بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

بستانچی رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران شد

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.


انتخابات انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران با مشارکت 70 عضو این انجمن(50 عضو اصلی و 20 عضو ناظر) سه شنبه 23 آذر 1400 با حضور نماینده وزارت کار برگزار شد و آقایان مسعود موحدیان از شرکت تهویه دماوند، مهدی بستانچی از گروه صنعتی بستانچی، علی کمره ای از شرکت نیما تهویه آرا، منوچهر شجاعی از شرکت تهویه اروند و علی آرین پور از شرکت سرماآفرین از مجمع عمومی به عنوان اعضای هیات مدیره رای گرفتند.


بلافاصله بعداز مجمع هیات مدیره تشکیل جلسه داد و بر این اساس: آقایان مهدی بستانچی رییس، علی آرین پور نایب رییس، مسعود موحدیان خزانه دار،  منوچهر شجاعی و علی کمره ای عضو هیات مدیره معرفی شدند. طبق تصمیم هیات مدیره، آقای اسداله امینی به عنوان دبیر انجمن در سمت خود ابقاء و همچنین آقای اکبر سیفی از شرکت پویش تهویه به مدت یک سال به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد.


انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران با بیش از 70 سال سابقه یکی از قدیمی ترین تشکل های صنفی اقتصادی کشورمان است و انتخابات آن هر سه سال یکبار برگزار می شود. شرکت های عضو این انجمن که سابقه بعضی از آنها به بیش از 50 سال می رسد زمینه اشتغال مستقیم بیش از 10 هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از 150هزار نفر را فراهم کرده اند.


مهدی بستانچی که در دوره جدید، ریاست انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع را در اختیار دارد با بیان این که برخی از ادارات و دستگاه های دولتی با استفاده از محصولات خارجی حوزه تهویه مطبوع، بازار کالاهای تولیدی ایران که در سطح استاندارد بالاتری نسبت به کالای وارداتی هستند را در مخاطره قرار داده اند، اظهار کرد: ما این موضوع را حتما پیگیری می کنیم و از مسئولان خواهیم خواست تا با تدوین قوانینی جامع دستگاه های دولتی را ملزم به استفاده از کالاهای ایرانی کنند.


وی گفت: اصلاح قانون مالیات ها به ویژه در امر جلوگیری از حسابرسی مجدد، اصلاح تعرفه ها، تخصص کردن گمرکات کشور، اعمال قیمت های واقعی کالاهای وارداتی و ممنوعیت ورود کالاهای مشابه خارجی از اهم برنامه های آتی انجمن در دیدار با مقامات دولتی است.


بستانچی همچنین با اشاره به این که اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تهویه مطبوع خواهان طراحی و تدوین قوانینی هستند که استانداردهای تولید محصولات این حوزه را مشخص کند و براین خواسته خود اصرار و تاکید دارند، افزود: مقابله با پدیده قاچاق و تدوین استاندارد معین در رابطه با محصولات تولیدی حوزه تهویه مطبوع نیز از جمله برنامه های آتی ما است.


به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع  ایجاد رابطه دو جانبه و همکاری آموزشی، تحقیقاتی و علمی با انجمن های  بین المللی مانند HVI,HARDI  وASHRAE   یکی دیگر از برنامه های آینده انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران است.


وی در این رابطه تصریح کرد: همکاری با دانشگاه های معتبر کشور در زمینه تبادل خدمات و تدوین استانداردهای محصولات، تدوین بانک جامع نیازهای علمی و تحقیقاتی اعضای انجمن، همکاری با سازمان های دولتی مانند سازمان بهره وری انرژی، تهیه بانک اطلاعات تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع  و در نهایت تداوم همکاری جدی با سازمان ملی استاندارد  به جهت تدوین استانداردها از اهم برنامه های آتی انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع است.


بستانچی رئیس جدید انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع در پایان خاطرنشان کرد: ما در انجمن درصدد هستیم تا برای افزایش حضور منطقه ای تمامی اعضای این انجمن در بازارهای صادراتی کشورهای منطقه  گام بر داریم و با سود جستن از پتانسیل شرکت هایی که دارای ارتباطاتی در این زمینه هستند، به حضور موفق محصولات سیستم های تهویه مطبوع  تمامی اعضای انجمن در بازارهای وارداتی همسایگانمان سرعت ببخشیم.


 


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.