بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

بروزترین تکنولوژی های موجود در انواع سیستم روشنایی


این روزها بدون شک یکی از بخش های مهم در زیباسازی و دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی، نورپردازی آن است. کاری که با استفاده از المان های نوری مختلف، همراه با تخصص و دانش انجام می شود. تا جایی که لامپ ها و چراغ ها نه به عنوان ابزاری جهت روشنایی، بلکه به عنوان مهم ترین المان های نورپردازی و زیباسازی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر آشنایی با انواع سیستم های روشنایی و البته تکنولوژی های جدید در این زمینه می تواند به نورپردازی خانه و یا محل مورد نظر شما نیز کمک کند. چرا که طیف استفاده از این محصولات بسیار گسترده بوده و تاثیر بسزایی در حس و حال خانه شما، و همچنین دکوراسیون یک محیط دارد.


تکنولوژی نوین در چراغ های روشنایی


امروزه استفاده از بهترین تکنولوژی ها، حتی در انواع چراغ خیابانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تا جایی که در این مدل از چراغ ها نیز از تکنولوژی های LED، و یا مدل های زیرمجموعه آن یعنی COB و SMD استفاده می کنند. تکنولوژی هایی که کاربردهای بسیاری داشته و به دلیل نوردهی مناسب، مصرفه بهینه انرژی و بازدهی بالا جزو محبوب ترین مدل ها در انواع چراغ ها می باشند. چرا که در گذشته با وجود لامپ های رشته ای ادیسونی، به دلیل تولید گرما زیاد و همچنین مصرف انرژی بسیار زیاد، استفاده از آن ها با مشکلات و هزینه های زیادی همراه بود. اما در چند سال گذشته با ورود این تکنولوژی، تقریبا اکثر مدل های مختلف سیستم ها روشنایی داخلی و خارجی، از اینگونه محصولات استفاده می کنند. اما دقیقا کاربرد مدل های ال ای دی چیست و چه مزایایی دارد؟ همین طور در چه محصولاتی از این مدل از تکنولوژی ها استفاده می کنند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم.


چراغ های LED، سیستم نوین روشنایی


قطعا آشناترین نام و البته پرفروش ترین مدل محصولات روشنایی، مدل ال ای دی است. کیفیت بالا، مصرف بهینه، نوردهی بسیار مناسب و طول عمر بالا از جمله بخشی از ویژگی های این لامپ محسوب می شوند. اما مهم ترین مسئله، درمورد تکنولوژی های زیرمجموعه این مدل هستند، که با نام سی او بی، و اس ام دی شناخته می شوند. لامپ های مجهز به تکنولوژی COB یا دارای چیپ روی برد، یکی از همین محصولات است. که در این محصول با کاهش مواد اولیه تولید و ماژول آن، در کنار طراحی زیبا نوردهی بسیار خوبی نیز ایجاد می شود. تا جایی که می توان با استفاده از این مدل محصول، از نورپردازی نامتقارن نور هم استفاده کرد. پروژکتور ال ای دی یکی از محصولاتی است که در ساخت آن از مدل های COB و SMD جهت نورپردازی استفاده می کنند.


مدل های SMD نیز همانند دیگر تکنولوژی یعنی سی او بی دارای طراحی زیبا، کیفیت بالا و نوردهی مناسب در کنار مصرف بهینه است. اما شاید مهم ترین تفاوت آن ها در نور خروجی از هر یک از این محصولات می باشد. که در مدل های اس ام دی نور به صورت پخش تر و در سقف ها و ارتفاعات بلند مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مدل های COB نورها تیزتر بوده و به مناسب برای تابش به سوژه ها و محصولات فروشگاهی است.


تاثیر نورپردازی زیبا بر انسان


1245425


محققان ثابت کرده اند که استفاده از یک نورپردازی مناسب تا چه حد در حس و حال فضا و همچنین انسان اثر می گذارد. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود تا در راه اندازی آن از افراد متخصص و بهترین لامپ ها و المان ها استفاده شود. چرا که یک نورپردازی می تواند فضای خانه یا اتاق شما را کوچک، خشن و پر استرس به نمایش بگذارد. و یا می توان با یک نورپردازی اصولی، کیفیت پخش نور و یا شدت مناسب، زاویه تابش استاندارد و استفاده از دما رنگ نور متناسب با محیط، فضایی دلنشین و زیبا را ایجاد کرد. این کار مخصوصا در خانه، اتاق های معامله، سالن های غذاخوری، تالارها و رستوران ها و در واقع در تمام قسمت های شهری نمود پیدا می کند. از جمله مهم ترین محصولاتی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به انواع ریسه ها، وال واشر، چراغ های هالوژن، نورافکن ها، چراغ دفنی و… اشاره کرد. به همین دلیل و با توجه به تاثیرات نورها بر محیط، همیشه نورپردازی و روشنایی محیط خود را جدی بگیرید.


تهیه بروزترین سیستم های روشنایی داخلی و خارجی


همیشه برای دستیابی به یک نورپردازی و سیستم روشنایی استاندارد، زیبا و ایمن، نیاز است تا افراد متخصص و با تجربه آن را انجام دهند. چرا که این کار نه تنها یک کار معمولی بلکه یک امر تخصصی است. در همین رابطه می توانیم مجموعه روشنایی سیزال را به عنوان یکی از بهترین شرکت ای ارائه دهنده محصولات روشنایی و خدمات مرتبط با آن معرفی کرد. این مجموعه با سال ها تجربه در این زمینه، و به عنوان یکی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع سیستم های روشنایی و داخلی پروژه های موفقی را پشت سر گذاشته است. تا به عوان یکی از برترین مجموعه ها در این زمینه معرفی شود. شما می توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه سیزال به نشانی www.sizallighting.com مراجعه کرده و خدمات و محصولات آن را مشاهده نمایید. ضمن اینکه با درخواست مشاوره، می توانید پیش از راه اندازی سیستم روشنایی مشاوره ها و نظرات کارشناسی را متناسب با محیط خود از متخصصان این مجموعه دریافت نمایید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.