بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اعزام ۱۰ هزار خانواده سفر اولی به کربلای معلی تا پایان سال

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا از اعزام ۱۰ هزار خانواده سفر اولی به کربلای معلی تا پایان سال خبرداد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در نشست مشترک سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سازمان حج و زیارت که ظهر امروز برگزار شد، گفت: امروز در تمام مرزهای اصلی موکب شهدای ناجا برقرار است و یکی از فعالیت های موکب اعزام سفر اولی‌ها به عتبات عالیات است و‌ بنا داریم تا پایان سال ۵ هزار خانواده دیگر را به زیارت اعزام کنیم.


وی با بیان اینکه ما هرگز وارد کاروان بری و پشتیبانی نمی‌شویم و در سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار خانواده را به زیارت اعزام خواهیم کرد، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا به کاروان‌های اعزامی سخت نگذرد و به تمامی نیروها ابلاغ کرده ایم هیچ اجباری در اجرای برنامه‌های عقیدتی سیاسی وجود ندارد و کارکنان برحسب علاقه فعالیت عقیدتی انجام می‌دهند.


در ادامه حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فاصله کارکنان خدوم و خدمت گذار پلیس ما با پلیس خشن کشورهای دیگر زیاد است و پلیس نشان داده که با مردم رفتار محبت آمیزی دارد.


وی گفت: ما با توان کامل با عقیدتی سیاسی انتظامی کشور همکاری خواهیم کرد.


وی ادامه داد: این توفیقی است که خداوند به مسئولان عطا کرده که با ادبیات نرمش و خاضعانه در مقابل مردم قرار می گیرند. وقتی به کلیپ هایی که از پلیس های سایر کشورها در فضای مجازی نگاه می کنیم می بینیم که چقدر بین پلیس و نیروهای انتظامی ما و آنها تفاوت است سعی همه نیروی انتظامی این است که با مردم با محبت رفتار کنند.


او افزود: درخصوص اعزام زائران از نیروی انتظامی باید بگویم که وظیفه ما است که قدردان نیروی انتظامی هم باشیم اما اگر یک جدول اعزام داشته باشید و هتل های خاصی را در کربلا و نجف اجاره کنید شاید بتوانید اعزام زائران از نیروی انتظامی را بهتر مدیریت کنید بعثه هم آمادگی دارد که در این زمینه همکاری داشته باشیم و روحانیون عقیدتی که عضو بعثه نیستند می توانند با عضویت در بعثه به کاروان‌های زیارتی نیروی انتظامی خدمات ارائه دهند.


در ادامه سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با تبریک هفته دولت گفت: امام حسین (ع) هم چراغ است برای هدایت بشریت و هم کشتی است برای نجات بشریت در مکتب سیدالشهدا هم انسان راه را گم نمی کند و هم به مقصد خواهد رسید.


وی ادامه داد: ما خدمتگزار مهمانان سید الشهدا در عتبات مقدسه عراق و همچنین در حج هستیم. اینکه ما در خدمت جامعه عزیز و سلحشور و جان برکف و مدافع وطن در سازمان حج و زیارت باشیم یک توقیق است.


وی ادامه داد: نیروی انتظامی در همه ایامی که مردم در شادی و تعطیلات هستند در حال خدمت هستند در همین ایام اربعین به گفته سردار اشتری ۳۰ هزار نفر در حال آماده باش هستند بنابراین خدمت به این مجموعه برای ما افتخار است.


حسینی گفت: ما در ایام عید بسته های مختلف زیارتی را ارایه کردیم و استقبال شد در سوریه نیز همین تنوع بسته ها را در ایام عید انجام دادیم و بنا داریم این کار را ادامه داده و قدرت انتخاب به زائر بدهیم.


وی ادامه داد: در اربعین حسینی وظایفی بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است و ۴۰۰ کارگزار حج را پیش بینی کردیم تا در طول مسیر برای هدایت زائران و در کربلا، نجف و کاظمین مستقر شوند. همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس که توسط بیمه سامان هدایت می شود مستقر هستند.


وی ادامه داد: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. حتما مردم در سامانه ثبت نام کنند چراکه بلیت  قیمت مصوب در  سامانه دیده شده است.


او درباره اعزام زائر در سایر ایام سال گفت: سازمان حج و زیارت یک مجموعه خدماتی است. واقعیت های عراق با واقعیت های عربستان متفاوت است در عربستان زیرساخت‌ها برای پذیرش زائر مهیا است اما در عراق این دسترسی ها وجود ندارد. اما ما سعی کردیم در همین شرایط هم صیانت از زائر را داشته باشیم.


وی درباره کاروان‌های حج  زیارت گفت: افرادی که با کاروان‌های حج و زیارت می روند از بیمه و پوشش درمانی در عتبات بهره مند هستند. بحث امینت در عراق بسیار مهم است و کاروان‌های آزاد چنین مزیتی را ندارند.


او درباره کاروان‌های نیروی انتظامی گفت: ما آماده همکاری و ارائه خدمات در این زمینه هستیم. ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به زائران از نیروی انتظامی ارائه دهیم.


وی ادامه داد: ۶۰ درصد هزینه سفرهای هوایی به پرواز تعلق پیدا می کند و ۴۰ درصد برای سایر خدمات تخصیص داده می شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.