بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

آموزش و پرورش متخصص پرورش نیروهای کارآمد است

سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش عصر امروز ۲۹ مردادماه در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد شهدا و هفته دولت، با اشاره به وقفه شش ساله در برگزاری اجلاس مدیران آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش متخصص پرورش نیروهای متخصص و کارآمد است و باتوجه به سرعت پیشرفت‌ها توجه به آموزش‌های تخصصی و تطابق کمی و کیفی نیروها با رشد فعلی موجب رشد جامعه در ابعاد مختلف می‌شود که مورد توجه رهبر انقلاب هم هست.


او با تاکید بر اینکه بازاندیشی، همکاری، مشارکت جویی و هماهنگی اثربخش اهداف مختلفی را پیگیری می‌کند، گفت: تقویت تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف برمبنای فصل ۸ سند تحول بنیادین مورد توجه ماست. این فصل همه دستگاه های کشور را موظف به اجرای سند تحول بنیادین کرده است. به این جهت وزیر آموزش و پرورش هم از مدیران مرتبط خواست تا در این رویداد اجلاس سران مشارکت کنند.


احمدی لاشکی افزود: ایجاد فرصت هم اندیشی هدف‌مند اهمیت ویژه ای دارد. ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور از اهداف این جلسه است. بررسی آسیب های ناشی از کرونا و پساکرونا نیز دیگر هدف مورد توجه ماست.


او در ادامه از الگوی آموزشی، عدالت تربیتی و آماده سازی مدارس در سال تحصیلی پیش رو گفت و توضیح داد: پروژه مهر برای سال ۱۴۰۱ در همین راستا اجرایی شد. نوآوری در محتوا و فناوری‌های نوین، ایجاد فرصت های پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب های اجتماعی نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی در اجلاس است.


معاون حقوقی وزیر یادآور شد: ستاد اجلاس براساس دستور یوسف نوری، کمیسیون تخصصی صرفا در مباحث تربیتی و آموزشی تشکیل داده است. کمیسیون دیگر هم پیرامون موضوعات مختلف در راستای حل مشکل انسانی و رتبه بندی معلمان و مولد سازی و اقتصاد پایدار آموزش و پرورش تشکیل شده، همچنین کمیسیون تخصصی دیگری در اجلاس داریم که راهکارهایی برای عملی شدن رتبه بندی معلمان ارائه می‌کند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.