بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

سیاست واکسیناسیون ناهمگن اثربخشی بیشتری دارد

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: باید بازآرایی جدید در سیستم بهداشت و درمان تهران در مقابله با سویه جدید داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علیرضا زالی در جلسه ستا‌د مبارزه با کرونا گفت: باید تجربه سوش دلتا مورد بازنگری قرار بگیرد. الگوی سویه امیکرون به دلیل سرایت پذیری بالا در هر کشوری بروز خواهد کرد بنابراین با ایجاد مراکز سرپایی و اقدامات لازم  باید از بروز بحران جلوگیری کنیم.


وی با بیان اینکه تهران در وضعیت آبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: رنگبندی یک مسئله مهم است و نباید ما را فریب بدهد. بیماری امیکرون دوره ۴ الی ۵ روزه کمون دارد و تا بستری فرد ده روز فاصله است اگر ما این زمان را در رنگبندی مد نظر قرار دهیم با مشکل مواجه خواهیم شد.رنگبندی ما کار خوب و مهمی است اما توانایی سنجش سطح خطر را ندارد.


زالی خاطرنشان کرد: باید بازآرایی جدید در بهداشت و درمان تهران در مقابله با سویه جدید داشته باشیم.


وی با اشاره به واکسیناسیون گفت: همه کشورها موافقند که هر چه جمعیت بیشتری دوز بوستر بزنند ایمنی بیشتری در جامعه ایجاد خواهد شد و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه کمک کنند تا مردم برای تزریق دوز بوستر تشویق و ترغیب شوند.


زالی خاطرنشان کرد: از استاندار در خواست می کنیم با توجه به عدد قابل توجه کارمندان تزریق دوز بوستر را الزامی کنند تا درگیر بحران نشویم.


وی ادامه داد: تمام دستگاههای ذیربط در فرودگاه امام همکاری لازم را برای کنترل بیماری با نیروهای بهداشت داشته باشند. باید الزاماتی فراتر از آنچه در حال اجراست انجام شود.


زالی با اشاره به تجربه سایر کشورها در مقابله با سویه امیکرون گفت: مدارس به دلیل اینکه دانش آموزان بیشتر می توانند بیماری را منتقل کنند بسیار اهمیت دارند. نرم افزار پایش موارد سندرومیک را جدی بگیرند و مدیران  در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.


وی ادامه داد: سیاست استفاده از واکسن ناهمگن بسیار کمک کننده است و اثربخشی بیشتری نسبت به واکسن های همگن دارد.


زالی تاکید کرد: تیم های تلفیقی نظارتی در این دو الی سه هفته فعالیت بیشتری داشته باشند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.