بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

حملات کی‌یف به نیروگاه زاپوریژیا تروریسم هسته‌ای است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه حملات کی‌یف به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را تروریسم هسته‌ای توصیف کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو صرف‌نظر از تجاوزهای کی‌یف به نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» بر لزوم بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این تاسیسات تاکید کرده است.


زاخارووا گفت: «ما به این اصل پایبند هستیم که بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بدون تاثیرپذیری از نفوذ مخرب رژیم کی‌یف و کسانی که پشت آن برای ممانعت از این روند قرار دارند و از سایت‌های هسته‌ای به عنوان ابزاری برای باج‌خواهی استفاده می‌کنند و همچنین تروریسمی که رژیم کی‌یف در قبال نیروگاه زاپوریژیا اعمال می‌کند،‌ صورت گیرد».


وی افزود: «کسانی که این حمایت‌ها را انجام می‌دهند، لزوما سلاح‌های هسته‌ای یا بمب‌های کثیف ندارند، بلکه ممکن است توسط همه کسانی که امروز می‌بینیم، نیز اتفاق افتد».


زاخارووا همچنین خواست تا مردم شایعات غرب را مبنی بر اینکه روسیه باید متقاعد می‌شد تا بازرسی آژانس از نیروگاه زاپوروژیا را بپذیرد، باور نکنند.


وی در این باره گفت: «از همه می‌خواهم که اطلاعات گمراه کننده غربی‌ها را که می‌گویند طرف روسی را برای لزوم بازرسی متقاعد کرده‌اند و تمام هنر دیپلماتیک خود را برای این اقناع به کار گرفته‌اند، باور نکنند. این درست نیست، این یک دروغ است، در واقع آنها تلاش می‌کنند تا موضوع را این گونه جلوه دهند. به همین دلیل من پیش از هر چیز هشدار می‌دهم که این روش آنها در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است».


زاخارووا تاکید کرد که این مسکو بود که به شدت بر لزوم انجام بازرسی تاکید کرد.


طبق این گزارش، نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر نیروگاه زاپوریژیا را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین و راکت انداز چندین بار هدف قرار دادند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.