بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اشتغال ۱۷۰ هزار نفر نیروی آزاد در مدارس غیردولتی/ پیگیری به‌کارگیری نیروهای جهادی در مدارس غیرانتفاعی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از اشتغال ۱۷۰ هزار نفر نیروی آزاد در مدارس غیردولتی خبرداد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمود احمدزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در نشست خبری اجلاس مدیران آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه ای به مردمی سازی حکمرانی در آموزش و پرورش دارند. در این راستا عادی سازی مدارس غیردولتی از اقدامات ماست تا تقابل بین مدارس دولتی و غیردولتی رخ ندهد. ما تغیبر در رویکرد مدارس غیردولتی را داریم همچنین طرح مدارس غیردلتی وابسته را که با جهت گیری فنی و حرفه ای و حفظ قرآن کریم در دستور کار قرار داده ایم. ما دنبال تاسیس مدارس غیردولتی حقوقی با نهادها و ارگان های مذهبی بودیم و هم با دانشگاه علوم و قرآن و هم با موسسه سما همکاری هایی را آغاز کردیم.


او افزود: در این مدارس هدف این است که در حاشیه شهرها و مناطق محروم مردم بتوانند در مدارس غیردولتی باکیفیت حضور پیدا کنند.


او با اشاره مهندسی کیفیت در مدارس غیردولتی یادآور شد: شهریه مدارس براساس رتبه بندی با توجه به امکانات هرمدرسه با شاخص های تربیتی، پرورشی و فرهنگی و… انجام می‌شود. کمیته ای را نیز تشکیل داده ایم که مدارس را رصد  و بررسی می کنند. همچنین به بحث آموزشگاه های زبان و رسیدگی به آنها هم اقداماتی داریم.


محمودزاده ادامه داد: توسعه مشارکت های مردمی بسیار مهم است و بررسی کرده ایم که مردم کجاها می‌توانند نقش داشته باشند و در حوزه سند تحول بنیادین بررسی می کنیم که چه جایی برای ورود مردم وجود دارد.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: حوزه های مربوط به کتاب و کتابخانه نیز بررسی می‌شود. ما دنبال مدرسه ای هستیم که با همواری خیرین واقفین پیش برود و ورود نیروهای جهادی را هم مدنظر داریم؛ اینکه چطور این نیروها می‌توانند در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش داشته باشند.


او با بیان اینکه در زمینه مدرسه های عام المنفعه و ورود نیروی های جهادی و مصوبات آن توضیح داد: اجرای این مصوبات به مهرماه امسال می رسد. همچنین بحث مدارس خیرساز  و همکاری مشترک با دستگاه ها و مناطق آزاد را مدنظر داریم که با همکاری ۶ استان در ۷ منطقه انجام می شود. ما دنبال تحلیل وضعیت موجود هستیم و می خواهیم دانش آموزان بازمانده از تحصیل و مدارس کانکسی را رصد کنیم و در حال انتصاب مدیران برای تفاهمنامه ای با همین مضمون هستیم.


محموزاده کیفیت بخشی در حوزه نرم افزاری و کیفیت آموزشی را مهم دانست و از تلاش برای شکوفایی افراد در این زمینه در مناطق محروم گفت.


محمودزاده اظهار کرد: ما مدارس هیئت امنایی را هم داریم تا به کمک آن اولیا مربیان نقش راهبردی بگیرد. با این روش اینکه حضور اولیا صرفا جنبه مادی دارد را خط بطلان می‌کشیم تا بتوانیم در جهت راهبردها گام اساسی برداریم.


او افزود: برنامه راهبردی با برش‌های منطقه ای انجام شده  از مهر سال جاری اجرایی سازی می‌شود.


او از ساماندهی نیروی انسانی و بیمه این معلمان و امنیت شغلی آنها و پیگیری این طرح در مجلس گفت.


او بیان کرد: ما ۲۵۰ هزار نیروی انسانی در مدارس غیرولتی داریم که ۱۷۰ هزار نفر از آنها نیروی آزاد هستند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.