان
  • میدان نقش جهان
  • مسجد امام اصفهان
  • مسجد شیخ لطف الله اصفهان
  • مسجد جامع اصفهان
  • موزه و کلیسای وانک
  • بازار اصفهان
  • سی و سه پل اصفهان
  • و…

Picture3

خرید ارزانترین بلیط اصفهان در فلای تودی

برای آنکه بتوانید سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی به شهر اصفهان داشته باشید، قبل از هر چیزی باید زمان سفر به این شهر را هوشمندانه انتخاب کنید. در این مطلب، بهترین زمان سفر به اصفهان را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم و به شما گفتیم که چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما اصفهان مناسب‌تر است.

جهت خرید بلیط اصفهان با بهترین قیمت به فلای‌تودی مراجعه کنید. علاوه بر بلیط هواپیما، در این پلتفرم می‌توانید هتل های اصفهان را نیز رزرو کنید. همچنین امکان خرید بلیط قطار، دریافت خدمات ویزای توریستی، تورهای مسافرتی و بیمه نیز با مناسب‌ترین قیمت و پشتیبانی 24 در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی فراهم شده است



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.