بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

مشاور امنیت ملی و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که انفعال در این مرحله برای اسرائیل اشتباه بزرگی خواهد بود.

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که ایران، اسرائیل را محاصره کرده و تقریباً ماه‌هاست که به متحدان اسرائیلی ما از هر جبهه‌ای حمله می‌کند.

رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا با اشاره به اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا شانه به شانه در کنار اسرائیل می‌ایستد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که حمله ایران به اسرائیل را به «شدیدترین لحن» محکوم می‌کند.

دو مقام آمریکایی گفتند که موج حملاتی که از سوی ایران به سمت اسرائیل آغاز شد، حدود پنج ساعت به طول انجامید.

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که برای بررسی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

یک مقام آمریکایی گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده و تیم امنیت ملی وی پس از یک وقفه کوتاه، نشست خود را از سر گرفتند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی با وزیر دفاع ایالات متحده گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه عربستان با ابراز نگرانی عمیق از تحولات تشدید تنش نظامی در خاورمیانه و جدیت پیامدهای آن، طرفین را به خویشتن‌داری فرا خواند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک پایگاه هوایی در جنوب سرزمین‌های اشغالی در حمله ایران دچار آسیب شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی گفت‌وگو کردند. 

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که واکنش اسرائیل به حمله مشروع ایران به این رژیم از محورهای اصلی این گفت‌وگو است.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا از حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد و در شبکه «ایکس» نوشت: «باید از تشدید تنش منطقه‌ای به هر قیمتی اجتناب شود».

سانچز گفت که کشورش با سفارتخانه‌های خود در منطقه «برای خدمت به اسپانیایی‌ها در منطقه» در تماس است.

جوزپ بوررل»، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در واکنشی غیرموجه حملات مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کرد و طی اظهاراتی بی‌اساس این اقدام را «تشدید بی‌سابقه تنش» خواند و مدعی شد: «اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.»

 «جاستین ترودو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله مشروع ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

وی گفت که به طور پیوسته در جریان جزئیات این حمله قرار می‌گیرد.  

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی، خواستار توقف فوری خصومت‌ها شد و گفت: «عمیقاً در مورد خطر واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چند جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند. بارها تاکید کرده‌ام که نه منطقه و نه جهان نمی‌تواند جنگ دیگری را تحمل کند».

رسانه‌های عبری گزارش دادند که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به‌زودی طی تماسی تلفنی گفت‌وگو می‌کنند.

«جاسم البودایوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گفت که این شورا بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی با توجه به تحولات اخیر و شتابان در خاورمیانه تأکید می‌کند.

وی از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها که ثبات منطقه و امنیت مردم آن را به خطر می‌اندازد، به کار گیرند و بر لزوم تلاش‌های مشترک همه طرف‌ها و اتخاذ رویکرد دیپلماسی به عنوان یک رویکرد تأکید کرد. 

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، طی موضعی توجیه‌ناپذیر حمله مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کرده و طی پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «ما حمله جاری را به شدیدترین عبارات ممکن محکوم می‌کنیم که خطر کشیده شدن کل منطقه به هرج و مرج را به همراه دارد. ایران و نیروهای نیابتی آن باید فوراً این کار را متوقف کنند. در این ساعات ما قاطعانه در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم.»

«گرانت شاپس»، وزیر دفاع بریتانیا، در بیانیه‌ای گفت که جت‌های بریتانیایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی اضافی برای تقویت عملیات فعلی این کشور در عراق و سوریه مستقر شده‌اند و حملات هوایی را در محدوده مأموریت‌ خود در آنجا «رهگیری» خواهند کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حمله مشروع ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، طی پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «با تیم امنیت ملی خود دیدار کرده و آخرین تحولات حمله ایران علیه اسرائیل را بررسی کردیمتعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن آهنین است.»

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مقر پدافند هوایی و موشکی در پادگان کیله در جولان اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

رسانه ها از اصابت موشک‌های بالستیک ایران در صحرای نقب خبر دادند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به دولت تروریستی امریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: تهدید امریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که صدای انفجارهای پیاپی در حریم هوایی قدس اشغالی شنیده شد.

بنا به گزارش‌ها حوالی ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت محلی حداقل پنج انفجار در جو شهر شنیده شد.

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه گزارش داد که صدای انفجار در جنوب دمشق، پایتخت سوریه شنیده شد.

رسانه‌ها گزارش دادند که آژیر خطر در چندین منطقه در جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

خبرنگار روسیا الیوم تایید کرد که آژیرهای خطر در نزدیکی رآکتور هسته ای دیمونا در جنوب و مرکز صحرای نقب و در آراد در شرق صحرای نقب به صدا درآمدند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، طی پیامی در شبکه اجتماعی خود گفت: اسرائیل تحت حمله است. این اتفاق هیچ‌گاه نباید می‌افتاد.اگر رئیس‌جمهور بودم این اتفاق نمی‌افتاد.»

«آنتونیو تاجانی»، وزیر خارجه ایتالیا با انتشار پستی در شبکه ایکس اعلام کرد: «ما با دقت و نگرانی آنچه را که در خاورمیانه در حال اتفاق افتادن است رصد می‌کنیم. من دائماً با سفارت های ایتالیا در تل آویو و تهران در تماس هستم. همچنین با شخص نخست‌وزیر و وزیر دفاع در این باره گفتگو کرده‌ام و دولت آماده رویارویی با هر سناریویی است.»

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که اندکی پیش موشک‌های مافوق صوت از سوی ایران در کنار حمله نخست به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تهدیدی پوشالی، گفت که اسرائیل علیه ایران دست به ضدحمله خواهد زد. 

پدافند هوایی مصر هم‌زمان با تحولات منطقه‌ای در پی حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی، در حالت آماده باش قرار گرفت.

منابع نظامی و امنیتی مصر گفتند که فرماندهی کل ارتش مصر تیمی را برای نظارت بر اوضاع و اتخاذ هر گونه تصمیم لازم در مورد حریم هوایی کشور تشکیل داده است.

همزمان با آغاز حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونسیتی، هزاران نفر از مردم فلسطین با تجمع در مسجد الاقصی و سر دادن شعار «لبیک یا اقصی» به جشن و پایکوبی پرداختند. 

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که مقام‌های ارشد دولت آمریکا از دولت اسرائیل خواسته‌اند تا در مورد هرگونه واکنش اسرائیل به حمله ایران با واشنگتن گفت‌وگو کند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای از هدف قرار دادن مقر پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «رزمندگان مقاومت مقر پدافند هوایی و موشکی پادگان کیلع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند».

 وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی بی‌اساس حمله مشروع ایران که در واکنش به تعرض رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه انجام شده بود را محکوم کرد.

یک مقام نظامی صهیونیست گفت که باور ما این است که ایران فقط مواضع نظامی را هدف قرار خواهد داد.

دولت اردن طی بیانیه‌ای اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تکذیب و تاکید کرد: ما هیچ فرمانی به نیروهای مسلح برای مقابله با هیچ پهپادی صادر نکردیم .

طبق گزارش الجزیره ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق «الجلیل الاعلی»، «اصبع الجلیل» و «جولان اشغالی» شلیک شدند.

پهپادهایی نیز از یمن به سمت ایلات و آسمان دریای سرخ شلیک و صدای بمباران این مناطق شنیده شده است.

 «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس حمله مشروع ایران که در واکنش به تعرض رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه انجام شده بود را با «شدیدترین عبارات» محکوم کرده است.

وی در بیانیه‌ای که در شبکه «ایکس» منتشر شد، مدعی شد که حمله پهپادی و موشکی ایران «بی‌پروا» بوده و انگلیس به «ایستادگی برای امنیت اسرائیل» ادامه خواهد داد.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که همزمان با حمله پهپادهای ایرانی به سمت اسرائیل، آژیر خطر در شمال سرزمین‌های اشغالی در مرز لبنان به صدا درآمد.

وزیر حمل و نقل لبنان اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به صورت موقت و احتیاطی از ساعت یک بامداد تا ساعت هفت بامداد روز یکشنبه به وقت محلی به روی تمامی هواپیماها با مبدأ و مقصد لبنان و یا هواپیماهایی که از حریم هوایی این کشورعبور می کنند، بسته شده است.

یک منبع امنیتی مصر به خبرگزاری «قاهره ۲۴» گفت که پدافند هوایی مصر وضعیت آماده‌باش را در صفوف خود به حداکثر رسانده و یک هسته بحران برای نظارت بر اوضاع منطقه تشکیل شده است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که حملات همزمان موشکی و پهپادی ایران سیستم پدافند هوایی اسرائیل را مختل خواهد کرد.

«تایمز آو اسرائیل» گزارش داد که کابینه جنگ اسرائیل به ریاست نخست‌وزیر این رژیم تشکیل جلسه داده است.

«اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «همه ما باید به عنوان یک ملت و به عنوان یک کشور در مواجهه با چالش‌های بزرگی که با آن روبه‌رو هستیم، وحدت خود را حفظ کنیم. ما فقط با هم ما پیروز خواهیم شد».

در  پیامی که مقام‌های محلی حیفا برای ساکنان این شهر ارسال کردند، آمده است که در صورت هشدار، ایستگاه‌های قطار سبک که برای استفاده به عنوان پناهگاه توسط فرماندهی جبهه داخلی تأیید شده‌اند، باز خواهند شد. 

در‌ پی‌عملیات انتقامی ایران علیه رژیم‌ صهیونیستی اردن اعلام وضعیت اضطراری کرد

یک مقام آمریکایی گفت که نیروهای این کشور هنوز هیچ اقدامی برای مقابله با حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی انجام نداده‌اند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: «حملات ایران مواضع متعددی را در داخل اسرائیل هدف قرار می‌دهد».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد که هواپیماهای جنگنده این رژیم شامگاه شنبه به وقت محلی، تعدادی پهپاد را که ایران به سمت اسرائیل پرتاب کرده بود، بر فراز سوریه و اردن رهگیری کردند.

ارتش اسرائیل با استفاده از موشک‌های زمین به زمین منطقه «الخریبه» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

شبکه‌کان‌گزارش داد که مقامات اسرائیلی اعلام کردند که پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین به سمت سرزمین‌های اشغالی نه تنها از سوی ایران، بلکه از سوی دیگر کشورها نیز صورت می‌گیرد.

رادیو ارتش اسرائیل با اشاره به حملات ایران به سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که برخی پهپادها از ایران و برخی از خاک عراق شلیک شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نیروی هوایی اردن آمادگی نیروهای خود را برای رهگیری و سرنگونی هرگونه پهپاد یا هواپیمای نفوذی به حریم هوایی اردن اعلام کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که ارتش این رژیم برای مقابله با حملات ایران آمادگی کامل دارد و در این زمینه در حال هماهنگی با ایالات متحده است.

 «ادرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که حمله‌ ایران علیه اسرائیل احتمالا چندین ساعت ادامه خواهد داشت. 

 منابع اسرائیلی مدعی شدند که در حملات ایران به سرزمین‌های اشغالی، موشک‌های کروز نیز مشارکت دارند و این حملات محدود به پرتاب پهپاد نخواهد شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با عملیات ایران با مقام‌های اسرائیلی در تماس است.

وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که بغداد تصمیم گرفت حریم هوایی این کشور را ببندد و ترافیک هوایی را متوقف کند.

یک مقام آمریکایی آغاز حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل را تأیید کرد.

این مقام آمریکایی بلافاصله پس از تأیید ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که ایران هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. 

رادیو رژیم صهیونیستی از بسته شدن حریم هوایی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه تأیید کرد که ایران حمله پهپادی به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: چند ساعت طول می‌کشد تا پهپادها به اسرائیل برسد و از مردم خواسته می‌شود هوشیار باشند و دستورات فرماندهی جبهه داخلی را دنبال کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی ویدئویی گفت که در سال‌های اخیر و حتی بیشتر از آن در هفته‌های اخیر، اسرائیل برای احتمال حمله مستقیم ایران آماده شده است.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تماس‌های امروز خود با وزرای خارجه قبرس، هلند و بلژیک نوشت: تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.

 سازمان تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی اردن اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به طور موقت و احتیاطی به روی همه هواپیماها بسته است.

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که ایران با ده‌ها پهپاد انتحاری حمله به این رژیم را آغاز کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری نشست اضطراری کابینه این رژیم شد. 

ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات تلافی‌جویانه ایران دستور تعطیلی تمام مدارس طی چند روز آینده را صادر کرد. 

در همین حال، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ده‌ها هواپیمای نیروی هوایی این رژیم در آسمان در حال گشت‌زنی هستند.

وی افزود که «با توجه به وضعیت امنیتی» از صبح روز یکشنبه هیچ گونه فعالیت آموزشی در اسرائیل انجام نخواهد شد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از موعد، از سفر به واشنگتن بازمی‌گردد تا درباره تنش‌های جاری میان ایران و رژیم صهیونیستی با مشاوران امنیت ملی خود گفت‌وگو کند. 

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع و «چارلز کیو براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این جلسه حاضر خواهند بود.



خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.