بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

شروط دولت صنعا برای پیشرفت در پرونده نظامی

دولت صنعا سه شرط را برای پیشرفت در پرونده نظامی وضع کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، کمیته نظامی وابسته به جنبش انصار‌الله یمن روز گذشته- یکشنبه اعلام کرد که برای پیشرفت در مذاکرات نظامی دولت مستعفی یمن باید حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند، محدودیت‌های کشتی‌های ورودی به بندر حدیده را لغو کند و پروازها را از طریق فرودگاه بین‌المللی صنعا گسترش دهد.


در بیانیه کمیته نظامی آمده است:‌« طرف مقابل همه روش‌ها و شیوه‌های بازدارنده از جمله امتناع از شرکت در جلسه‌های اردن، و همچنین نقض مداوم آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل را به کار می‌گیرد».


در ادامه این بیانیه آمده است: «طرف مقابل همچنان به توقیف کشتی‌ها ادامه می‌دهد، دو کشتی نفتی از ابتدای سال و دو کشتی دیگر نیز مدت‌هاست که به رغم آتش بس و تعهدات مکرر برای آزاد‌سازی آنها در ماه آوریل توقیف هستند».


کمیته نظامی یمن تاکید کرد: «این کارشکنی‌ها درست زمانی انجام می‌شود که مردم یمن مشتاقانه منتظر دستیابی به نتایج آتش بس هستند تا به کاهش رنج آنها ناشی از این جنگ نابرابر کمک کند».


در این بیانیه به نقل از « یحیی عبدالله الرزامی»، رئیس کمیته نظامی تاکید شده است: «پیشرفت در بعد نظامی تنها پس از پرداخت حقوق، ورود کشتی‌ها و گسترش پروازها امکان پذیر است».


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.