بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

کاهش پرونده های لیزینگ خودرو/ کنترل مجرمان سابقه دار با همراهی قوه قضاییه

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش تشکیل پرونده های لیزینگ خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، گفت: در 8 ماهه گذشته مجموع کل سرقت ها کمتر از دو درصد افزایش پیدا کرده است. البته سهم سرقت های خرد در این افزایش، کمتر از دو درصد بیشتر است.


وی ادامه داد: ما در پلیس آگاهی بیشتر روی پرونده هایی کار می کنیم که سارقان حرفه ای هستند. 


رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره آزمایشگاه های تشخیص هویت گفت: ما در حال حاضر با بهترین کیفیت و بهره مندی از بهترین متخصصان در این آزمایشگاهها کار می کنیم البته این آزمایشگاهها فقط هم مختص پلیس آگاهی نیست. ما به بخش های مختلف در این زمینه سرویس می دهیم. در جرائم مهم نیز وجود این آزمایشگاهها در تشخیص و کشف علت بسیار تاثیرگذار است.


سردار لطفی همچنین درباره بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار گفت: این بانک های اطلاعاتی در اختیار پلیس آگاهی است و به همراه قوه قضاییه برنامه کنترل برای مجرمان سابقه دار داریم. 


وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت شرکت های لیزینگ همچنان ادامه دارد، گفت: فعالیت این نوع شرکتها که در نهایت نیز منجر به کلاهبرداری از شهروندان می شد به حداقل رسیده است. در سال گذشته تا این مدت زمانی مشابه در خصوص شرکت های لیزینگ 70 فقره پرونده داشتیم اما امسال در همین مدت زمانی فقط 3 پرونده در خصوص لیزینگ تشکیل شده است. مردم خوشبختانه به تذکرات پلیس در این زمینه توجه کرده اند. 


رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: جرم جعل در حال حاضر بیشتر در جعل اسناد و مدارک است. 


سردار لطفی همچنین درباره پرونده های قتل در تهران گفت: پرونده های قتل در تهران روند کاهشی نسبت به سال های قبل دارد. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.