مزیت لوله کاروگیت | خبرگزاری ایلنا

بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

مزیت لوله کاروگیت

لوله کاروگیت دوجداره که جنس آن از پی وی سی یو باشد، روی آن ها شیارهای خاصی تعبیه شده است، این نوع لوله از پرکاربرد ترین لوله های زهکش محسوب می شود. لوله کاروگیت از نوع دوجداره از جدیدترین محصولات لوله زهکش هستند. لوله کاروگیت قابلیت تحمل بار و فشار خارجی بالا را دارد.


مزیت لوله کاروگیت چیست؟


قبل از اینکه به طور اختصاصی به لوله کاروگیت بپردازیم، باید بگویم این لوله از جمله لوله های پلی اتیلن است که از نوع لوله زهکش نیز هست. در ابتدا کمی با لوله زهکش آشنا می شویم سپس به مزیت لوله کاروگیت نیز خواهیم پرداخت. لوله زهکش از جمله لوله های پلی اتیلن و یا پی وی سی  است که به منظور خارج کردن آب اضافی و دیگر مصارف، در زمین های کشاورزی، زمین های ورزشی، پل ها، جاده ها و دیگر جاها استفاده می شود. روی این لوله سوراخ هایی قرار می گیرد، که رطوبت از طریق آن ها جذب می شود. این لوله در سطح زمین یا در داخل زمین کار گذاشته می شود. این نوع لوله در مدل هایی چون ساده، الیاف دار، مشبک و نیمه مشبک تولید می شود و در بازار عرضه می گردد.


این نوع لوله در برابر فرسایش، زنگ زدگی، سایش، و دیگر آسیب ها مقاوم هست. طول عمر بالا دارد و  انعطاف پذیری قابل قبول دارد. همانطور که اشاره لوله زهکش در انواع و مدل های مختلف تولید می شود، یکی از این مدل ها  لوله کاروگیت است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.


ویژگی های لوله کاروگیت


قبلا نیز اشاره شد لوله زهکش انواع مختلف دارد، یکی از این نوع لوله ها، لوله کاروگیت است. لوله کاروگیت دوجداره که جنس آن از پی وی سی یو باشد، روی آن ها شیارهای خاصی تعبیه شده است، این نوع لوله از پرکاربرد ترین لوله های زهکش محسوب می شود. لوله کاروگیت از نوع دوجداره از جدیدترین محصولات لوله زهکش هستند. لوله کاروگیت قابلیت تحمل بار و فشار خارجی بالا را دارد. به دلیل آسیب پذیری کمی که دارد در بازه زمانی طولانی سالم می ماند. لوله کاروگیت در مقابل مواد نامرغوب شیمیایی، مواد محلول ناسالمی که از طریق زه آب خارج می شوند، مقاوم هستند. به این دلیل که این نوع لوله دارای سطح پهنی است، زه آب به راحتی از آن خارج می شود. در صورت آسیب دیدگی این نوع لوله زهکش، برای ترمیم و تعمیر آن هزینه زیادی لازم نیست. به این دلیل که برای نگهداری لوله کاروگیت نیازی نیست هزینه زیادی صرف شود، استفاده از آن در بین کاربران مورد توجه قرار می گیرد. از لوله کاروگیت استفاده های زیادی در زمینه های مختلف می شود. به این دلیل که این محصول قابلیت افزایش استحکام و مقاومت زمین را دارد، به منظور ایجاد یک پایه قوی برای انواع سازه مورد استفاده قرار می گیرد. برای کار گذاری در راه ها نیز از این نوع لوله استفاده می شود. در جایی که قصد راه سازی داریم، یکی از معیارهای مورد نیاز وجود خاک مقاوم است. هم چنین در هنگام ساختمان سازی باید اطمینان حاصل کنیم؛ محل احداث ساختمان از استحکام لازم برخوردار باشد. به منظور ایجاد مقاومت در خاک لوله کاروگیت گزینه بسیار کارآمدی است. هم چنین از لوله کاروگیت در باند فرودگاه، و هم چنین در باغ ها و زمین های کشاورزی نیز استفاده می شود. به منظور کاهش سطح آب در موارد ضروری از لوله کاروگیت استفاده می شود. در صورتی که بخواهیم فشار آب های داخل زمین را کم کنیم استفاده از کاروگیت پیشنهاد می شود.


 


159


                        لوله کاروگیت


چگونگی نصب و شرایط نگهداری لوله کاروگیت


برای ایجاد پیوند و اتصال بین لوله ها اغلب از کوپلر استفاده می شود. این عناصر اغلب بر روی لوله ها موجود هستند. هنگامی که اندازه کاروگیت بزرگ باشد، برای ایجاد اتصال بین لوله ها از جوش حرارتی و یا اتصال الکتروفیوژن استفاده می شود. بعد از نصب لوله کاروگیت به این دلیل که این نوع لوله در برابر فرسودگی، زنگ زدگی، سایش و پوسیدگی، تغییر شکل، منجمد شدن و دیگر تغییرات شیمیایی و فیزیکی مقاوم است؛ استفاده و نگهداری از آن بسیار آسان است. برای بهره برداری مناسب از این لوله و تمیز کردن آن می توانیم سطح آن را بشوییم.


برای اینکه در استفاده از لوله زهکش کاروگیت بهترین بهره برداری را داشته باشید، به تعیین فاصله بین سطح و جایی که لوله کار گذاشته می شود توجه کنید.


 


160


                   لوله کاروگیت


طراحی و ساختار لوله کاروگیت


این نوع لوله متشکل از دو بخش خارجی و داخلی است که هر کدام از دو جنس متفاوت اند. سطح خارجی این لوله از پلی اتیلن که یک ماده بسیار محکم است ساخته شده است. به دلیل داشتن این ساختار خارجی قابلیت تحمل فشار زیادی را دارد. برای همین هنگامی که در راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند وزن ماشین ها و کامیون های بزرگ را تحمل کند. برای سهولت در عبور انواع سیالات از این نوع لوله، داخل آن به طور صاف طراحی شده است. برای همین عبور آب و دیگر سیالات از لوله به استفاده از پمپ احتیاج ندارد. سطح داخلی لوله صاف و صیقلی است، این ساختار باعث می شود که هنگام عبور سیالات بین سطح لوله و ذرات مواد اصطکاک ایجاد نشود. در نتیجه حرکت سیالات داخل لوله به راحتی انجام می شود. وزن کم این لوله باعث سهولت در نصب می شود. هنگام کار با این لوله نیازی به استفاده از جرثقیل برای حمل آن نیست. و حمل آن به راحتی توسط چند نیروی انسانی انجام می شود. این لوله همانطور که اشاره شد انعطاف پذیری خوب دارد. این ویژگی به هنگام نصب بسیار کمک کننده است؛ زیرا نیاز به اتصال کم تر می شود، و در نتیجه وسایل لازم برای اتصال نیز کم تر استفاده می شود در نهایت سرعت نصب بالا می رود‌ و در هزینه ها صرفه جویی می شود.


قیمت گذاری لوله کاروگیت


می دانیم که کاروگیت وزن کمی دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مواد پلی اتیلن کمی به عنوان مواد اولیه، برای تولید آن استفاده می شود. هم چنین در مرحله تولید از برق کمی استفاده می شود. به این دلیل که از مواد اولیه کمتر و هم چنین انرژی کمتری جهت تولید کاروگیت استفاده می شود، قیمت نهایی خرید این لوله برای کاربر کاهش می یابد.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.