بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :


سنتکام:‌

asdasd





فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) از تکمیل تحقیقات در باره حمله تروریستی به دروازه فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از روسیاالیوم، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که تحقیقات درباره حمله تروریستی به دروازه فرودگاه بین المللی «حامد کرزی» در کابل در آگوست سال ۲۰۲۱ کامل شده است.

به دستور فرمانده سنتکام، این تحقیقات تکمیلی شامل مصاحبه با بیش از ۵۰ نفر از نیروهای خدماتی بود که به طور مستقیم در تخلیه در دروازه «ابی گیت» شرکت داشتند، از جمله ۱۲ نفر از این نیروها که قبلا به دلیل تخلیه پزشکی یا درمان در دسترس نبودند.

طبق گزارش سنتکام، هدف از این تحقیقات، تاثیر اطلاعات جدید بر نتایج تحقیقات اولیه درباره حادثه بمب گذاری در دروازه ابی که در بازه زمانی ۶ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ رخ داد، بوده است.

 این تحقیق به طور ویژه به دنبال تشخیص این موضوع بوده است که آیا امکان پیشگیری از این حمله که جان ۱۳ آمریکایی و ۱۷۰ افغان را گرفت، وجود داشت یا خیر و اینکه آیا پرسنل فرودگا در میان انبوه جمعیت، فرد انتحاری را شناسایی کردند و آیا نیروهایی که در دروازه فرودگاه مستقر بودند، فرصت درگیری با عامل انتحاری را پیش از انجام جنایت پیدا کردند یا خیر».

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که حمله تروریستی به دروازه ابی در سطح تاکتیکی قابل پیشگیری نبوده و فرماندهان در دروازه ابی حضور داشتند و با عامل انتحاری درگیر شدند و تصمیمات تاکتیکی درستی اتخاذ کردند.

عامل انتحاری نیز در میان جمعیت شناسایی نشده بود و قبل از وقوع حمله در ۲۶ آگوست ۲۰۲۱، هیچ فرصتی برای نیروهای نظامی وجود نداشت که با او درگیر شوند.

رسانه های آمریکایی بر اساس نتایج این تحقیقات گزارش دادند که «عبدالرحمن اللوغری» (نام وی توسط گروه تروریستی داعش اعلام شده است) در یکی از زندان های افغانستان بازداشت شد، اما طالبان پس از به قدرت رسیدن او را آزاد کرد.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر

رایتل

همراه اول - همراه مکانیک -آچاره

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.