بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

International English Language Testing System که بهتر است آن را به‌اختصار همان IELTS بخوانیم، به‌عنوان آزمونی استاندارد و جهانی باهدف کمک به افراد برای دستیابی به موقعیت‌های بین‌المللی، بیش از 40 سال است که فعالیت می‌کند.

در دنیای امروز که خاصیت بدون مرز بودن آن به طرز فزاینده‌ای در حال افزایش است، آیلتس مانند پل مهمی عمل می‌کند که افرادی را که زبان انگلیسی را آموخته‌اند به فرصت‌های تحصیلی و شغلی بین‌المللی متصل می‌کند. هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در این آزمون شرکت می‌کنند و نتیجه آن، درهای مهمی را به سمت آینده تحصیلی و شغلی باز می‌کند. این نکته گفتنی است که نمره موردنیاز آیلتس برای اپلای، در مقاطع، رشته‌ها و دانشگاه‌ها مختلف متفاوت است و نمی‌توان نمره‌ای ثابت را برای همه در نظر گرفت. حتی تعدادی از دانشگاه‌های بین‌المللی، صرف داشتن تسلط نسبی دانشجو به زبان انگلیسی و بدون داشتن مدرک آیلتس، او را پذیرش می‌کنند. برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط کشورها و دانشگاه‌های مختلف برای اپلای، بهتر است از یک مشاوره مهاجرت تحصیلی بهره بگیرید.

آزمون آیلتس برای مهاجرت تحصیلی

32

برای مهاجرت تحصیلی به کشوری انگلیسی‌زبان یا تحصیل در دانشگاهی که زبان‌آموزشی آن انگلیسی است، در 99% مواقع شما نیاز دارید تا سطح دانش خود از زبان انگلیسی را با سند معتبری مانند آیلتس ثابت کنید. از این جهت می‌توان گفت درصد بسیاربالایی از آزمون‌دهندگان، برای اهداف تحصیلی خود نیاز به این مدرک دارند.

به‌طورکلی  باید گفت مدرک آیلتس در کنار مدارک مهم دیگری نظیر توصیه‌نامه، رزومه و نوشتن SOP از ملزومات مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آید.

با دانستن این توضیحات، اکنون به پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت که در نهایت برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از یک دانشگاه بین‌المللی، آیلتس جنرال را نیاز داریم یا آیلتس آکادمیک؛ یا اصلاً تفاوت این دو چیست؟

آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؛ مسئله این است!

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، آزمون آیلتس بر دو نوع آکادمیک و جنرال استوار است. هنگامی که تصویر مشخصی از آنچه که قصد انجام آن را دارید داشته باشید، آن زمان است که می‌توانید آزمون مناسب‌تری را انتخاب کنید.

  • آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای تحصیل در دانشگاه یا کالج به‌عنوان دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد یا ورود به یک مؤسسه آموزشی ایجاد شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت اغلب مؤسسات آموزشی، از دانشجویان غیربومی، آیلتس آکادمیک را طلب می‌کنند.

آیا شرکت در آزمون‌های آکادمیک را دوست ندارید؟ خبر خوب این است که شاید نیازی به این کار نداشته باشید. آزمون IELTS General Training برای تست زبان انگلیسی روزمره و غیرآکادمیک افراد در نظر گرفته شده است، اما این امکان وجود دارد که برای ورود به تحصیلات متوسطه، کالج، مؤسسات آموزش عالی یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی‌زبان به آزمون عمومی آیلتس نیاز داشته باشید.

تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک

آزمون آیلتس دارای چهار بخش است: نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت‌کردن.

بخش‌های نوشتن و خواندن آیلتس در آزمون‌های آکادمیک و جنرال متفاوت است. آزمون آکادمیک شامل موضوعاتی خواهد بود که برای افرادی که وارد دانشگاه یا مؤسسات آموزشی حرفه‌ای می‌شوند مناسب است.

آزمون General Training شامل موضوعات عمومی خواهد بود.

آزمون‌های شنیدن و صحبت‌کردن آیلتس، صرف‌نظر از اینکه آزمون آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال را انتخاب کنید، یکسان هستند، به‌طورکلی سازمانی که قصد دارید در آن کار یا تحصیل کنید، پیش‌نیازهای اساسی مانند مدرک زبان، نمره مدرک زبان و نوع آن را مشخص می‌کند؛ بنابراین قبل از اینکه برای آزمون آیلتس ثبت‌نام نمایید، بهتر است بررسی کنید که کدام یک از دو نوع آیلتس جنرال و آکادمیک برای شما مناسب خواهد بود. این موضوع می‌تواند در کشورهای مختلف نیز متفاوت باشد.

  • بخش نوشتن (writing): در بخش نوشتن آزمون آیلتس آکادمیک، اغلب متقاضیان باید بخشی از یک مقاله یا مطلبی علمی را بنویسند، اما در آزمون جنرال نوشتن یک ایمیل روزمره، نامه‌ای کاری و چیزهایی ازاین‌دست از دانشجویان درخواست می‌شود.
  • بخش شنیدن (Listening): در این بخش نیز برای آزمون آکادمیک آیلتس موضوعاتی مرتبط با علوم مختلف موردنظر است و در آزمون جنرال مطالبی کاری، تفریحی و روزمره.
  • بخش خواندن (Reading): مقالات علمی، تحقیقات، مجله‌های مرتبط با علم از جمله مطالبی است که در آزمون آکادمیک باید بخوانید و درک کنید؛ درحالی‌که در قسمت خواندن آزمون جنرال متون روزمره مانند مجلات اجتماعی، روزنامه و نوشته‌هایی مانند این‌ها در نظر گرفته می‌شود.
  • بخش صحبت‌کردن (Speaking): در بخش صحبت‌کردن نیز اوضاع به همین صورت است و تفاوت آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک در علمی بودن و روزمره بودن است.

 برای اینکه بدانیم کدام آیلتس برای مناسب‌تر خواهد بود، بهتر است کشور کانادا را به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی پرطرف‌‌دار در بین دانشجویان مثال بزنیم: بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی آزمون آیلتس، حداقل نمره آیلتس مورد قبول دانشگاه‌های کشور کانادا 6.5 است و اکثر قریب به اتفاق مؤسسات آموزش عالی این کشور، مانند دانشگاه‌های دیگر کشورها، آیلتس آکادمیک را معتبر می‌دانند و دانشجویان غیربومی را تنها با داشتن آیلتس آکادمیک پذیرش می‌کنند. با این‌حال بهتر است از مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا استفاده کنید تا تمامی جزئیات و ابهامات برای شما روشن شود.



پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.