بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

 در نشست امروز بر گسترش روابط بین ایران و عراق تاکید کردیم/ براساس منافع عراق، در خصوص روابط تهران و واشنگتن صحبت می‌کنیم/ به آقای امیرعبداللهیان گفتیم خوب است آمریکا و ایران مستقیما گفت‌وگو کنند

وزیر امور خارجه عراق گفت: در نشست امروز بر گسترش روابط بین ایران و عراق تاکید کردیم و همچنین در رابطه با پروژه‌های مختلف صحبت کردیم. این سفر فرصت خوبی بود که در خصوص روابط منطقه و اوضاع امنیتی در عراق و همچنین اوضاع امنیتی در منطقه صحبت کنیم.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، فواد حسین در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: پیش از این دیدار افتخار داشتیم در خدمت رئیس‌جمهور ایران باشیم. همچنین روز گذشته دیدارهای متعددی با مسئولین ایرانی در همه زمینه‌ها داشتیم 


وی ادامه داد: در نشست امروز بر گسترش روابط بین ایران و عراق تاکید کردیم و همچنین در رابطه با پروژه‌های مختلف صحبت کردیم. این سفر فرصت خوبی بود که در خصوص روابط منطقه و اوضاع امنیتی در عراق و همچنین اوضاع امنیتی در منطقه صحبت کنیم. 


وی افزود: تشکر می‌کنم از وزیر خارجه که روی بحث روابط ایران و آذربایجان متمرکز شده‌اند. همچنین گفت‌وگو در خصوص اوضاع افغانستان و تحولاتی که در این کشور صورت گرفته داشتیم. همچنین علاوه بر این مساله، در رابطه با روابط عراق و آمریکا و گفت‌وگوهایی که با طرف آمریکایی داشتیم و توافقی که در خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق صورت گرفت داشتیم. 


وزیر امور خارجه عراق گفت:‌ همچنین در رابطه با گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران که در حال اجرا استصحبت کردیم  و امیدواریم این مذاکرات ادامه داشته باشد. 


وی افزود: برای ما مهم است که در خصوص مساله روابط ایران با کشورهای همسایه عراق صحبت کنیم. عراق نقش مهمی در حمایت از گفت‌وگوهای عربستان و ایران دارد و امیدواریم دور پنجم مذاکرات صورت بگیرد. همچنین بر گفت‌وگوی ایران با سایر کشورهای همسایه عراق تاکید داریم.  اینجا هستیم که بر روابط تاریخی و فرهنگی و دینی با ایران تاکید کنیم. 


فواد حسین در پاسخ به سوالی در خصوص وساطت عراق میان ایران و آمریکا گفت: روابط آمریکا و ایران برای عراق مساله خارجی محسوب نمی‌شود و تنش ایران و آمریکا مستقیما بر وضعیت سیاسی و اقتصادی عراق تاثیر می‌گذارد و هر گشایشی بر وضعیت داخل کشور ما تاثیر مثبت دارد و ما براساس منافع عراق، در خصوص روابط تهران و واشنگتن صحبت می کنیم. ما فقط پیام‌رسان نیستیم و دیدگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به آقای امیرعبداللهیان گفتیم خوب است آمریکا و ایران مستقیما گفت‌وگو کنند.


وزیر امور خارجه عراق در خصوص خسارات وارد شده به کنسولگری‌های ایران در جریان اعتراضات در این کشور گفت: در حال بررسی هستیم که خسارت را برآورد کنیم و پس از آن خسارت را به طرف ایرانی پرداخت می‌کنیم. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.