بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انجام تمرین‌های ورزشی همراه با کاهش ۱۰ درصدی وزن می‌تواند موجب بهبود سلامتی در افراد مبتلا به چاقی و پیش دیابت شود.

مقابله با دیابت با انجام تمرین‌های ورزشیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مفدا، به گفته محققان، ورزش منظم با کاهش وزن، توانایی پیشگیری یا به تأخیر انداختن پیشرفت پیش دیابت به دیابت نوع ۲ را دارد و در عین حال خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

در  تحقیقی ۱۶ داوطلب مورد مطالعه چاق، با شاخص توده بدنی از ۳۰ تا ۴۹ و دارای پیش دیابت، با شواهد پزشکی مقاومت به انسولین بودند. هشت نفر از داوطلبان فقط در یک گروه رژیم غذایی قرار گرفتند و ۱۰ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند؛ هشت نفر دیگر هم علاوه بر رژیم، چند روز در هفته یک برنامه ورزشی تحت نظر داشتند که ۱۰ درصد وزن بدن خود را از دست دادند.

“ساموئل کلاین” پژوهشگر ارشد و مدیر مرکز تغذیه انسان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: داده‌های بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که ورزش تأثیر کمی بر وزن بدن افراد چاق دارد و مطالعه شامل تجزیه و تحلیل دقیق تغییرات متابولیک در عضلات و چربی بدن قبل و بعد از کاهش وزن ۱۰ درصدی در افرادی بود که فقط با رژیم درمانی وزن کم کردند و در افرادی که به همان میزان وزن خود را با رژیم درمانی به همراه تمرین ورزشی تحت نظارت کاهش دادند نشان می‌دهد که فوائد ترکیب ورزش با کاهش وزن قابل توجه است.

“ساموئل کلاین” پژوهشگر ارشد و مدیر مرکز تغذیه انسان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: «مقاومت به انسولین، عامل اصلی ایجاد دیابت نوع ۲، بیماری کبد چرب غیرالکلی و چربی غیرطبیعی خون در افراد چاق است.»

این پژوهشگر گفت: «ما نشان دادیم که ترکیب ورزش با کاهش وزن موجب بهبود قابل توجهی در حساسیت کل بدن به انسولین می‌شود و در نتیجه خطر ابتلاء به دیابت و درمان بیماری‌های متابولیک مرتبط با چاقی را به میزان بیشتری نسبت به کاهش وزن به تنهایی کاهش می‌دهد.»

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.