نظر پلیس فتا درباره کلاهبرداری آراد برندینگ

این روزها نام آراد برندینگ با واژه کلاهبرداری درهم آمیخته شده؛ شرکتی که میلیاردها تومان هزینه کرد تا افرادی که عبارت “آراد برندینگ کلاهبرداری” را گوگل میکنند، چیزی دستگیرشان نشود! شرکتی که در این چند سال از طریق تهدید و تطمیع مشتریان معترض خود، جریان سازی مردم در شبکه های اجتماعی را در نطفه خفه میکند.

کلیات کلاهبرداری شرکت آرادبرندینگ از این قرار است: این شرکت با ارائه خدمات بسیار بی کیفیت و سطحی مثل طراحی سایتهای ساده با قالب آماده، سئوی کلمات کلیدی تجاری کم ارزش و ارائه آموزش های بسیار سطحی تجارت (بخوانید آموزش دلالی) به مشتریان خود، صدها میلیون تومان از مشتری خود به بهانه بازاریابی بین المللی دریافت میکند در صورتی که ارزش ریالی این خدمات کمتر از ۱ میلیون تومان است!

مشتری بعد از پرداخت پول هنگفت چه چیزی دریافت میکند؟ مشتری پس از تحویل یک سایت بسیار ساده و چندین ماه زحمت کشیدن (بخوانید دنبال نخود سیاه رفتن) طبق آموزشهای آراد، انتظار پیدا شدن مشتری خارجی دارد. اما دریغ از یک تماس! با پشتیبانهای آراد تماس میگیرد و با جوابهای سربالا و بهانه های بنی اسرائیلی مواجه میشود. بعد از چندین ماه پیگیر شدن کم کم شدت اعتراض هایش را بیشتر میکند اما در نهایت با این جواب از آراد برندیگ کلاهبردار مواجه میشود: “آموزشهای ما را خوب یاد نگرفتی. کم کاری از خودت بوده.” مشتری عصبانی بعد از چند ماه پیگیری عودت وجه،

سیگنالهای فیک به سایت مشتریان عصبانی: روال اینگونه است که مشتریان عصبانی آراد برندینگ کلاهبردار که کم کم به ماجرا شک میکنند، تصمیم به عودت وجه میگیرند. آراد برندینگ معمولا در چنین شرایطی اقدام به ارسال سیگنالهای فیک به سایت مشتری عصبانی خود میکند. بطور مثال به کارمندان اجیر شده خود دستور میدهد که روزانه با سیمکارت های مختلف و معرفی خود بعنوان تاجر فلان شرکت، سوالاتی از مشتری عصبانی آراد برندینگ بپرسند. به این امید که مشتری عصبانی دست از اعترضهای خود بکشد و باور کند که چندین ماه زحمتاش بالاخره میوه داده! معمولا این مرحله هم چندین ماه طول میکشد و مشتری عصبانی بالاخره متوجه کلاهبرداری آراد برندینگ و این سیگنالهای فیک میشود و تصمیم به عودت وجه میگیرد. درخواستهای عودت وجه هم معمولا به جایی نمیرسد زیرا مشتری عصبانی با تهدید و شکایت بازی ها از جانب آراد برندینگ کلاهبردار مواجه میشود.

مشتریان آراد برندینگ چه میگویند؟

نقل قول های بسیاری درباره کلاهبرداری شرکت آراد برندینگ وجود دارد که در این مقاله 8 مورد از روایت های جالب آرادبرندینگ کلاهبردار را خواهیم شنید. البته خودتان نیز میتوانید با مراجعه به توئیتر و جستجوی موضوع “آراد برندینگ کلاهبرداری” به تمامی نقل قول ها دسترسی داشته باشید.

روایت اول

آراد برندینگ شرکت کلاهبرداری است که با بهانه کارسازی جیب شما را خالی خواهد کرد، با چرندیات آراد برندینگ هیچ کسب و کاری در ایران رشد نکرده، و تمام هدف این شرکت فریب مردم با بهانه رشد و کسب و کار آنلاین است.

روایت دوم

این شرکت آرادبرندینگ ادعا میکند تجارت شغل نبی اکرم و بهترین شغله. این شرکت ادعا میکنه توانمندی تجارت و تاجرپروری و صادرات و دادن مشتری به شما رو داره و با وعده و وعید مبالغ هنگفت برای وارد کردن شما در تجارت ازتون میگیره. افرادی باهاتون تماس میگیرن تحت عتوان سفیر و مشاور تجاری که با دروغ و فریب و نمایش های اغواگرانه، شما رو ترغیب میکنن وارد تجارت بشی و اگرم بگی پول نداری بهت میگن طلا ماشین و ملک زمین هم نداری؟! بفروش بیا وارد شو یا اموالت رو بده به ما تهاتر کن.

بعد که پول دادی دیگه مشاور کارش تموم میشه. یا برات کاری نمیکنن یا کار ضعیف و بی نتیجه. اعتراضم کنی میگن برو اموزشها را ببی، پخش زنده رو زتده ببین، یا نهایت میگن عرضه نداری و کم کاری کردی. پولتم بخوای پس نمیدن. افرادی هستن چند میلیارد به این شرکت پول داده اند و نتیجه ندیده اند. ژست مذهبی هم میگیرن تا گول بزنند. کارهایی میکنند که هیچ کس جرات شکایت و اعتراض نداشته باشه. چون هر کس شکایت کنه بهش نسبت بی دینی و بی اعتقادی میدن.

روایت سوم

هر کس هم ادعای موفقیت با آراد داره، یا از خودشونه و داره فیلم بازی میکنه یا توهم زده یا خودش از قبل کسب و کاری داشته. پول بی زبونتون رو دست آدمهای زبون دار ندین یعنی انسانها با زبانشان قولتون میزنن و پولتون رو میگیرن. پولی رو که با دست دادی باید با پای مبارک و وکیل بیفتی دنبالش. آراد برندینگ شرکت تجاری بازرگانی نیست فقط مجوز طراحی وب سایت داره. اعتماد نکنید بیچاره میشید.

روایت چهارم

مشاوران آراد روزهای اول این همه وقت می گذاشتند و ما این ها را خیرخواه ترین می دانستیم اما به محض دریافت پول دیگر خبری از آن ها نبود.

روایت پنجم

سیاست آراد دیکتاتوریه. هیچ کامنت مخالفی رو نمیذارن ارسال بشه. هیچ حرف ضد آرادی اجازه نشر نداره.

روایت ششم

باید قبول کنیم کسی که پول زحمت کشیده رو میریزه تو جیب اینا (آرادبرندینگ کلاهبردار) و گردن اینها رو کلفت میکنه بی عرضه است. بی عرضه است که زحمت یه تحقیق ساده به خودش نمیده که ببینه تجارت رو تو مرکز آموزش بازرگانی و اتاقهای بازرگانی آموزش میدن نه یه شرکت بی نام و نشون که رباتهای آشغالش رو با عنوان آموزش رباتیک میکرد تو پاچه ملت و مدارس بیچاره!

روایت هفتم

یکبار برای همیشه هیچکس تو این مملکت دلش واسه من و تو نسوخته که بخواد موفق و پولدارمون کنه!موفقیت و پولداری از مسیر درست و سالم هم میانبر نداره و در کوتاه مدت نمیشه بهشون رسید! زمانبره، کار و تلاش زیاد میخواد! آموزش میخواهید ببینید پیش اهلش و متخصصانش نه چهار تا کلاهبردار که هیچ تجربه و دانشی در تجارت ندارند! سرمایه گذاری میخوای بکنی با دانش، تحقیق و باز هم جایی که پشتوانه داشته باشه نه شرکتی که فرق دلالی رو با تجارت اشتباه گرفته! کلا هر موقع جایی خصوصی بود خیلی خیلی احتیاط کنید که دو روز بعد مجبور نشید پول خودتون رو به زور برگردونید.

روایت هشتم

شرکت آراد برندینگ شامل فاسدترین آدمهایی هست که میشناسم. نزدیک ده ماه پولم رو گرفتن و با زور شکایت تونستم پس بگیرم، بدون هیچ ضرر و زیانی و یا انجام تجارتی. از حجاب و اسلام برای پوشش کارشون استفاده میکنن. گول یقه ی بسته شون رو نخورید.

روایت نهم

در ارتباط با تجارت و خصوصا صادرات دو نوع محتوا و خوراک « آلوده و گمراه کننده» برای مخاطب مشتاق و کنجکاو وجود داره ، نوع اول (پکیج فروشی) ترسیم یک فضای مثبت و جذاب که میشه با صرف زمان و هزینه و انرژی کم به پول زیاد رسید که این در باغ سبز نشون دادن هم طبیعت و خاصیت آرزو فروشیه

اینا در واقع بیل فروش هایی هستن که فضا و جو برای اکتشاف طلا و یک شبه پول دار شدن ایجاد می کنند و بقیه رو ترغیب می کنند که وسایل حفر و کشف ازشون بخرن. مثال برای این مدل زیاده و شکل های اینستاگرامیش رو همه دیدیم اما دلم نمیاد به کلاهبرداری آراد برندینگ که ساختار پیچیده و فریبنده تری داره اشاره نکنم!

روایت دهم

امروز پدرم بهم زنگ زد گفت یه شرکتی هست به اسم آراد برندینگ که میگن خیلی شاخ داره ، دم داره ، بال داره بیا برو بررسی ش کن ببین چیه بهم گفتن که مسیر درست و خوبیه و خیلی پول سازه برای تجارت و میتونی از کارت بازرگانی و شرکت کوچیک خودت بهتر استفاده کنی

منم طبق معمول گفتم چشم بابا حتما بررسی ش میکنم خبر شو بهتون میدم اگر خوب بود باهاشون همکاری کن اگر بد بود که هیچی .

منم رفتم اولین کار، گوگل کردم سایت شونو بررسی کردم دیدم اصلا کارشون ربطی به اسم شون نداره (کلاهبردار هیچ وقت اسم درست حسابی و مربوط نمیزاره که حتی اسم شخصی خودش) یکم دیگه بررسی کردم دیدم باز میخوان دوره های فروش و خزعبلات بکنن تو پاچه مردم و شدیدا تاکید داشتن شما بدون هیچ سواد و تجربه ای بیا بهت پول هم میدیم آموزش هم میدیم فقط بیا اینجا با ما کار کن (سواستفاده از جمع کثیری از جامعه که مدرک مرتبط و تجربه ی کاری نداره و کسی هم که این دوتا رو نداره به همچین موردی تن میده و سواستفاده از اسم لاکچری و پر زرق و برق تجارت و بیزنس)

روایت ۱۱

‏‎در جریان کارهای آراد برندینگ هستم. دست کم ۵ ۶ نفر رو میشناسم که از ۲۰۰ الی ۵۰۰ میلیون پرداخت کردن به اینا، خروجی فقط یک سایت وردپرسی قالب آماده. کل خدمات زیر دو میلیون تومان. قرارداد نمیدن تا امکان شکایت نباشه. بیچاره تولیدکننده بی‌خبر که با وعده صادرات، خام اینها میشه.

روایت ۱۲

شرکت ‎آرادبرندینگ کلاهبردار هست و تقریبا میشه گفت ید طولایی داره در تحقیر و کوچک کردن کارمنداش. مواظب باشید حتما. وقتی شلوغ شد ،خودشون رو چسبوندن به این که ما به هیچ عنوان کوچکترین رابطه ای با دولت نداریم و مدام محض محکم کاری بدگویی نظام و دولت رو میکردن حتی گفتن میتونن بدون حجاب برن خانما و میخندیدن ،و غافل از این که دستشان پیش ما رو شده حتی اسمش، دنباله ی آرادهای کلاه برداری برندینگ گذاشتند.

روایت ۱۳

‏حالا با کلی زور مامانم رو با صفحات اجتماعی اشنا کردم هیچی، همش باید مواظب باشم تارگت این صفحه‌های کلاه برداری نشه، از یه صفحه تنور برقی سفارش داده طرف یکساله میگه میفرستم و نفرستاده. الان از ‎آرادبرندینگ باهاش تماس گرفتن بیا در عرض چند ماه پولدارت کنیم!

روایت ۱۴

شركتي است به نام آراد برندينگ كه در فضاي مجازي تبليغاتي انجام ميدهد به عنوان فعاليت در حوزه صادرات. از شما ماهانه مبالغ زيادي ميگيرد كه به شما مشتري خارجي (٩٩٪ فيك یا غیر واقعی) معرفي كند يا محصولات شما را بفروشد. فريب اين مدل شركت ها را نخوريد. البته تنبل ها و حريصان زيادي به دام افتاده اند.

روایت ۱۵

آرادبرندینگ از اون مجموعه‌هایی هست که تا الان از دست رسانه‌ها و شفاف‌سازی‌ها قسر در رفته. ده‌ها مورد کلاه‌برداری از صاحبان کسب‌وکار و رقم‌های قرارداد چندصدمیلیونی و عدم انجام کار.

دلیل اینکه ‎آراد برندینگ به راحتی مشغول کلاهبرداریه:

۱- کم سوادی کارفرما و عدم اطلاع از شرایط قرارداد، کیفیت کار، اعتماد بی‌جا

۲- در اختیار نداشتن قرارداد

روایت ۱۶

این داستان آراد برندینگ چیه ؟ یکی زنگ زده به من برای ‎سئو. میگه ۵ میلیون گرفتن چند تا محتوا زدن . یکساله سایت هیچ بازدهی نداشته. گفتن محتوات کمه ۹ میلیون دیگه بده تا محتوای بیشتر بزنیم زنگ خور بگیری. جالبه سایت طرف رو هم کلا به نام خودشون زدن گفته رمز هاست رو بدید گفتن پول بده!!

منبع ویرگول

منبع مدیوم