بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

نحوه انجام اکستنشن مژه

فرایند انجام اکستنشن مژه و انجام مرحله به مرحله آن برای آسیب نرسیدن به مژه‌ها لازم و ضروری است. قبل از انجام اکستنشن، باید جداسازی تک به تک مژه‌ها انجام شده و درون فضای مخصوص قرار گیرد. سپس هر کدام از مژه‌ها به چسب مخصوص اکستنشن آغشته شده و به آرامی در بالا و گاهی پایین مژه‌ها قرار می‌گیرد. موقعیت قرار گرفتن مژه‌ها بسیار مهم است تا حالت و فرم چشم را زیباتر کند.

توجه به ضخامت مژه‌ها بر اساس نوع اکستنشن

مژه‌های مخصوص اکستنشن دارای ضخامت‌های مختلفی هستند و هر کدام با هدفی خاص استفاده می‌شوند. اما بهتر است آنها را ضخیم‌تر از 0.20 یا 0.25 میلی‌متر انتخاب نکنید. به طور کلی اندازه مژه‌ها به صورت زیر هستند:

  • مژه با ضخامت 0.15 میلی‌متر برای مدل‌های کلاسیک پرطرفدارترین است.
  • مژه با ضخامت 0.10 میلی‌متر را معمولا روی مژه‌های بسیار ظریف استفاده می‌کنند یا می توان آن را با یک مژه 10 میلی‌متر دیگر استفاده کرد تا ظاهری دو بعدی پیدا کند.
  • برای مژه‌های حجم دهنده یا والیوم از مدل‌هایی با ضخامت‌های 0.07 میلی متر، 06، 05 میلی متر و 05 میلی‌متر استفاده می‌شود.

تعداد مناسب مژه‌ها در هر فن با توجه به ضخامت آنها

فن سازی به معنی چسباندن چند مژه به هم از بخش انتهایی آنهاست. تعداد اکستنشن‌های مژه در فن سازی باید بسته به ضخامت مژه‌های طبیعی شما و همچنین اکستنشن‌های مورد استفاده انتخاب شود.

به عنوان مثال، بیشترین استفاده برای مژه‌های 0.07 میلی‌متر، 3 عدد در هر فن است، اما گاهی می‌توان از اکستنشن‌های 0.05 میلی‌متری و با تعداد 5 مژه در هر فن استفاده کرد. باید در نظر گرفت که مژه‌های مشتری به چه میزان می‌توانند، اکستنشن‌ها را تحمل کنند.

انواع اکستنشن مژه

اکستنشن مژه‌ها معمولا به دو نوع کلاسیک و حجم دهنده یا والیوم تقسیم می‌شوند. مدل کلاسیک، کمی ضخیم‌تر از مژه‌های طبیعی بوده و در این فرایند 3 تا 5 اکستنشن ظریف به یک مژه طبیعی متصل می‌شود.

یک گزینه هیبریدی نیز وجود دارد که ترکیبی از کلاسیک و والیوم است. 2D مخفف 2 بعدی بوده و به این معنی است که دو اکستنشن به یک مژه طبیعی متصل می‌شود و زمانی که با اکستنشن‌های 0.10 میلی‌متری ساخته شود، حالت زیبایی را ایجاد خواهد کرد.

برای اضافه کردن اکستنشن باید مژه‌های طبیعی خوبی داشته باشید. اگر مژه‌های کمی دارید و می‌خواهید پرپشت باشد، بهتر است به سراغ انواع هیبریدی، دو بعدی یا والیوم بروید. اما برای برخی افراد، به دلیل پر پشت بودن مژه‌ها، حتی یک ردیف مژه کلاسیک نیز می‌تواند شبیه یک مجموعه حجم دهنده به نظر برسد.

 

سبک‌های مختلف اکستنشن مژه

اغلب سبک‌های رایج اکستنشن مژه، شامل چشم گربه‌ای، چشم عروسکی و طبیعی هستند. در مدل چشم گربه‌ای، مژه‌ها متمایل به بیرون بوده و باعث می‌شوند چشم‌ها فرم بادامی و کشیده به خود بگیرد. در مدل چشم عروسکی مژه‌هایی با طول بیشتر در وسط قرار می‌گیرد و باعث می‌شود چشم درشت‌تر شود. در مدل طبیعی نیز در تمام قسمت‌های چشم از مژه‌های بلند استفاده می‌شود.

حالت مژه

حالت فر مژه را نیز در هنگام اکستنشن می‌توان انتخاب کرد:

  • J Curl: مدل جی به شکل حرف J بوده و کمترین میزان فر و بلندی را دارد.
  • B Curl: این مدل فر کمتری داشته و به صورت طبیعی است.
  • C Curl: حلقه سی، شامل فر معمولی بوده و شبیه به مژه‌های طبیعی است.
  • 😀 Curl پرطرفدارترین میزان فر مدل D بوده و که کاملا از جلو قابل مشاهده است.
  • L Curlفر L برای افرادی که پلک زیادی دارند و مدل D برایشان مناسب نیست، بهترین انتخاب است.

نکته‌ای که در انتخاب میزان فر بودن مژه‌ها وجود دارد، توجه به میزان فر مژه‌های طبیعی شماست. در واقع اکستنشن به این مژه‌ها می‌چسبد و بهتر است حالت طبیعی خود را حفظ کند.

انتخاب طول مناسب مژه‌ها

طول مژه‌های اتصالی نیز بهتر است بر اساس طول مژه‌های طبیعی شما تعیین شود. بلندی بیش از حد باعث شکستگی مژه‌ها خواهد شد. اما در هر صورت اغلب افراد ترجیح می‌دهند که مژه‌های بلند را برای اکستنشن انتخاب کنند. اگر مشتری شما هم جزو این دسته است، مژه‌هایی را برایش انتخاب کنید که ضخامت کمتری دارند. همچنین در صورتیکه عینک به چشمانش می‌زند و نمی‌خواهد اکستنشن‌هایش هنگام پلک زدن، به شیشه‌ آن برخورد کند، از مدل‌هایی با طول کمتر از 12 میلی‌متر استفاده کنید.

مراقبت های بعد از اکستنشن را به مشتری گوشزد کنید…

برای آنکه مژه‌ها برای مدت طولانی‌تر روی چشمان مشتری بماند حتما از او بخواهید که تا 24 ساعت پس از نصب آنها را خیس نکند تا چسب به طور کامل خشک شود. همچنین هیچگونه مایع روغنی را روی آن نکشد، چرا که چسب را تجزیه خواهد کرد. حتما تاکید کنید که در 24 ساعت اول از محصولات آرایشی چشم نیز استفاده نکند.

عوارض اکستنشن مژه

اکستنشن مژه اگر به صورت غیر حرفه‌ای انجام شود، ممکن است مشکلات زیادی را ایجاد کند. از جمله این مشکلات می‌توانیم به عفونت و تحریک چشم، آسیب به مژه‌های طبیعی، ریزش غیر منظم مژه‌ها و مواردی از این قبیل اشاره کنیم. البته این وقایع تنها زمانی اتفاق می‌افتد که اصول اولیه اکستنشن مژه رعایت نشود. اگر قرار است اکستنشن را روی فرد دیگری پیاده کنید، حتما به اصول بهداشتی و نکاتی که در هنگام کار باید مد نظر قرار دهید، توجه کنید.

 

کلام آخر…

در فرایند اکستنشن مژه، تعداد زیادی مژه مصنوعی یا طبیعی روی پلک چسبانده خواهد شد. مژه‌ها در قسمت بالا یا پایین مژه اصلی قرار گرفته و با استفاده از چسب مخصوص محکم می‌شوند. طول عمر مژه‌ها روی پلک کاملا به نحوه مراقبت و رشد مژه‌های هر فرد بستگی دارد. ما سعی کردیم در این مطلب کلیه موارد، نکات و آموزش‌هایی که در هنگام نصب مژه باید رعایت شود، را پوشش دهیم. اما به نظر شما چه نکات دیگری باید به این مطلب اضافه شود؟ آیا انجام اکستنشن مژه باعث آسیب و ریزش مژه‌ها می‌شود؟

Discrete Mathematics

hafthasht.com

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.