سفر‌کردن یکی از تفریحات موردعلاقه انسان‌ها است؛ زیرا سبب کسب تجربه و ایجاد خاطرات خوب می‌شود. معمولا کسانی که به سفر علاقه‌مند هستند، به‌صورت زمینی یا هوایی به شهر یا کشور موردنظرشان سفر می‌کنند. اگر شما هم اهل مسافرت و دیدن جاهای دیدنی دنیا باشید، حتما برای سفرتان از ماشین شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کرده‌اید؛ اما آیا تا حالا با کشتی به سفر رفته‌اید؟ آیا از مزایای سفر با کشتی اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید به چه کشورهایی می‌توانید با کشتی سفر کنید؟ آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا سفر با کشتی در ایران به‌اندازه سایر وسایل نقلیه رایج نیست؟ اجازه دهید ابتدا جواب آخرین سوال را بررسی کنیم؛ دلیل محدودیت سفر با کشتی در ایران این است که امکان استفاده از کشتی در همه شهرهای ایران وجود ندارد و فقط شهرهای جنوبی کشور می‌توانند از کشتی برای جابه‌جایی مسافران استفاده کنند. شهر توریستی دبی بزرگ‌ترین شهر امارات به‌شمار می‌رود که به‌دلیل نزدیکی به ایران به یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای توریست‌های ایرانی تبدیل شده است. سفر به دبی معمولا از راه‌های زمینی و هوایی و همراه با تور دبی انجام می‌شود. مدتی است سفر با کشتی نیز مورداستقبال گردشگران قرار گرفته؛ زیرا مشاهده دریای زیبای خلیج‌فارس لذت سفر را چندبرابر می‌کند. تور دبی علی بابا یکی از تورهای مقرون‌به‌صرفه است که گردشگران ایرانی طرفدار آن هستند و سفر هوایی یا با کشتی آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. سفر با کشتی مانند هر وسیله نقلیه دیگری مزایا و معایب بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با همه این مزایا و معایب آشنا کنیم؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

برای سفر به دبی با کشتی به چه شهری باید برویم؟

اولین کاری که باید برای سفر به دبی انجام دهید، این است برای گرفتن ویزای مسافرتی اقدام کنید. بهتر است برای گرفتن ویزا طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل هفت روز کاری قبل از سفرتان آن را دریافت کرده باشید. اگر با تور دبی به سفر می‌روید، نیازی نیست خودتان برای گرفتن ویزا کاری انجام دهید. بعد از تهیه ویزا باید بلیط سفر به شهر بندر لنگه را تهیه کنید؛ زیرا سفر با کشتی به مقصد دبی در این شهر انجام می‌شود. اگر با تور دبی از تهران یا شهرهای دیگر قصد دارید به دبی سفر کنید، می‌توانید بلیط کشتی را از آژانس‌های مسافرتی شهرتان بخرید؛ البته می‌توانید این کار را در  بندرلنگه هم انجام دهید. قیمت تور دبی در بعضی از ماه‌های سال بسیار ارزان می‌شود؛ شما می‌توانید با رزرو تور در آن ماه‌ها یک سفر فراموش‌نشدنی با هزینه مناسب داشته باشید.

سفر به دبی با کشتی چه مزایایی دارد؟

انتخاب کشتی برای سفر به دبی امتیازات زیادی به شما می‌دهد تا بتوانید از سفرتان لذت ‌بیش‌تری ببرید. در این بخش قصد داریم شما را با این مزایا آشنا کنیم. اولین مزیت سفر باکشتی این است که مسیر سفر شما از دریای زیبای خلیج‌فارس می‌گذرد؛ شما می‌توانید از تماشای دریا لذت ببرید و با ثبت عکس خاطرات فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید. همچنین می‌توانید با چک‌کردن قیمت تور دبی یک سفر ارزان را تجربه کنید. دومین مزیت سفر با کشتی این است که می‌توانید بار بیش‌تری را با خود به کشتی ببرید. همان‌طورکه می‌دانید در سفر با هواپیما حداکثر بار مجاز برای هر مسافر 20 کیلوگرم است؛ اما سفر با کشتی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تا 50 کیلوگرم بار را به‌ازای هرمسافر با خود حمل کنید. درنتیجه با خیال راحت‌تری می‌توانید در دبی به مراکز خرید بروید. در ضمن اگر باری که وارد کشتی کرده‌اید بیش‌‌تر از 50 کیلوگرم باشد، به‌ازای هرکیلو باید 5000 تومان هزینه بیش‌تری بپردازید؛ البته اگر خواستید با تور دبی از تهران یا جای دیگری سفر کنید، بهتر است همه سوالات مربوط به سفر را از مسئول تور بپرسید. مزیت سوم سفر با کشتی مربوط به هزینه بلیط آن است؛ زیرا قیمت بلیط کشتی تقریبا نصف بلیط هواپیما محاسبه می‌شود. این موضوع به شما برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان کمک زیادی می‌کند. با چک‌کردن قیمت تور دبی از علی بابا می‌توانید یک سفر کاملا ارزان را تجربه کنید. برای تهیه بلیط کشتی می‌توانید به‌صورت اینترنتی یا حضوری اقدام کنید؛ درحال‌حاضر 85 آژانس فروش بلیط کشتی در ایران وجود دارد. با انتخاب تور دبی از تهران نگران خرید بلیط با قیمت مناسب نباشید، تهیه بلیط برعهده تور خواهد بود. اما سفر با کشتی معایبی نیز دارد که در بخش بعدی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

معایب سفر دریایی به دبی

سفر با کشتی نیز مانند سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما معایب و سختی‌هایی دارد که در این بخش بیش‌تر درباره آن صحبت خواهیم کرد. یکی از مسائلی که در سفر به دبی با کشتی باید موردتوجه قرار بدهید، این است که زمان سفر شما حدود هشت ساعت خواهد بود؛ همچنین یک مسافت طولانی هم باید تا بندرلنگه طی کنید. پس اگر علاقه‌ای به مسافت‌های طولانی ندارید، ممکن است کمی در این مسیر اذیت شوید. از آن‌جایی که شرایط آب وهوایی دریا و ساعت حرکت کشتی قابل پیش‌بینی نیست، شما باید ساعت ۱۰ صبح در بندرلنگه و برای برگشت هم باید ساعت چهار عصر در بندر دبی حضور داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی

این محتوا یک رپورتاژ تبلیغاتی میباشد و ایرانیان نیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد