فنگ شویی خانه

در اینجا چند نکته فنگ شویی در خانه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد در تمام فضاهای خانه اعمال می شود. همراه ما باشید با این مقاله از فنگ شویی شایگان

چگونه فنگ شویی خانه ام را انجام دهم؟

برای اینکه فنگ شویی خانه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، درک پنج عنصر شروع خوبی برای این کار هست.

با 5 عنصر اصلی فنگ شویی آشنا شوید

فنگ شویی از پنج عنصر تشکیل شده است که هر کدام از آنها تأثیرات متفاوتی از نظر روانی دارند. این پنج عنصر و تأثیرات آنها عبارتند از:

1. عنصر چوب

چوب نماد خلاقیت، رشد و سرزندگی است: برای تقویت رشد شخصی خود مبلمان چوبی و گیاهان را اضافه کنید.

2. عنصر فلز

فلز نماد تمرکز، دانش و منطق است و شما می توانید آن را از طریق قاب ها و تزئین های فلزی اضافه کنید.

3. عنصر زمین

زمین نماد تعادل، امنیت و ثبات است: این عنصر را می توانید با اضافه کردن آثار هنری و کریستال ها در خانه خود وارد کنید تا احساس ثبات بیشتری داشته باشید.

4. عنصر آب

آب نماد فراوانی، آرامش و خرد است: فواره ها و آکواریوم ها می توانند به شما کمک کنند این عنصر را به خانه خود اضافه کنید.

5. عنصر آتش

آتش نمادی از انرژی، جسارت و اشتیاق است، به همین دلیل است که شمع ها و چند وسیله قرمز به شما کمک کنند مراسم خود را جشن بگیرید.

با داشتن این عناصر و ایجاد تعادل بین آنها می توانید فضایی شاد ایجاد کنید که حامی شما در موفقیت و توانگری باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط “کاربردهای فنگ شویی چیست” را برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

مسیر بدون مانع در فضای خانه داشته باشید

هنگام قدم زدن در خانه، آیا مسیر نسبتاً بدون مانعی دارید یا برای جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر باید وسایل یا مبلمان را دور بزنید؟ اگر مسیر شما مسدود شده باشد، می تواند انرژی شما را نیز مسدود کند. مبلمان را طوری بچینید که بتوانید به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر حرکت کنید.

زمانی را به رفع انباشتگی اختصاص دهید

بر اساس فنگ شویی، بهم ریختگی می تواند جریان انرژی را مسدود کند و به طور کلی از پیشرفت زندگی شما جلوگیری کند. برای تمیز کردن و چیدمان وسایل وقت بگذارید و از شر چیزهایی که دیگر نیازی ندارید خلاص شوید. داخل کشوها، انبارها و کمدها را مرتب نگه دارید. این مناطق را به صورت دوره‌ای تمیز کنید، آنچه را که می‌توانید اهدا کنید و اقلامی را که شکسته‌اند یا نمی‌توان از آنها استفاده مجدد کرد دور بیندازید.

پنجره خود را تمیز نگه دارید

خورشید نمایانگر انرژی یانگ است و در فنگ شویی مهم است. تمیز نگه داشتن پنجره ها باعث می شود انرژی خورشید بدون مقاومت به اتاق های خانه شما وارد شود. همچنین می تواند به شما کمک کند احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

مراقب درهای خود باشید

درهای شما نیز مهم هستند. به طور خاص، هر دری باید بتواند تا انتها باز شود و اجازه ورود فرصت ها به زندگی شما را بدهد. هر کدام نیز باید به درستی عمل کنند، مانند اینکه جیرجیر نزنند و بتوانند به راحتی باز یا بسته شوند.

از گیاهان استفاده کنید

در فنگ شویی، گیاهان نشان دهنده طبیعت و انرژی طبیعی هستند. آنها احساس طراوت و سرزندگی را به خانه شما می آورند. هنگام تهیه گیاهان آپارتمانی جدید ، به شرایط نگهداری آن توجه کنید. از گیاهان مراقبت کنید تا آنها را سالم و قوی نگه دارید و آنها نیز همین کار را برای شما انجام دهند.

شکرگزاری خود را نشان دهید

یکی از باورهای اصلی فنگ شویی این است که هر چیزی زنده است. این شامل خانه و همه چیزهای داخلش می شود. از خانه بابت تمام کارهایی که برای شما و خانواده شما انجام می دهد تشکر کنید.

ورودی خانه را دریابید

انرژی از درب ورودی وارد خانه شما می شود. به همین دلیل این فضا برای ایجاد یک جریان انرژی خوب مهم است. دو نکته زیر را برای یک ورودی خوب در نظر بگیرید.

1. به جریان آرام انرژی کمک کنید

در فنگ شویی هدف ایجاد جریان آرام انرژی است که در تمام خانه بچرخد. جریان انرژی در بعضی مکان ها مانند ورودی های بلند یا دو درب همراستا دارای سرعت زیاد می باشد. یافتن راهی برای کاهش سرعت این انرژی به پراکندگی آن در خانه کمک می کند.

یکی از راه های کاهش سرعت انرژی استفاده از فرش طرح دار است. قرار دادن یک عکس یا آثار هنری روی دیوارهای ورودی نیز می تواند کمک کننده باشد. در عین حال، شما نمی خواهید ورودی را آنقدر پر کنید که باعث بهم ریختگی یا متوقف شدن کامل انرژی گردد.

2. یک فضای باز و روشن ایجاد کنید

اگر ورودی کوچک است، یک آینه به دیوار آویزان کنید تا به باز شدن فضای آن کمک کند، همچنین فضا را برای فرصت های بیشتری برای ورود به زندگی خود خلوت کنید. اگر راهروی ورودی تاریک است، چراغی قرار دهید که آن را روشن کند.

رفع انباشتگی، استفاده از گیاهان و توجه به ورودی خانه از نکات مهم جذب ثروت می باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “فنگ شویی ثروت” را نیز مطالعه نمایید.

فنگ شویی خانه

فنگ شویی اتاق نشیمن

فلسفه فنگ شویی بر حفظ جریان انرژی و تعادل در خانه شما تمرکز دارد و به انرژی اجازه می دهد آزادانه از اتاقی به اتاق دیگر حرکت کند. به همین دلیل است که بهترین راه برای شروع فرآیند فنگ شویی این است که ابتدا رفع انباشتگی کنید. اگر وسایل و اثاثیه اضافی دارید، نمی توانید شروع به چیدمان مجدد مبلمان و وسایل خود در اتاق نشیمن کنید. بنابراین بعد از رفع انباشتگی مراحل زیر را انجام دهید.

به کاربری فکر کنید

وقتی تصمیم می گیرید چه مبلمانی در اتاق نشیمن خود داشته باشید، به کارهایی که معمولاً در آنجا انجام می دهید فکر کنید. این به شناسایی نوع وسایل مورد نیاز شما کمک می کند. همچنین به این فکر کنید که عموماً چند نفر به طور همزمان در این اتاق هستند.

مبلمان ساده را در اولویت قرار دهید

در فنگ شویی الویت بیشتر در مورد چیدمان مجدد وسایل موجود شماست تا خرید وسایل جدید. با این حال، اگر قصد دارید یک خانه جدید را از ابتدا تزئین کنید یا دکوراسیون فعلی خود را تغییر دهید، توصیه می کنیم مبلمانی با خطوط ساده و تمیز انتخاب کنید. با حفظ جریان بصری ساده و شفاف، می توانید از احساس بی نظمی و درهم ریختگی جلوگیری کنید.

مبل را در موقعیت فرمان قرار دهید

در اتاق نشیمن، مبل را طوری قرار دهید تا بتوانید در حالی که روی آن نشسته اید، ورودی را ببینید. اغلب، این به معنای قرار دادن مبل در فضایی است که روبروی در یا ورودی اتاق است. به جای فشار دادن مبل به دیوار، آن را کمی بیرون بکشید، حتی اگر چند سانتیمتر باشد. این اجازه می دهد تا انرژی و هوا در اطراف مبلمان جریان یابد.

از رنگ به مقدار کم استفاده کنید

اگر ایده رنگ در اتاق نشیمن خود را دوست دارید، به جای رنگ آمیزی کل اتاق، فقط یک یا دو دیوار را رنگ کنید. همچنین می‌توانید با کوسن های روی مبل، فرش یا تزئینات دیگر، رنگ را به اتاق القا کنید.

در مورد تزئینات خود فکر کنید

فقط تزئیناتی بچینید که به شما احساس شادی و تعادل می دهد. هر چیزی که حس شادی نداشته باشد و یا دید بصری نامناسبی داشته باشد انرژی شما را پایین می آورد.

برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله “فنگ شویی خانه” را نیز مطالعه نمایید و با اجرای قوانین و اصول آن در منزل آرامش و بهره وری بیشتری تجربه نمایید.

فنگ شویی خانه

فنگ شویی اتاق خواب

اگر متاهل هستید، یک اتاق خواب با فنگ شویی خوب پیوند بین شما را تقویت کرده و عشق را جذب می کند. بنابراین، به خاطر خواب بهتر و تقویت روابط خود، این نکات را برای بهبود فنگ شویی در اتاق خواب خود در نظر بگیرید.

رنگ های آرامش بخش را انتخاب کنید

در فنگ شویی، رنگ های گرم مانند کرم، هلویی، بژ، زرد ، مرجانی، قهوه ای مایل به زرد و کاکائویی برای دیوارهای اتاق خواب ایده آل هستند زیرا آرامش بخش هستند. آبی روشن ، سبز و اسطوخودوس رنگ‌های سردتری هستند که آرامش‌بخش و مساعد برای خواب هستند. اعتقاد بر این است که بسیاری از رنگ‌های سرد، مانند خاکستری یا سفید تند، در آرامش اختلال ایجاد می‌کنند.

تخت را در موقعیت فرماندهی قرار دهید

قرارگیری تخت ایده آل به شما این امکان را می دهد که درب اتاق خواب را در حالی که در رختخواب هستید ببینید. بر اساس فنگ شویی، داشتن منظره ای از درب، احساس امنیت می دهد و باعث آرامش و خواب خوب می شود.

سر تخت باید در مقابل دیوار باشد. اگر دو نفر در تخت خواب هستند، باید فضای مساوی در دو طرف وجود داشته باشد تا هر فرد بتواند به راحتی به رختخواب رفته و از آن خارج شود. همچنین بهتر است تخت را زیر یک تیر سازه ای یا پنکه سقفی قرار ندهید.

چیزی را زیر تخت نگهداری نکنید

بسته به اندازه فضای زندگی خود، ممکن است بخواهید وسایل اضافی را در هر جایی که مناسب هستند ذخیره کنید. با این حال، طبق فنگ شویی، ذخیره کردن اشیا زیر تخت ایده بدی است زیرا از جریان هوا جلوگیری می کند. اگر واقعاً به فضا نیاز دارید، فقط وسایل نرم مانند پتو یا بالش اضافی را در آنجا نگهداری کنید.

وسایل الکترونیک در اتاق خواب نگه ندارید

تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی یا فضای کاری در اتاق خواب مانع از استراحت می شود. این وسایل نماد بیداری هستند و انرژی می‌گیرند. اگر چاره ای ندارید، این موارد را تا جایی که می توانید پنهان کنید. به عنوان مثال، تلویزیون را در یک قفسه قرار دهید یا آن را با یک پارچه بپوشانید.

جابجایی آینه ها

بر اساس فنگ شویی، آینه ها انرژی را به اتاق خواب می تابانند که ممکن است منجر به بی قراری و تشدید نگرانی شود. به خصوص مهم است که آینه را به دیوار روبروی تخت خود آویزان نکنید.

از هر چیزی دو تا

به طور کلی سعی کنید از هر چیزی که می توانید دو تا داشته باشید. زوج ها باید دو پاتختی یکسان داشته باشند، مثلاً یکی در هر طرف تخت.

از آثار هنری استفاده کنید

هر تصویری که به دیوار اتاق خواب خود آویزان می کنید باید الهام بخش، نشاط آور یا آرامش بخش باشد. یکی از بهترین مکان‌ها برای آویزان کردن این نوع عکس‌ها، روی دیوار روبروی تختتان است. همچنین بهتر است از تصاویری که در آنها دریاچه، آبشار یا رودخانه است اجتناب کنید. همچنین، تصاویر غم انگیز یا ناراحت کننده یا نقاشی ها یا عکس هایی که فقط یک نفر را نشان می دهند را وارد اتاق خواب خود نکنید، زیرا این نماد تنهایی است.

قوانین دیگری نیز وجود دارند که می توانید در مقاله “فنگ شویی اتاق خواب” مطالعه نمایید.

فنگ شویی خانه

فنگ شویی دفتر کار

اگر در خانه کار می کنید ، می توانید اصول فنگ شویی را در دفتر کار خود نیز به کار ببرید.

میز را در موقعیت فرماندهی قرار دهید

در این اتاق، میز شماست که باید در موقعیت فرماندهی قرار گیرد. هنگامی که پشت میز خود می نشینید، درب باید به راحتی در دید شما باشد

یک صندلی مدیریت بگیرید

اگر زمان زیادی را پشت میز خود می گذرانید، این نکته بسیار مهم است. صندلی که روی آن می نشینید باید پشتیبانی و راحتی را ارائه دهد. این کار باعث می‌شود که روز کاری خود را راحت‌تر بگذرانید. انتخاب صندلی مناسب نیز می تواند شما را از بروز درد در ناحیه گردن، شانه ها و کمر جلوگیری کند.

کلام آخر

توجه داشته باشید که هر اتاق در خانه چه احساسی در شما ایجاد می کند. اگر اتاق خاصی حس تعادل و آرامش را ایجاد نمی کند، در نظر بگیرید که آیا عنصر خاصی از فنگ شویی در آن وجود ندارد. تغییرات را تا زمانی که در اطراف خود احساس بهتری داشته باشید اعمال کنید. در نهایت می توانید با مشاوره فنگ شویی پتانسیل های خود را شکوفا کنید و نتایج بهتری کسب کنید.