بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

تاکید داریم که راه‌آهن شلمچه به بصره در اسرع وقت عملیاتی شود/ در خصوص مذاکرات هسته‌ای با وزیر و مقامات عالیرتبه عراق در مشورت هستیم/ روابط تهران و بغداد در همه سطوح راهبردی است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گفت‌وگوهایی در خصوص افغانستان داشتیم و همچنین در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و مذاکرات هسته ای ایران صحبت کردیم و ما در خصوص مذاکرات هسته‌ای با وزیر و مقامات عالیرتبه عراق در مشورت هستیم.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسین امیرعبداللهیان در  نشست خبری مشترک با فواد حسین گفت: ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه و هیات عالیرتبه همراه ایشان مطرح می‌کنم که ما امروز در ترکیب هیات همراه ایشان برخی مسئولین امنیتی را داریم و همچنین با جناب آقای وزیر گفت‌وگوهای دقیق را پیرامون مساله‌های قابل پیگیری داشتیم. توافق شد که وزیر راه و شهرسازی به بغداد سفر کنند و تاکید داریم که راه‌آهن شلمچه به بصره در اسرع وقت عملیاتی شود. 


وی ادامه داد: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بر روی همکاری کمیسیو‌ن‌های قضایی تاکید کردیم که با سرعت بیشتری پیگیری شود؛ خرسند هستیم که در آستانه دومین سال شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اخبار خوبی را از آقای وزیر در خصوص خروج قطعی نیروهای نظامی آمریکا شنیدیم. 


وی افزود: ما در خصوص لغو روادید عام گفت‌وگو داشتیم و آمادگی داریم بحث لغو روادید عام در کنار روادید سفر هوایی را عملیاتی شود و این از سمت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آقای وزیر گفتند مقامات ذی ربط این موضوع را پیگیری خواهند کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گفت‌وگوهایی در خصوص افغانستان داشتیم  و همچنین در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و مذاکرات هسته ای ایران صحبت کردیم و ما در خصوص مذاکرات هسته‌ای با وزیر و مقامات عالیرتبه عراق در مشورت هستیم.


دو کشور از روابطی درهم تنیده برخوردار هستند؛ آمار رفت‌وآمد اتباع دو کشور سالانه بالغ بر ۴ میلیون نفر است و شاید مشابهی در دنیا نداشته باشد. در زمینه صادرات برق و گاز روابط خوبی میان دو کشور وجود دارد. پروژه‌های متعددی از سوی ایران در عراق در حال اجرا است و یکی پروژه ساخت نیروگاه در بصره است. توافق کردیم در پایانه‌های مرزی تردد ترانزیتی تسهیل شود. گفت و گو هایی در خصوص اهمیت بازگشایی مرز بوکمال داشتیم که می تواند مشکلات غذایی و دارویی کشور سوریه از آن مسیر صورت بگیرد. در مجموع روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در همه حوزه‌ها تداوم دارد. روابط تهران و بغداد در همه سطوح راهبردی است. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.