بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

انواع سانتریفیوژ


سانتریفیوژ که یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است، به دستگاهی گفته می شود که از نیروی گریز از مرکز برای چرخش مواد پیرامون محوری مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه ها جهت چرخاندن انواع مواد با سرعت بسیار بالا استفاده می شود. نیروی گریز از مرکز مواد سنگین‌تر را به سمت خارج از مرکز روتور هدایت می‌کند. بنیاد استفاده از سانتریفیوژ، انجام پروسه نیروی گریز از مرکز روی ذرات و مواد جامد در حال چرخیدن می باشد. با شعاع میدان چرخشی و سرعت دوران و چرخش افزایش پیدا می کند. نخست ذرات سنگین تر و با چگالی بیشتر رسوب می کنند و پس از آن ته نشین سازی مواد سبک تر انجام می گردد. در برخی شرایط ممکن است ذرات بسیار سبک حتی ته نشین نشوند.


10934656


اجزای تشکیل دهنده دستگاه سانتریفیوژ


موتور الکتریکی، شافت، روتور، زمان سنج (Timer)، میکروسوئیچ، کنترلر دما، سر روتور، کلیدها، کنترل کننده سرعت و تاچومتر از اجزای اصلی تشکیل دهنده این دستگاه هستند.


انواع سانتریفیوژ


از انواع مختلف این دستگاه در امور مختلفی استفاده می شود. نوعی از آن ها در مصارف خانگی به چشم می خورند. بطور مثال جهت جدا کردن آب از سبزی و کاهو یا حتی در ماشین لباسشویی جهت خشک نمودن لباس ها. پلاسما از گلبول های خون، به کمک نوع آزمایشگاهی این محصول قابل تفکیک است. از جمله مصارف بزرگتر آن نیز که از حدود چهل سال قبل توجه مهندس آلمانی صورت گرفت، غنی سازی اورانیوم به کمک تجهیزاتی با موتورهای بسیار قوی با کمک نیروی گریز از مرکز بوده است. سانتریفیوژها را می توان به چهار نوع عمده تقسیم نمود.


  • معمولی دور پایین
  • معمولی دور بالا
  • یخچال دار دور بالا
  • اولترا


245252


همانطور که در توضیحات پیش از این در خصوص انواع سانتریفیوژ توضیح داده شد، آن ها را بر اساس سرعت چرخش دسته بندی می کنیم. اما نوعی از آن که که تحت عنوان سانتریفیوژ یخچال دار نام برده شد، کمی متفاوت است. این تفاوت بر حسب نیاز ایجاد گردیده است. زمانی که حرارت موتور در اثر سرعت بالای چرخش روتور بالا می رود، ممکن است آسیب کوچک یا بزرگی به نمونه وارد آید. با کاهش این گرما به کمک یک سیستم یخچالی می توان از این موجب جلوگیری نمود.


سانتریفیوژ آزمایشگاهی


با وجود اهمیت و کمک شایان این فناوری در حوزه های مختلف، از مهم ترین کاربردهای آن که در حیطه آزمایشگاه است نمی توان چشم پوشی نمود. شرکت کیان پرتو تجهیز یکی از بزرگترین تامین کنندگان حاضر کشور در این راستا اقدام به تکمیل تارنمای خود با مقالات و محصولات کافی نموده است. سانتریفیوژ ایستاده آزمایشگاهی مدل ROTIXA 50S50RS، سانتریفیوژ روبوتیبک ایستاده آزمایشگاهی مدل ROTANTA 460، سانتریفیوژ رومیزی مدل EBA270 از کمپانی HETTICH تنها بخشی از محصولات قابل تجهیز آزمایشگاهی که توسط این مجموعه ارائه می شوند می باشند.


جهت مطالعه مقالات و مشاهده کاتالوگ کامل این شرکت به نشانی اینترنتی kianpartotadjhiz.com مراجعه فرمایید. همچنین پرسنل متخصص و متعهد این مجموعه آماده پاسخگویی و مشاوره جهت ارائه خدمات به کلیه هموطنان و همکاران عزیز از طریق شماره های تماس 02166577909، 02166577951 و 02166577984 می باشند.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.