بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :



asdasd





همه منتظر هستند تا حسن یزدانی هم شرایطش را اعلام کند. او هنوز شرایط حضور در اردو را ندارد و به احتمال زیاد در اولین مرحله اردوی تیم ملی بعد از مسابقات گزینشی در قرقیزستان به اردو اضافه می‌شود.

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، از حدود ۲۰ روز پیش کامران قاسمپور با انجام یک مصاحبه رسمی اعلام کرد که از این پس در وزن ۸۶ کیلوگرم به میدان می‌رود. تصمیمی که برخلاف روندی بود که در دو سال گذشته انجام شد و حالا باید منتظر برگزاری یک مسابقه انتخابی در این وزن بین حسن یزدانی و کامران قاسمپور بود. یک انتخابی جذاب که برای چهارمین بار برگزار می‌شود و البته شاید این‌بار در خارج از ایران برگزار شود. سال گذشته و به خصوص بعد از مصدومیت یزدانی و البته شکست کامران قاسمپور در جایزه بزرگ کرواسی مقابل کایل اسنایدر، زمزمه‌های حضور کامران قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم به راه افتاد. کامران چند بار این موضوع را به روش‌های مختلف به گوش کادرفنی رساند اما کادر فنی به دلیل بحث چرخه انتخابی تیم ملی و البته وزن کم کردن‌های کامران این موضوع را نادیده گرفت تا اینکه در اولین روزهای سال جدید کامران با اعلام اینکه ۹۰ کیلوگرم بیشتر وزن ندارد، قید حضور در ۹۷ کیلوگرم را زد. حالا با توجه به درخواست رسمی کامران، کادر فنی هم باید بپذیرد که از این کشتی‌گیر در ۸۶ کیلوگرم استفاده کند.

 1-  کامران گره 86 را باز می‌کند؟

در وزن 86 کیلوگرم بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی فقط دو نفر ماندند؛ حسن یزدانی و هادی وفا‌یی‌پور؛ اولی کتفش خراب است و در چند ماه مانده به المپیک هنوز روی تشک هم نرفته. دومی در قهرمانی آسیا نتیجه بسیار ضعیفی گرفته و قابل اعتماد نیست. وفایی‌پور در قهرمانی آسیا به کسی باخت که همیشه مقابل حسن یزدانی 10 بر صفر بازنده بوده. به همین دلیل کادر فنی و فدراسیون چاره‌ای ندارند تا اینکه شرایط را برای حضور در 86 کیلوگرم کامران فراهم کنند. شاید کاوه و دبیر نگران چرخه باشند اما چرخه انتخابی تیم ملی این اجازه را به رئیس فدراسیون و کادر فنی داده تا در یک وزن تصمیمی را بگیرند که به سود کشتی باشد. حضور کامران در 86 کیلوگرم را باید به فال نیک گرفت. کامران و حسن باید با هم انتخابی برگزار کنند اگر حسن یزدانی همانند سه مسابقه انتخابی که از قبل برگزار کرده، بتواند کامران را شکست بدهد؛ خیال همه در المپیک هم از او راحت می‌شود اما اگر شرایط کشتی گرفتن را نداشته باشد، این فرصت به کامران می‌رسد تا مدال ایران در وزن 86 کیلوگرم از بین نرود.

2-  تصمیم اشتباه پژمان

حضور کامران در ۹۷ کیلوگرم از ابتدا هم اشتباه بود اما این تصمیم اشتباه به اصرار پژمان درستکار گرفته شد و حالا بعد از نزدیک به دو سال همه متوجه شدند که حضور کامران در 97 کیلوگرم بی‌فایده است. کامران خواهان حضور در المپیک بود و این موضوع را دو سال پیش به فدراسیون و کادر فنی وقت اعلام کرد اما درستکار به جای فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابی در وزن 86 کیلوگرم، کامران را به ۹۷ کیلوگرم فرستاد. حضور کامران با ۹۲ کیلوگرم وزن  در ۹۷ کیلوگرم که کشتی‌گیران این وزن معمولً ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند، از روز اول مشخص بود که اشتباه است اما پژمان قصد داشت از هر دو ستاره تیم ملی در المپیک استفاده کند؛ رؤیایی که محقق نشد.

3-   افت محسوس

حضور کامران در ۹۷ کیلوگرم تبعات زیادی داشت. یکی از تبعات این تصمیم تحقیر کشتی‌گیران ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد بود. با حضور کامران که در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گرفت عملاً کادر فنی وقت به کشتی‌گیرانی مثل امیرعلی آذرپیرا، مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان اعلام کرد که اعتمادی به آنها ندارد و همین هم باعث شد این کشتی‌گیران دچار افت محسوسی شوند. علاوه بر این، مسابقه و تمرین کامران با کشتی‌گیرانی که از خودش سنگین‌تر بودند، باعث شد تا چند بار با مصدومیت شدید روبه‌رو شود و همین باعث شده تا علیرضا دبیر و محسن کاوه در مقابل تصمیم کامران برای حضور در ۸۶ کیلوگرم خیلی مقاومت نکنند.

4-   انتخابی چهارم؟

حالا همه منتظر هستند تا حسن یزدانی هم شرایطش را اعلام کند. او هنوز شرایط حضور در اردو را ندارد و به احتمال زیاد در اولین مرحله اردوی تیم ملی بعد از مسابقات گزینشی در قرقیزستان به اردو اضافه می‌شود. بعد از حضور در اردو مشخص می‌شود که وضعیت کتف یزدانی چطور است. البته کادر فنی نام حسن یزدانی را برای حضور در تورنمنت مجارستان قرار داده و اگر شرایطش در اردو مناسب باشد او ۱۷ خرداد به مجارستان اعزام می‌شود. کادر فنی قصد دارد در بوداپست حسن را محک بزند اما شاید انتخابی مهم کشتی در این وزن هم همان‌جا برگزار شود. هنوز فدراسیون و کادر فنی درباره وضعیت کامران تصمیم خود را به طور رسمی اعلام نکردند اما به نظر بعید است که محسن کاوه مشکلی با این موضوع داشته باشد.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر

رایتل

همراه اول - همراه مکانیک -آچاره

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.