بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، آکسیوس مدعی شد که سه مقام آمریکایی به این رسانه گفتند که ایران اوایل این هفته از طریق چندین کشور عربی پیامی به دولت بایدن ارسال کرده مبنی بر اینکه اگر ایالات متحده در درگیری بین اسرائیل و ایران دخالت کند، نیروهای آمریکایی در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

 ایالات متحده و اسرائیل در حال آماده شدن برای انتقام ایران از اسرائیل در پی حمله هوایی اخیر هستند که طی آن مستشاران نظامی ایران در دمشق ترور شدند.

در ادامه اکسیوس با اشاره به وعده رهبر انقلاب برای تنبیه اسرائیل مدعی شد: «اسرائیل و ایالات متحده فکر میکنند حمله ایران شامل پرتاب موشک‌های بالستیک، موشک های کروز و پهپادهای تهاجمی از ایران به اسرائیل است».

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که دولت بایدن از اسرائیل خواسته است تا قبل از تصمیم‌گیری در مورد هرگونه اقدام تلافی‌جویانه از سوی اسرائیل، به ایالات متحده اطلاع دهد و ایالات متحده در این مورد نظر داشته باشد.

آکسیوس در ادامه اعلام کرد که سه مقام آمریکایی گفتند که در روزهای اخیر ایرانی‌ها به چندین دولت عربی گفته‌اند که بدون توجه به تلاش‌های آمریکا برای فاصله گرفتن از حمله، آمریکا را مسئول حمله اسرائیل می‌دانند که منجر به ترور مستشاران ایرانی در دمشق شد.

پیام ایران این بود که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل درگیر شود، پایگاه های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت. یکی از مقامات آمریکایی گفت: «پیام ایران این بود که ما به نیروهایی که به ما حمله می‌کنند، حمله خواهیم کرد، بنابراین با ما کاری نداشته باشید تا با شما کاری نداشته باشیم.

 بایدن و دیگر مقامات آمریکایی علناً گفته اند که ایالات متحده به اسرائیل کمک می کند تا از خود در برابر حملات ایران دفاع کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در تماسی به یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفت که اسرائیل «می‌تواند برای دفاع از خود در برابر حملات ایران که تهران علناً آنها را تهدید کرده است، روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند».

گالانت به آستین گفت: «حمله مستقیم ایران مستلزم پاسخ مناسب اسرائیل علیه ایران است».

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که از پیام دریافتی از طریق چندین کشور عربی مشخص نیست که آیا ایرانی‌ها تهدید می‌کنند که در صورت کمک به اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایران یا شرکت در اقدام تلافی‌جویانه به نیروهای آمریکایی حمله خواهند کرد.

به گفته این مقام آمریکایی، ارزیابی کلی جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که ایرانی ها تنها در صورتی می‌توانند به نیروهای آمریکایی حمله کنند که آمریکا در یک حمله متقابل به اسرائیل بپیوندد.

یک مقام آمریکایی گفت که مقام‌های آمریکایی با شرکای منطقه‌ای در تماس بوده‌اند تا درباره تلاش‌ها برای ارسال پیام به ایران مبنی بر پرهیز از تشدید اوضاع گفت‌وگو کنند.

این مقام افزود: «آنها همچنین با اسرائیل در تماس بوده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که می‌تواند از خود دفاع کند و در عین حال از تشدید تنش ها جلوگیری کنند».



پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.