بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

واکنش به خبر ساخت‌وساز غیرقانونی توسط دانشگاه تهران/ «دانشگاه» جای تسویه حساب سیاسی نیست


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «مهدی عباسی» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا؛ در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ملکی در مجاورت دانشگاه تهران خطاب به شهرداری متذکر شد و گفت بر اساس گزارشات شهروندی متوجه شدیم در مجاورت دانشگاه تهران در یکی از زمین‌های متعلق به این دانشگاه ساخت و سازهایی در حال انجام است که در این باره هیچ گونه تشریفات قانونی و اخذ جواز صورت نپذیرفته است، در نتیجه بازدید میدانی بازرسان کمیسیون از یکی از خیابان‌های همجوار خیابان ۱۶ آذر و نیز با توجه به بررسی سامانه شهرسازی، مشخص شد ملک فاقد مجوزهای قانونی جهت احداث بنا بوده و در حال حاضر ستون‌های همکف اجرا شده، اما سقف اجرا نشده است. در شرق ملک گذری موجود بوده که به تصرف دانشگاه در آمده و به عنوان محلی برای دپوی مصالح و میلگردها مورد بهره برداری قرار گرفته است. 


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا اینطور اذعان کرده است که بر اساس ارزیابی‌های میدانی، ملک فاقد استحکامات الزامی و دارای اشکالات اجرایی است، فرآیند قانونی طی نشده است. او همچنین گفته است: دانشگاه تهران مرجع و محل پرورش نسل کشور و از دانشگاه‌های به نام است و چگونه می‌شود که رئیس این دانشگاه و یا مسئول مربوطه توجهی به قانون ندارد؟ 


در پی انتشار این خبر با «سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران گفت‌وگویی داشتیم؛ مقیمی در پاسخ به پرسشی در مورد ادعای مطرح شده از سوی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا به خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد: من تعجب می‌کنم وقتی می‌بینم که برخی از اعضای محترم شورای شهر به جای اینکه جلوی ساخت و ساز‌های بی‌رویه و غیرقانونی افراد را بگیرند، روی ساخت و سازهای دانشگاه تهران حساس شده‌اند! 


مقیمی تصریح کرد: توقع ما از شورای شهر خیلی بیشتر از اینهاست. نمی‌خواهم خیلی به جزئیات این بحث ورود کنم، اما از اظهارنظر پیش آمده بسیار گلایه‌مند هستم. حتما اقدامات دانشگاه تهران قانون‌مند است و در راستای توافقاتی است که با شهرداری داریم. اگر تسویه حساب سیاسی هم وجود دارد، به نظرم جایی غیر از دانشگاه تهران محل تسویه حساب است. 


رئیس دانشگاه تهران در ادامه اظهار کرد: نباید با عنوان دانشگاه تهران و کارهای عملیاتی ما، اعضای شورای شهر تسویه حساب‌های داخلی مدیریت شهری را انجام دهند. به نظر می‌رسد این کارها به جایگاه و منزلت شورای شهر نیز لطمه خواهد زد، چراکه به هرحال همه می‌دانند که دانشگاه تهران نماد ملی است و توقع داریم شورای اسلامی شهر حتی به کمک ما بیاید و از نظر اعتباری همراهی‌مان کند؛ با رویکردی که شهردار تهران؛ دکتر زاکانی دارند که رویکردی علمی هم هست، اینکه بخواهند این مسیر را متوقف کنند، جای سوال اساسی است! 


مقیمی در آخر یادآور شد: این بحث‌ها درون شورای اسلامی شهر اتفاق افتاده است و همه کارهای ما طبق قانون پیش رفته و می‌رود و صحبت‌های سیاسی در این جریانات برای ما جایگاهی ندارد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.