بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

­رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی­ جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در حج ۱۴۰۳ خبر داد.

اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­مرعشی در نشست خبری حج ۱۴۰۳­ افزود: امسال نیز بر اساس نظر بعثه مقام معظم رهبری تعداد عوامل اجرایی اعزامی به حج کاهش یافت تا صف طولانی زائران تشرف به حج کاهش یابد. سال گذشته ۴۲۵ نفر کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعزامی به حج بودند که این تعداد امسال به ۳۸۰ نفر کاهش یافت. ­

وی گفت: کادر پزشکی اعزامی به حج امسال شامل پزشکان معاینه کننده، نیرو‌های ستادی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، پزشکان متخصص قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان، رادیولوژی، طب اورژانس، داروساز، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی و .. است.

مرعشی گفت: طبق ثبت نامی که تاکنون صورت گرفته است، ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال سن دارند و ۹۲ زائر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند. همچنین ۹۴۸۹ زائر نیز بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

وی ضمن تشریح معاینات حجاج قبل از اعزام به حج گفت: تا امروز از کل ۸۲۱۶۴ زائر ثبت نامی، تاکنون استطاعت ۶۲۱۴۰ زائر تایید شده است و استطاعت ۹۲۶۲ زائر در حال بررسی است. ۹۴۴۰ زائر نیز هنوز معاینه نشده‌اند. همچنین ۷۰۷ زائر توسط پزشکان معین به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده‌اند.

مرعشی گفت:­تاکنون از بین زائران معاینه شده، ۱۱۳۲۰ نفر دارای بیماری قند، ۱۶۷۷۰ نفر فشار خون، ۳۲۰۵ نفر بیماری قلبی و ۵۹۰ بیماری‌های ریوی دارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین گفت: از بین ۸۲۱۶۰ زائر ثبت نامی، استطاعت جسمی ۵۹۵ نفر تاکنون رد شده است که البته این زائران می‌توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند و در این صورت موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در سطح استان‌ها بررسی می‌شود.

مرعشی همچنین گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعداد خانم‌های اعزامی به حج بیشتر از آقایان است. به طوری که ۴۵۲۰۰ نفر از زائران امسال را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی­ ادامه­ داد:­ ­بر اساس بررسی‌های علمی و فقهی صورت گرفته، امسال زائران دیالیزی به حج مشرف نخواهند شد. همچنین خانم‌هایی که کودک شیرخوار زیر یک سال داشته باشند و کمتر از یک سال از زمان زایمان آنها گذشته باشد، با توجه به آسیبی که از نظر تغذیه می‌تواند به نوزاد آنها وارد می‌شود، امسال اعزام نمی‌شوند و اعزام آنها به سال بعد موکول می‌شود.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.