بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمد اسلامی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی در بیمارستان شهید مفتح شهرستان ورامین اظهار کرد: خدا را شاکریم که در راستای وعده‌ای که داده بودیم و بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، اکنون فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم آورده‌ایم و این اقدام در راستای سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران در افق۲۰ساله انجام شده است. بر اساس این سند استفاده از فناوری‌ هسته‌ای در همه ابعاد زندگی را در اولویت قرار داده‌ایم و برای تحقق این مهم ریل‌گذاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: امروز کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی پس از طی کردن فرآیندهای آزمایشی و بالینی و به همت شرکت توسعه فناوری پلاسما در بیمارستان شهید مفتح شهرستان ورامین و در دیار دارالمومنین برای مردم خدوم و زحمتکش این منطقه افتتاح شد.

اسلامی توضیح داد: شرکت توسعه فناوری پلاسما یکی از مولودهای این نگاه و اهداف سند راهبردی صنعت هسته‌ای محسوب می‌‌شود و اکنون به‌عنوان یک شرکت داخلی دانش‌بنیان توانسته در حوزه‌های سلامت، کشاورزی، مواد غذایی، صنعت و محیط زیست آثار ماندگاری را با تبدیل نتیجه تحقیقات به فناوری و تبدیل فناوری به سامانه کاربردی ایجاد کند.

وی افزود: این پروژه با مشارکت بیمارستان شهید مفتح و نیز فرمانداری ورامین اجرایی شده و ما در این منطقه از کشور توانستیم کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم تا مردم به آسانی بتوانند به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

اسلامی تصریح کرد: همچنین فعالیت آزمایشی کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی در استان‌های قم و البرز نیز انجام شده و تاکنون به نتایج قابل قبولی در کنترل زخم رسیده‌ایم.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: سال آینده و به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران، تعداد کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی را به ۵۰ مورد افزایش خواهیم داد تا مردم سراسر کشور بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

وی ادامه داد: پلاسمای سرد تاکنون در ۵ محور به حوزه پزشکی و سلامت کشور کمک کرده که یکی از آن‌ها در موضوع درمانی ‌و بهبود زخم است و نخستین مرکز به صورت رسمی و با هدف استفاده از فناوری پلاسما در درمان زخم‌های دیابتی راه‌اندازی شد.

وی درباره اهمیت استفاده از فناوری پلاسما در زمینه سلامت گفت: فناوری‌های نوین در سازمان انرژی اتمی ایران، حاصل تحقیقات نتیجه‌گرا و مساله محور است. در نظر داریم تا نقش فناوری هسته‌ای را در زندگی مردم پدیدار کنیم تا آن‌ها بتوانند از خدمات این فناوری استفاده کنند. یکی از فناوری‌های نوین، پلاسمای سرد است که دارای دامنه گسترده‌ای بوده و کاربردهای فراوانی دارد. 

وی تاکید کرد: در تعریف کردن مساله، انتخاب نوع سامانه و نوع خدمتی که قرار بوده ارایه شود، اولویت‌های مردم و جامعه را با هماهنگی‌های دستگاه‌های ذی‌ربط مدنظر قرار داده‌ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: زخم دیابت و زخم‌هایی که به اصطلاح دیربسته می‌شوند، موجب آزار و رنج بیماران به ویژه افراد مبتلا به دیابت هستند. به همین سبب  ایجاد و بهره‌برداری از کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی را در اولویت فوری قرار دادیم. این کلینیک‌ها فرآیندهای آزمایشی و بالینی خود را طی کرده‌اند و امروز نخستین کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی را در شهرستان ورامین و با مساعدت و پشتیبانی مسوولان محلی و نیز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به لطف خداوند متعال در مدت زمان ۲ هفته گذشته و پیش از افتتاح رسمی، تعدادی از بیماران به کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی مراجعه کرده‌اند که از خدمات ارایه شده در آن رضایت داشته‌اند. نتایج به‌دست آمده نشان‌ می‌دهد که استفاده از فناوری پلاسما در درمان زخم‌ها می‌تواند موثر باشد.

اسلامی تاکید کرد: استفاده از فناوری پلاسما در حوزه پزشکی را با ایجاد و افتتاح کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی را در سطح کشور گسترش می‌دهیم. کشورهای همسایه و دوست نیز به‌طور طبیعی و با توجه به تعاملات فی‌مابین و توسعه این روابط از خدمات درمانی فناوری هسته‌ای در این عرصه بهره‌مند خواهند شد.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: نکته مهم این است که در زمینه مبارزه با بیماری سرطان، فناوری پلاسما توسعه قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت و به همین منظور آزمایشگاه‌هایی برای بیمار‌های قلبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد و استفاده از آزمایشگاه فناوری پلاسما را عملیاتی کنیم.

وی توضیح داد: فرآیند آزمایش بالینی برای درمان سرطان بانوان کشور با همکاری این دانشگاه انجام شده و توانسته‌ایم به نتایج قابل توجهی دست یابیم.

کاربردهای فناوری پلاسما در عرصه‌های گوناگون

اسلامی با اشاره به کاربرد فناوری پلاسما در عرصه‌های مختلف گفت: فناوری پلاسما دارای کاربردهای فراوان در حوزه صنعت و محیط زیست است و امروز در ورامین شاهد آلودگی بسیار شدید هوا هستیم که برای حل این مساله در شرکت توسعه فناوری پلاسما، طرح سولفورزدایی از محصولات هیدروکربوری را داریم که اکنون فرآیندهای آزمایشگاهی این طرح انجام شده و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی با مسوولان مربوطه، طرح پایلوت را به مرحله اجرایی برسانیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با استفاده از فناوری پلاسما نقش خود را در زمینه کاهش آلودگی هوا به خوبی ایفا کنیم و این طرح بتواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه فناوری پلاسما در حوزه کشاورزی نیز دارای کاربرد است، توضیح داد: با استفاده از فناوری پلاسما در حوزه کشاورزی، سم‌زدایی از محصولات به‌‌ویژه در زمینه محصول پسته در مرحله آزمایشی انجام شده و در اراضی کشاورزی و باغات ورامین نیز می‌توان از این فناوری استفاده کرد.

 اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم برای ما این است که مردم بدانند فناوری هسته‌ای شکافنده الگوی فناوری است، اما دنیای پیشرفته سال‌ها دشمنی و مزاحمت ایجاد کرده تا ما به‌ این فناوری دست نیابیم اما با تلاش همکارانمان به‌صورت گسترده به این علم دسترسی پیدا کرده‌ایم و گزارش آن را به مردم ارایه خواهیم کرد.

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد: برای ما مسلم است که فناوری هسته‌ای قدرت‌ساز بوده و موجب اقتدار ملی است و دشمنی‌هایی که در حدود ۳۰ سال گذشته با جمهوری اسلامی ایران شده تا ما فناوری هسته‌ای را در اختیار نداشته باشیم. این همه دشمنی‌ها، تحریم‌ها، عملیات روانی و مخرب در قالب ترور دانشمندان، خرابکاری صنعتی و … و دهه‌ها تلاش مذبوحانه آنان مانع ما نشد و با لطف الهی و تلاش همکاران فناوری هسته‌ای در ابعاد مختلف کشور گسترش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: جوانان متعهد و دانشمند ما در سازمان انرژی اتمی با توکل به خداوند متعال به‌صورت پرشور و پرتلاش، روزانه به دستاوردهای نوین دست می‌یابند . ما اکنون در لبه دانش حرکت می‌کنیم و جزو کشورهای برتر هستیم.

ایران در صدر شرکت‌های پیشتاز در حوزه تولید رادیوداروها

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ نوع رادیودارو تولید می‌کنیم که در زمینه تشخیص و درمان انواع سرطان کاربرد دارد، افزود: اگر ما از ظرفیت صنعتی و چرخه سوخت هسته‌ای که دشمنان و رژیم صهیونیستی به شدت با آن دشمنی می‌کنند را در اختیار نداشتیم هرگز از امکان تولید رادیوداروها برخوردار نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه تنها شرکت رادیوداروی ایران که تراز جهانی دارد سال‌هاست که مورد تحریم واقع شده است، افزود: امروز ایران در صدر شرکت‌های پیشتاز در حوزه تولید رادیوداروها محسوب می‌شود.

اسلامی گفت: اکنون دستاورد شرکت ما که مورد تحریم قرار گرفته برابر با ۵۰ رادیودارو در بخش تشخیصی و درمانی است که در ۲۱۰ مرکز پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین حدود ۱۰ رادیوداروی تولید شده اکنون در فرآیند تست‌های بالینی قرار دارد که ان‌شاءلله به محض آنکه نتایج آن به ثمر برسد به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

معاون رییس‌جمهور بیان کرد: در هفته پژوهش از ۳ رادیوداروی جدید رونمایی کردیم که آن هم بر اساس تحقق وعده سال گذشته ما بوده است. وعده داده بودیم که در زمینه تولید رادیوداروهای تشخیصی، ضریب دقت خود را افزایش دهیم که از ۲ رادیو‌داروهای تولید شده با تحقق همین هدف رونمایی شد.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین متعهد شدیم رادیو‌داروهای درمانی با اثربخشی بالاتر دنبال کنیم که یکی از سه رادیو‌دارویی که در هفته گذشته رونمایی و وارد فاز بالینی شد از همین جنس بوده و اثربخشی بالایی دارد تا بتواند با کاستن از رنج و درد بیماران، به‌صورت سریع ضایعه سرطانی بیمار را از بین ببرد و پاکسازی کند.



پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.