بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ارائه پیش‌نویس آمریکا به شورای امنیت برای تسهیل کمک‌های انسانی به افغانستان

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به مدت یک سال به شورای امنیت ارائه کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده پس از آنکه تحت فشار چین و بسیاری از کشورها از ایده ایجاد ساز و کار مختص به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان صرف نظر کرد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تسهیل ارائه این کمک‌ها به افغانستان به مدت یک سال به شورای امنیت ارائه کرد. 


اصلاحات بسیاری در پیش‌نویس قطعنامه در مقایسه با اولین نسخه که توسط چین، روسیه، هند، فرانسه و بریتانیا رد شد، انجام شده است. به گفته دیپلمات‌ها، این متن عصر روز گذشته -دوشنبه- به شورای امنیت ارسال شده و به زودی به رای گذاشته خواهد شد.


هنوز موضع چین که به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل دارای حق وتوست، در خصوص این متن مشخص نیست.


در پیش‌نویس قطعنامه آمده است که کمک‌های بشردوستانه و سایر فعالیت‌های مربوط به نیازهای اساسی انسانی در افغانستان در طی یک دوره یک ساله نقض شماره  ۲۲۵۵ سال ۲۰۱۵ نیست که تحریم‌هایی را بر نهادهای مرتبط با گروه طالبان اعمال کرده است.


در این سند آمده است که مدیریت و پرداخت پول، دارایی‌های مالی یا منابع اقتصادی و ارائه کالا برای خدمات ضروری جهت تضمین چنین کمک‌ها یا حمایت از چنین فعالیت‌هایی مجاز است.


این متن ارائه‌دهندگان کمک‌های بشردوستانه را به شدت تشویق می‌کند تا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم هر گونه منفعتی را که ممکن است افراد یا نهادهای هدف تحریم‌ها از آن بهره‌مند شوند، کاهش دهند. همچنین مقصد کمک‌ها نیز ظرف دو ماه پس از ارائه آن‌ها  بررسی خواهد شد.


 


.


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.