بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حساب اعضای بازنشسته در مهرماه ۱۴۰۰ واریز شد

رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از پرداخت یک‌هزار و ۴۰ میلیارد تومان به اعضای بازنشسته در مهر ماه ۱۴۰۰ صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «محمد هاشم رکن تهران» با اشاره به پرداخت سهم‌الشرکه به فرهنگیان بازنشسته شده در بازه زمانی دوم شهریور تا اول مهر، گفت: البته امروز پنج‌شنبه دوم دی ماه، سهم بازنشستگان در استان‌های غیر از استان تهران واریز شد و سهم بازنشستگان عزیز در استان تهران طی هفته آینده پرداخت خواهد شد. 


وی ادامه داد: مبلغ پرداختی شامل واریزی عضو، واریزی دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است که به‌حساب ۴۳ هزار و ۴۶۸ نفر از فرهنگیان واریز شده است. 


وی تأکید کرد: از این مبلغ، ۲۵ درصد حاصل واریزی اعضاست و واریزی دولت نیز حدود ۵ درصد بوده است، درحالی‌که ۷۰ درصد از مابقی ۱۰۴۰ میلیارد تومان، مربوط به سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق بوده است. 


رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان با اعلام اینکه میانگین دریافتی اعضای بازنشسته صندوق حدود ۲۴ میلیون تومان است، گفت: این در حالی است که میانگین واریزی اعضا به صندوق حدود ۶ میلیون تومان بوده است. 


رکن تهران، افزایش میزان دریافتی فرهنگیان بازنشسته از صندوق را به دلیل افزایش چند برابری سودآوری موسسه در سال‌های اخیر ذکر کرد و گفت: سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان در سال مالی ۱۳۹۹ برابر با ۳۴۴۰ میلیارد تومان بود و پیش‌بینی سودآوری سال ۱۴۰۰ نیز بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است. 


وی ادامه داد: این رقم همه دریافتی فرهنگیان مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ پس از تقسیم در بین اعضا، به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود و میزان دریافتی آن‌ها را باز هم افزایش می‌دهد. 


رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه فرهنگیان عضو صندوق برای بهره‌مندی کامل از سهم دولت و سودآوری موسسه، می‌توانند میزان واریزی خود را تا سقف ۵ درصد افزایش دهند، یادآور شد: به تعداد اندک فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.