بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

 با واشنگتن درباره کاهش خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه‌های ژاپن توافق کردیم

نخست‌وزیر ژاپن از توافق با واشنگتن درباره کاهش خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه‌های این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از تاس، «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن امروز -یکشنبه- اعلام کرد که توکیو و واشنگتن توافق کرده‌اند تا خروج پرسنل نظامی آمریکا از اراضی پایگاه‌های آمریکایی در ژاپن را به دلیل شیوع ویروس کرونا محدود کنند.


کیشیدا گفت: «در پی بحث و بررسی که با طرف آمریکایی انجام شد، به توافقی مشترک در مورد محدود کردن خروج از پایگاه‌های نظامی آمریکا در صورت عدم وجود نیاز مبرم به عنوان اقدامی برای مبارزه با شیوع کرونا دست یافتیم. ما در حال حاضر روی جزئیات توافق کار می‌کنیم».


افزایش سریع شیوع ویروس کرونا در پایان دسامبر گذشته در تعدادی از پایگاه‌های نظامی ایالات متحده از جمله پایگاه «کمت هانسن» واقع در جزیره «اوکیناوا» در جنوب ژاپن ثبت شد. ویروس در این پایگاه‌ها توسط سربازان آمریکایی که اخیرا به صورت متناوب به ژاپن منتقل شده‌اند، منتشر شد.


 این سربازان در چارچوب توافق‌های دوجانبه موجود در بدو ورود تحت آزمایش کرونا قرار نگرفتند اما در حال حاضر انجام آزمایش کرونا دوباره اجباری شده است.


مقامات بهداشتی ژاپن به دلیل افزایش شاخص روزانه ابتلا به کرونا در مراکز نظامی آمریکا در حال حاضر رکورد افزایش ابتلا به این ویروس را در میان ساکنان جزیره اوکیناوا و استان «یاماگوتی»، محل پایگاه نظامی «ایواکونی» آمریکا ثبت کرده‌اند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.